Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

koentje

koentje

06-03-2010 om 13:26

Vriendin [dochter blijft bij vader, moeder uit huis]

wilt in haar relatie een denkpauze inlassen. het loopt al een hele tijd niet lekker en ze blijft twijfelen. Zij heeft grote kinderen die al uit huis zijn en een jongere dochter van 11. Nu is ze van plan voor zichzelf (alleen)woonruimte te zoeken om daar tijdelijk te wonen tot ze weet wat ze wil.

Ik voorzie dat het uitloopt op een echtscheiding want ik zie haar niet teruggaan. Ik heb het idee dat ze het zo moeilijk vind dat ze niet goed definitief durft te kiezen. Op zich is dat geen probleem, misschien zelfs wel goed,; ik vrees alleen dat zij een zwakke positie krijgt door haar dochter nu bij haar man te laten en zelf te verhuizen. Zij wilt dan wel als een soort oppas thuis te komen om haar dochter op te vangen als man er niet is. Maar als ze definitief weg zou gaan geeft ze aan, dan wilt ze haar dochter meenemen. Gaat dat dan nog lukken? Ik verwacht dat man dan wel eens dwars zou kunnen gaan liggen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

06-03-2010 om 16:46

Echt mensje

Een kind van elf heeft daar zomaar zelf een mening over. En inderdaad, die zou best eens in haar eigen huis bij haar vader willen blijven. En vader zou dat ook zomaar kunnen willen. En het vertrekken van de vriendin zou daar best een rol in kunnen spelen. Dit lijkt me iets wat ze in goed overleg met alle partijen moet doen, geen verrassingen.

amk

amk

06-03-2010 om 20:32

Tja

een vader is niet anders qua rechten als een moeder, en stabiliteit voor een kind gaat meestal voor.
Dus als het kind al bij de vader woont is een rechter minder genegen de woonplek van het kind aan de ander toe te wijzen als het gewoon goed loopt.

Waarom?

wat ik niet goed begrijp is waarom ze haar dochter mee wil nemen? is dat eigen belang?is dat de wens van dochter? wil de vader dat ook?
en vader gaat dwarsliggen denkt ze? hoezo? als vader van mening is dat bij hem wonen beter voor het kind is,dan ligt hij niet dwars,dan komt hij op voor zijn kind.
in het geval van een 11 jarige vind ik dat de stem van dit kind toch zeker meetelt,en een rechter zal ook kijken wat voor het kind het beste is,niet wat moeder of vader wil,maar wat goed voor het kind is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.