Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Verjaardag neefje

Ik weet ff niet wat normaal is en hoor graag even hoe anderen hierin staan. Ik ben gescheiden en heb een nieuwe partner. Binnekort viert de zoon van mijn broer zijn verjaardag. In mijn ogen zou mijn ex zich terughoudend moeten opstellen en is het niet vanzelfsprekend dat hij daar is. Ik zou er graag met mijn nieuwe partner naartoe gaan. Nu hoor ik dat mijn ex heeft geinformeerd wanneer de verjaardag wordt gevierd.
Hoe doen andere gescheiden stellen dat tav dergelijke verjaardagen?

Jo Hanna

Jo Hanna

05-09-2020 om 18:10

Wegblijven tenzij

Ik blijf in principe weg bij de verjaardagen van ex-schoonfamilie tenzij ik expliciet word uitgenodigd (is wel eens gebeurd bij kroonjaar). In dat geval was dat volgens mij eerst met mijn ex afgestemd, wat ik heel normaal vind. Ik heb nog goed contact met de familie maar vind mijn aanwezigheid bij verjaardagen niet passend.

Ik zou het wel anders kunnen vinden als de band tussen in dit geval jouw broer en jouw ex er eerst was, of als die heel hechte vrienden zouden zijn geworden.

Zonnehoed

Zonnehoed

05-09-2020 om 22:51

Niet normaal

De tijd van familiefeestjes is voorbij voor de koude kant.

Max

Max

06-09-2020 om 00:31

Wat heb je daar nu aan

Je hebt er niets aan om te weten hoe anderen het doen. Het zegt niets over jouw situatie en maakt het voor jou niet makkelijker.
Kun je je ex niet benaderen over hoe dit voor jou is?

@Emma

@Emma

06-09-2020 om 06:35

Koude kant

Koude kan is het deel van een familie dat niet verwant is maar er wel deel van uitmaakt, oftewel de "aanhang". Exen zijn geen aanhang meer.
Hoe families daarmee omgaan verschilt nogal. Jij speelt hier een centrale rol in want het gaat over jouw ex. Als jij het niet prettig vindt is het logisch dat jij je broer benadert en hem dat uitlegt. Zo gaat het "bij ons".

Valeria

Valeria

06-09-2020 om 08:00

hier

Hier komt het kind van mijn zus nooit op de verjaardag van mijn kinderen als het dat weekend bij de vader is. Dat had best gemogen van mij: kind naar verjaardag van kind.

Dees

Dees

06-09-2020 om 09:42

Hier

Hangt van het contact af. Hier een nichtje wat altijd een hele goede band heeft met een inmiddels al jaren ex oom. Die ex oom komt nog steeds op haar verjaardag, speelt denk ik ook mee dat hij speciaal voor haar elke woensdagmiddag vrij heeft om haar team te trainen.

Kind is wat mij betreft degene die bepaald welke (ex) ooms en tantes welkom zijn op zijn/haar verjaardag.

Poms

Poms

06-09-2020 om 11:41

Max

Mij helpt het altijd prima, om te informeren hoe andere het doen. Het brengt op ideeen en zaken vanaf een andere kant te bekijken. Dus ja, het helpt vaak enorm, ondanks dat de eigen situatie anders is.

Poms

Poms

06-09-2020 om 11:50

On topic

Mijn ex heeft een goeie band met mijn neefje. We hebben veel op hem gepast toen we zelf nog geen kinderen hadden. Neef past soms op onze dochter, ook als ze bij ex is. Hij komt niet op neef z’n verjaardag, maar zoekt een ander moment om iets met kados en taart te doen. En dan hebben ex best een prima verstandhouding.

juf Ank

juf Ank

06-09-2020 om 13:42

ik zou in

jouw situatie met je broer overleggen maar in principe gewoon volgens plan met je vriend erheen gaan. Wat broer doet met de vraag van je ex moet hij zelf weten, maar ik vind niet dat jij in dit geval anders moet doen om je ex te sparen.

Tja, wat is normaal

Mijn moeder is onlangs overleden en ik heb samen met mijn broer de crematie georganiseerd. Wat overigens niet eenvoudig was in Coronatijd, èn een grote indische familie verspreid over het land.

Mijn ex-man is de dag ervoor met onze volwassen kinderen naar Nederland gereden (wij wonen in Duitsland). Hij was zoals iedereen, gek op mijn moeder en omgekeerd. Mijn huidige partner is ook naar Nederland gereden en tijdens de plechtigheid zaten ze zelfs naast elkaar.

Na afloop zijn we met z'n allen gaan eten, en hebben de bloemen bij het Indisch monument in Den Haag gelegd. En daar gebeurde iets unieks en hilarisch. Het was een beetje chaotisch met het uitladen van de bloemen. Uiteindelijk stond mijn vriend met lege handen, terwijl mijn ex met moeite een grote bos en een krans meesleepte. Met een grijns gaf hij mijn vriend de bos bloemen. We moesten allemaal lachen.

Ik ben zo dankbaar dat we dit zo hebben kunnen doen. Ook als eerbetoon aan mijn moeder die op allebei heel gesteld was. We zijn niet meer bij elkaar, ik heb een nieuwe partner, maar de vader van mijn kinderen zal altijd bij mijn familie horen. Voor mijn vriend is het ook gelukkig normaal. Zijn ex-vrouw is immers ook altijd bij feestjes van zijn familie en we kunnen goed met elkaar opschieten.

Ik sluit me bij Dees aan: je neefje bepaalt wie hij graag op zijn verjaardag ziet,.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.