Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Kyra68

Kyra68

30-05-2019 om 21:28

Wachten met de echtscheidingsmelding

Ik heb besloten dat ik niet meer met mijn man verder wil, na een lange relatie en erg veel vervelende momenten. Ik ben nogal bang dat hij heftig zal reageren op de mededeling dat ik het huwelijk wil beƫindigen. Om bepaalde redenen kan en wil ik het mijn man nu nog niet vertellen, dus ik moet/wil nog een tijd wachten.

Volgens mij zijn er meer mensen die, als ze eenmaal het besluit hebben genomen nog een tijdje wachten tot ze het hun partner vertellen.

Ik hoor graag ervaringen van anderen. Ik vind het moeilijk, heb geen zin meer om te investeren in mijn relatie, in het huis en dergelijke en baal aldoor als we weer beslissingen moeten nemen of uitgaven moeten doen waar ik geen zin in heb (maar die soms wel echt moeten) etc. Wij zijn het nl. erg vaak niet met elkaar eens (een van de redenen om te willen scheiden).

Ik weet dat het mijn eigen keuze is, maar hopelijk kan ik een beetje steun vinden in ervaringen van anderen.

Kyra68

Zo'n bewuste wachttijd ken ik niet. Heb je wel een idee waarop je wacht en hoelang dat kan duren?

Tsjor

doel?

Met welk doel houd je deze informatie ("ik wil scheiden") achter voor je partner? En wanneer ga je dat dan wel vertellen? Waar hangt dat van af?

@Emma

@Emma

30-05-2019 om 22:46

Vertellen

Besluiten dat je iets niet meer wil en het dan daadwerkelijk niet meer doen zijn blijkbaar twee verschillende dingen. Wat houdt je tegen? Leuk wordt het niet. Nu is het evenmin leuk, als ik het zo lees.

Inderdaad vragen

"Om bepaalde redenen kan en wil ik het mijn man nu nog niet vertellen, dus ik moet/wil nog een tijd wachten."

Dat roept inderdaad de vraag op waarom je denkt dat het minder lastig wordt als je het later vertelt. Of ben je eerst bezig je financiƫn in kaart te brengen, alle benodigde papieren te verzamelen en je persoonlijke kostbaarheden veilig te stallen zodat je optimaal bent voorbereid als de bom barst?

Oftewel: waar wacht je op?

Groeten,

Temet

Recept

Het wel al zeker weten maar niet vertellen lijkt mij het beste recept voor een ellendige - sorry, nog ellendigere - start van je scheiding.
Jullie zijn nota bene getrouwd. En volwassen mensen. Ga praten met je partner over jouw besluit.
Mocht je reden hebben om serieus bang voor hem te zijn, dan kun je zorgen voor achtervang.

Sorry, maar ik lees: geen zin meer in dit of date n we zijn het vaak oneens. Maar ik vertel het hem niet?!?
Ik zou dat als niet-wetende partner heel erg vervelend vinden.

Watervrouw

Watervrouw

31-05-2019 om 00:56

Niet helemaal eerlijk

Er kunnen allerlei redenen zijn om te wachten maar ondertussen kan jij je geestelijk en ook praktisch voorbereiden. En het lijkt prettig om dan met 1-0 voor te staan maar geeft juist een heel verkeerde start waar je heel lang ellende van kan hebben. Als je man er achter komt zal hij daar boos over zijn. Lijkt me ook voor jou zwaar, als je eenmaal tot zo'n moeilijk besluit bent gekomen wil je ook verder. Maar goed we weten de reden niet van het wachten misschien is het wel juist om hem te beschermen. Er wordt vaak gezegd dat er nooit een geschikt moment is maar daar ben ik het niet mee eens, als iemand door de een of andere reden al problemen heeft is het misschien menselijker om te wachten. Het blijft gissen. Ik ken iemand die in zo'n periode stiekem haar hele nieuwe huisraad bij elkaar kocht en geld wegsluisde, kan ook.

wachten is niet verstandig

nee wachten terwijl je eigenlijk je keuze al hebt gemaakt is niet verstandig. je kunt voor je zelf een week in acht nemen om je eigen gedachten te laten bezinken en eventueel al wat zaken voor je zelf te regelen, maar langer zou ik niet doen.

ik zit momenteel in een scheiding en ''mijn'' vrouw heeft er bijna een jaar over gedaan van het moment van, houd ik nog van hem tot ik wil scheiden. met dat laatste heeft ze ook nog een lange tijd rond gelopen.

voor haar persoonlijk heeft dit als ''voordeel'' dat ze in gedachten ten opzicht van mij voorop liep en nog steeds voorop loopt, maar dit is meteen ook een groot nadeel wat ik loop achter maar we zijn wel nog wel van elkaar afhankelijk is veel zaken.

zij verwachte in de eerste weken dat ik op haar tempo zal gaan en dit was natuurlijk niet het geval en op verschillende zaken nog steeds niet, al begin ik oa aan het idee van het hele scheiden te wennen.

maar had graag gezien dat ze gewoon eerlijk was geweest vanaf het begin dat bepaalde gedachten en gevoelens in haar begonnen rond te spoken, nu twijfel ik ben veel dingen wat ze zegt en doet. zeker om dat wij altijd eerlijk naar elkaar zijn geweest, is dat nu ernstig beschadigd.

dus mocht je tijd nodig hebben, laat dit niet te lang duren en weer vooral eerlijk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.