Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Vriendin met 'gelukkig gezinnetje'

Ik heb een vriendin met kinderen in dezelfde leeftijd. Wij hebben als gezinnen, toen de kinderen klein waren, veel samen gedaan. Wat we samen delen hangt eigenlijk allemaal samen met de gezinnen. We wonen al heel lang niet meer bij elkaar in de buurt maar echt ver uit elkaar en zien elkaar daardoor niet veel meer. Nu ben ik een aantal jaar geleden gescheiden waardoor ik mijn kinderen veel minder zie en al helemaal nauwelijks spontaan met z'n allen tegelijk en dat mis ik heel erg. Van mijn vriendin krijg ik heel vaak berichtjes hoe gezellig het weer was dat haar kinderen allemaal over de vloer waren en wat ze als gezin hebben gedaan of gaan doen. Ik ben natuurlijk hartstikke blij voor haar, maar ik merk dat ik het ook wel moeilijk vind om zo vaak het 'blije gejubel' te horen over iets dat ik zelf zo mis. Ik vind lastig hoe hier mee om te gaan. Ik mag haar echt graag, ben echt blij voor haar, maar 't raakt me wel. Wat is wijsheid?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

07-11-2020 om 14:15

Wat zou je willen?

Dat is volgens mij de vraag: wat zou je van haar willen? Hoe wil jij graag door haar behandeld worden?
Wil je dat ze je ontziet en dan dus niet meer deelt met je wat voor haar belangrijk is? Dat laatste is denk ik dan een gevolg van het eerste.
Of wil je dat zij jou behandelt zoals ze dat altijd gedaan heeft. Maar dan blijft ze delen wat voor haar belangrijk is en wat jou toch wel een beetje pijn doet.