Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Voorlopige voorziening aangevraagd

Ik zit met het volgende, ik ga scheiden, ben op. Dit was een relatie met veel geruzie en mishandeling zowel fysiek als psychisch. Het word geen makkelijke scheiding.

We zitten nu nog bijelkaar in een huis, veel spanningen, hij drinkt veel en is dan de volgende dag ronduit agressief (verbaal..schelden!) Daarom heb ik een voorlopige voorziening aangevraagd. Dat ik eerst in het huis mag blijven en dat onze dochter tijdens de scheidingsprocedure bij mij blijft. Ze gaat hier naar school. Ook heb ik nog twee zonen uit een vorige relatie. Zij gaan ook beide hier naar school, baantjes etc.

In het verleden heb ik aangifte gedaan wegens mishandeling tegen mijn ex. Fier is erbij geweest en alles maar meneer beloofde beterschap en alles...relatietherapie zouden we gaan doen. Ik ben idd in therapie geweest, hij niet...vond dit onzin. Maar hij is nu woest over die voorlopige voorziening. Zegt dat ik alles kwijt zal raken, inclusief dochter. Hij haar niet, ik ook niet! Ik zal hem nooit zijn dochter afnemen, is en blijft zijn kind maar wil rust voor de kinderen en voor mijzelf. Maar hij vind dat ik hem zwart heb lopen maken bij de afvocaat en hij zal een beerput over mij open trekken. Geen idee wat er in die beerput zit? Maar ik ben zo bang dat de rechter hem zal geloven, hij kan zo goed praten. Straks ben ik idd mijn dochter kwijt!! Dan ga ik kapot. Het enige wat mij te verwijten valt is dat ik te lang in dit huwelijk ben blijven hangen. Ik heb altijd voor de kinderen gezorgd. Ze zien er netjes uit, altijd netjes naar consultatiebureau geweest, ik was altijd degene die smorgens opstond en zorgde dat ze naar school gaan. Hij drinkt drie x PW. Heeft geen baan, omdat hij iemand daar op zijn bek wou slaan. Er zijn schulden ontstaan.

Ik ben op, echt op! Moet zoveel regelen en dan nu deze spanningen er weer bij, wat voor leugens gaat hij vertellen?! Weet iemand of jr gelijk de uitslag krijgt na zo,n mondelinge bespreking bij de rechter?

Manon75

Manon75

23-01-2019 om 11:52 Topicstarter

Nog even extra aanvulling

Over de woning.. de woning is van mijn exschoonvader, wij huren hey van hem. Het is ook niet zo dat ik in dit huis wil blijven. Ik sta ingeschreven bij de woningstichting en hoop heel snel een huisje te hebben. Mijn ex kan daarna weer in het huis en kan dan ook gewoon onze dochter zien. Ik kan hopelijk straks als hij hier weg us alles opstarten, aanvragen aanvullende uitkering. Ik heb werk in de zorg maar zal misschien aanvulling nodig hebben. Zolang wij bijelkaar zitten kan ik niks aanvragen. Hij wil niet werken.

Dag Manon

Heb je iets kunnen regelen voor je eigen veiligheid, voor het geval hij doordraait? Kontakten met wijkagent, huisarts, maatschappelijk werk? Familie, kennissen in de buurt?

Tsjor

Manon75

Manon75

23-01-2019 om 17:21 Topicstarter

Veiligheid

Ja dat heb ik geregeld, wijkagent is op de hoogte. Ik hoef alleen maar te bellen.

Manon75

Manon75

23-01-2019 om 18:00 Topicstarter

Moeilijk

Hij maakt het mij zo moeilijk. Loopt mij de hele dag af te zeiken, neer te halen. Ik ben zo gespannen en merk dat ik s,avonds ook niet echt meer kan ontspannen. Hij zegt steeds, geniet nog maar even van haar, kan nu nog want straks ben je haar kwijt.

Hij heeft fotoos gemaakt van was waar ik mee bezig ben. ( ik ben de zolder aan het uitzoeken alvast om toch maar bezig te zijn en afleiding te zoeken.) Hij wil daar mee aantonen dat ik een vies varken ben. En ga zo maar door. Ik ben kapot! Probeer zijn opmerkingen te negeren. Ik ben als de kinderen er niet zijn zoveel mogelijk weg, loop echt op mijn tenen. Mijn bloeddruk is torenhoog, had ik al medicatie voor.

Hij zal met modder gaan gooien bij de rechtbank. Ik heb al twee keer eerder van hem willen scheiden maar ik durfde uiteindelijk niet, juist hierom.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

23-01-2019 om 18:09

troost voor je

Rechtbanken doen normaliter niet veel met moddergooiende exen. Hou je hoofd koel, ga niet in de tegenaanval en luister naar je advocaat. Laat je niet intimideren door zijn grote mond en gebluf! Het is gebakken lucht die voortkomt uit zijn onmacht omdat hij doorkrijgt dat hij je niet meer onder de duim kan houden.

Manon75

Manon75

23-01-2019 om 18:39 Topicstarter

Reactie op Sally

Dank je wel voor deze reactie.Zoiets zei mijn advocaat ook al. Ik heb vrijdagochtend een afspraak met de advocaat om alles voor maandag even goed door te spreken, hopelijk houd dat mijn hoofd wat koel.

Doenja

Doenja

23-01-2019 om 18:45

Tip

Kijk eens bij Lady’s Linked. Dat is een hulporganisatie voor vrouwen die geterroriseerd worden in hun relatie of echtscheiding. Zij hebben een buddy systeem voor steun en deskundigen op juridisch vlak die kennis hebben met de aanpak van dit soort situaties. Het kan je echt helpen deze echtscheiding zo goed en veilig mogelijk aan te pakken.
Ik weet wat je bedoelt, ook ik zat in zo’n situatie en wist toen niet waar ik hulp moest zoeken.

Manon75

Manon75

23-01-2019 om 20:23 Topicstarter

Reactie op Doenja

Dank je wel, ik ga zo even kijken op de site. Beetje hulp is nooit verkeerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.