Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Michael

Michael

02-07-2020 om 19:11

Voorlopige voorzieningen en wijzigingen tijdens Corona

Vorige jaar heb ik besloten om te scheiden en omdat we er niet uitkwamen met een mediator heeft mijn vrouw een advocaat ingezet. Hiervoor moesten we één keer bij de rechtbank verschijnen. Er zijn zogenaamde voorlopige voorziening vastgelegd.
Deze voorlopige voorzieningen zijn gebaseerd op het feit dat ik bij een vriend was ingetrokken. Omdat het bezoek van mijn kinderen niet fijn was ben ik op zoek gegaan naar een (tijdelijke) huurwoning. Inmiddels woon ik in een huurwoning en door het bedrag wat ik moet betalen aan partneralimentatie hou ik netto 300 EUR over.
Ook mijn dochter woont inmiddels bij mij en dat scheelt gelukkig een klein beetje, omdat zij 18 jaar oud is vraag ik haar alleen een vergoeding voor het eten dat van haar kinderalimentatie afgaat.
Ik probeer nu de voorlopige voorzieningen aan te passen omdat het haast niet meer gaat, het water staat aan mijn lippen. Helaas zijn de rechtbanken door de corona alleen geopend voor spoedeisende zaken en met mijn (ex) vrouw met een netto inkomen van 2400 EUR valt niet te praten over een vermindering. Ik betaal nu de helft van de koopwoning (240), partneralimentatie (200) en kinderalimentatie (300+100).
Tsja mijn ex heeft het goed en koopt zich raak. Ook heeft ze een onderhoudsplicht naar mijn oudste dochter die ze niet wil nakomen omdat dit niet is vastgelegd door de rechter.

Ben inmiddels aardig gefrustreerd dus mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag. Vooralsnog vraag ik me nog steeds af in wat voor een rechtstaat wij leven, echt waardeloos en volstrekte onmacht.

Ligt er nou een wijzigingsverzoek?

Wat mij niet duidelijk is, is of je nou een wijzigingsverzoek voor de voorlopige voorzieningen hebt laten indienen. De rechtbanken zijn inmiddels weer gedeeltelijk open. Misschien gaat het allemaal trager, maar verzoeken worden wel in behandeling genomen.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.