Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Waar aan denken, kind gaat bij vader wonen

Hallo allen!

Een vraag van mijn kant: mijn kind van 18 gaat bij vader wonen. Ik ontvang haar alimentatie als kostgeld, dit moet gewijzigd worden uiteraard. Ze komt dan om t weekend, misschien zelfs 1 keer per maand bij mij. Iemand een idee in welke richting we moeten denken?  Ook wat betreft andere zaken? Kan dit zomaar? 


SarayRosa

SarayRosa

19-03-2021 om 07:49 Topicstarter

tsjor schreef op 19-03-2021 om 07:46:

'Tja dat wennen dat ze weg is...daar zie ik wel een beetje tegenop.' Het is goed dat je je realiseert dat dit het moeilijkste probleem is. En dat los je niet op met (eventueel conflicten over) geld of omgangsregels. Ga ervan uit dat je een andere manier moet vinden om op een ontspannen manier contact met elkaar te houden.

Tsjor

oh maar er is geen conflict hoor! Dat wil ik ook vermijden, daarom de vragen hier, zodat ik zeker weet dat we niets vergeten. 

Of vader nog een bijdrage aan het inmiddels meerderjarige kind gaat betalen is iets tussen hem en je kind.

Of jij nog een bijdrage aan je meerderjarige kind gaat betalen is iets tussen jou en je kind. 

Dat heb je met meerderjarige kinderen 🙂

groeten,

Temet

Rhonda schreef op 18-03-2021 om 22:30:

Basisbeurs bestaat toch niet meer? Alleen kinderen van ouders die heel weinig geld hebben kunnen een schenking krijgen, de rest moet allemaal worden geleend. Dus als jouw kind een basisbeurs krijgt dan betekent het dat de vader ook heel weinig te besteden heeft. Het kostgeld dat je dochter nu aan jou betaalt valt dus weg, maar daar staat tegenover dat je ook minder boodschappen nodig hebt, minder water verbruikt enzo. Maar goed, dat had je zelf al bedacht, denk ik. Woon je alleen, dan betaal je bijvoorbeeld minder afvalstoffenheffing (als dat nog zo heet en als dat in elke gemeente is). Dat zijn kleine bedragen, maar wel fijn als je het niet breed hebt. succes met wennen dat ze weggaat.

Klopt, de basisbeurs bestaat niet meer. Je kunt een aanvullende beurs krijgen maar dat is niet alleen als je ouders hebt met heel weinig geld. Kijk maar eens naar de voorbeelden in deze link maar heeft ook te maken met broers en zussen die thuiswonen: Aanvullende beurs, hoe werkt dat? - Studiekeuzekind (wur.nl)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.