Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

michael

michael

24-12-2018 om 13:28

Vraag over oudste dochter

Hallo allemaal,
Ik ben vader van 3 kids, en bevind me momenteel in een echtscheiding.
Nu is dat niet zo spannend, maar er is wel wat gebeurd als het om de kinderen gaat.
Mijn ex beschuldigd mij ervan, dat ik mijn kinderen geen eten zou hebben gegeven, en dat ze niet naar de wc mochten op het moment dat zij werken was. waanzin uiteraard! ze zegt dat ze dit gehoord heeft van een andere "Ouder" welke is mij niet bekend.

ik vermoed dat de oudste dit heeft rond lopen vertellen.
Die heeft al eens eerder verkeerde humor geuit richting mij. gelukkig wist mijn vrouw dat het toen anders zat. maar nu kijkt iedereen mij verkeerd aan, en ik ga er zelf helemaal aan onderdoor. we lopen op dit moment bij de gemeente, buurtteam. die begeleid ons momenteel als het gaat om de kids. daar hebben ze ook met de kids gesproken en exact het zelfde verhaal verteld. ik had dit nooit verwacht, dit voelt zo raar. ben ook heel boos van binnen. maar kan er weinig mee. niemand die me gelooft. hoewel de gemeente wel gezegd heeft, dat kinderen soms een groot fantasie wereld kunnen hebben, en/of dingen soms verkeerd kunnen uitleggen. de gemeente heeft het veder niet doorgezet.
Mijn dochter is 10. 2e dochter is 6.

Maar wat moet ik nu?
Ik wil dat de waarheid boven tafel komt. puur omdat het niet waar is!
iemand tips voor mij? gooi maar op. zit er doorheen.
Groetjes

Niet

Wat je niet gedaan hebt kun je je niet tegen verdedigen. Zou ik ook niet aan beginnen. Wat je wel kunt doen is eens voorzichtig, zonder boos te worden, aan je kinderen vragen waar dat verhaal vandaan komt. en dan goed luisteren wat er in zit. Nee, niet boos worden. Als zij daar een plausibel verhaal bij hebben dat net even anders kan zijn, dan weet je dat en je hebt de kans dat ze dat verhaal dan zelf ook anders gaan vertellen.
Probeer je kalm te houden, de verhalen zijn vaak grote afleiders. Het gaat erom dat je kinderen het goed bij je hebben en dat er goede afspraken zijn.

michael

michael

24-12-2018 om 14:58

bedankt

Bedankt voor uw bericht! ik ga er zeker iets mee doen, en nee ik word niet boos. werkt juist verkeerd. bedankt!

Verkeerde humor

Ben jij het enige mikpunt van haar 'verkeerde humor' of richt je dochter zich ook wel eens op andere mensen?
Als hulpverlening constateert dat kinderen wel eens veel fantasie hebben, dan is daarmee te leven, behalve als mensen haar gaan geloven en zeker als haar moeder haar gelooft (wanneer het haar goed uitkomt). Dus heeft de gemeente ook een advies over hoe daarmee om te gaan en liever nog wat dochter kan doen om ermee te stoppen? Zo is het wel kwikstaart voor jou.

Tsjor

Gesprek opnemen

Ik heb hier geen ervaring mee maar wat Anne J zegt klinkt mij wel goed. Open vragen aan het kind "wanneer was dat dan? Ik kan me daar niets van herinneren" en "ja echt?" Zoiets. Misschien handig om het gesprekje op te nemen? Voor het geval het duidelijk wordt dat het om fantasie gaat?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.