Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Wat doe je na scheiding met trouwjurk, trouwring, etc?

Hoi!
Ik ben erg benieuwd wat anderen na hun scheiding doen met trouwjurk, trouwring, enz. Vooral die trouwring vind ik lastig. Geen idee wat ik ermee moet - als ik er al iets mee moet. Ik heb er geen gevoel bij, maar de kinderen misschien later wel. Verkopen, laten omsmelten, bewaren...? En wat doen jullie met het fotoalbum van bruiloft?
De trouwjurk vind ik overigens niet zo moeilijk. Die gaat naar een tweedehandswinkel voor trouwjurken.
groetjes, Clarice

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Clarisse

Clarisse

27-06-2009 om 13:13

Jurk, ring, foto's

Mijn trouwjurk hangt al sinds na de trouwdag in een hoes op zolder. Verkopen bracht zo weinig op, vond ik eigenlijk zonde. Laat hem gewoon hangen, misschien speelt mijn dochter er later mee of zo.

Ring(en) heb ik in een sieradendoosje gedaan. Af en toe keek en kijk ik er eens na, doe ik hem om en pleng ik een traantje.... Ik mis mijn ringen wel verschrikkelijk. In het begin ging ik allemaal van die vlut-ringen kopen om het te compenseren. De ring die ik kreeg toen ik gevraagd werd om te trouwen, neem ik altijd mee als ik op vakantie ga in een sieradenhoesje (het is een hele aparte ring en vind het eigenlijk zonde om hem nooit meer om te doen). Weet niet waarom, soort veiligheid/zekerheidsgevoel creëren, doe hem nooit om maar heb hem wel bij me. Mijn echte trouwring niet.

Trouwalbum ligt met andere foto-albums ook in een kastje op zolder. Vlak nadat we uit elkaar gingen heb ik er toch even in gekeken. Ziet het er ineens eigenlijk allemaal heel anders uit... Daar laat ik het liggen, voor de kinderen voor later toch leuk denk ik.

Wel heb ik direct ons naambordje van de voordeur gesloopt en weg ermee. Zo ook alle trouwfoto's en andere foto's van ons en van hem in huis allemaal weggehaald en in een laatje op zolder gelegd. Niet meer naar kijken...
Misschien haal ik de foto's er wel eens uit en gebruik ik de lijstjes opnieuw.

Clarisse

hier

hier

27-06-2009 om 18:14

Trouwjurk verkocht

en trouwring ook verkocht.
Trouwfoto's bewaar ik nog voor de kinderen.

Sorry, ik had geen leuke herinnerinen aan de trouwdag (behalve dat ik toen dacht de ware te trouwen)

Vic

Vic

27-06-2009 om 19:17

In een doosje

Mijn trouwring (volgens mij zelfs allebei) liggen in een doosje op zolder. Misschien leuk voor de kinderen later. Het foto-album idem dito. Een trouwjurk had ik niet.

Na mijn scheiding

hoefde ik me niet druk te maken over bovenstaande zaken. Mijn alternatieve trouwjurk heb ik na mijn trouwen nog een aantal keer gedragen en is uiteindelijk in de zak van Max beland. Ik had geen uitgebreide fotoreportage, maar de foto's die ik heb, bewaar ik. Leuk voor de kinderen om te zien hoe "hip" we er in 1990 uitzagen. Mijn inmiddels vergeelde trouwring heb ik nog steeds, maar hecht er geen enkele waarde aan. Voordat we uit elkaar gingen, heb ik uitgezocht wat ik wilde meenemen (CD van jou, CD van mij). Dit waren voornamelijk persoonlijke spullen; verder heb ik alles laten staan, had geen verhuiswagen nodig, ben helemaal opnieuw begonnen.

amk

amk

27-06-2009 om 22:15

Ringen, jurk, foto's

de ring van ex heb ik gevraagd. Ons idee is hiervan een hanger te laten maken voor als onze dochter 18 is. Gewoon omdat zij uit die relatie is voortgekomen en wij beiden zielsveel van haar houden. Ik wil in mijn ring een slag laten maken zodat het briljantje zichtbaar wordt en dan mijn ring in die van hem laten lassen.

Mijn jurk ligt bij mijn vader opzolder. Ik ben wat emotioneel wat jurk betreft want ik vind 'm gewoon nog steeds heel erg mooi, en het herrinert mij aan een waanzinnig leuk feest waar ik met veel plezier naar terug kijk.

De foto's liggen in een doos samen met alle andere dingen die we bewaarden gedurende ons huwelijk zoals een krant van onze huwelijksdag elk jaar.

Prulletje

Prulletje

28-06-2009 om 00:15

Angela

Wat een mooi idee, die ringen voor je dochter! Erg leuk.

Prulletje

Van alles

De trouwjurk; heb ik vermaakt tot prinsessejurk voor onze dochter. En toen ze hem op een schoolfeest aan had, stond er er samen met haar vader op.
De ringen; zitten bij ons ook in het doosje, voor haar voor later als ze klaar is met haar studeren.
Het fotoboek; ik ben gehecht aan foto's (tsja, hobbyfotograaf in hart en nieren) en dan zie ik foto's en kan ik zeggen: och ik ben niet de enige die gescheiden is ha.
De schoenen zijn in de poppenhoek beland.
En nu ben ik vorig jaar hertrouwd. En als hobbyfotograaf heb ik een album voor mijn ouders gemaakt, voor zijn ouders gemaakt.... en ons album moet nog steeds gemaakt worden (errugg)
De trouwjurk is dit jaar gebruikt bij onze schoolmusical.
De schoenen draag ik lekker af. Zitten zaaaaalig.
De ringen; ha 1 heb ik er om, de ander ligt te pronken op zijn nachtkastje. Hij werkt veel met zijn handen en dan zit dat "ringding" in de weg. En ik vind het geen probleem!

Clarice

Clarice

29-06-2009 om 11:38 Topicstarter

De zolder...

... is heel handig voor gescheiden moeders, als ik het goed begrijp
Ik denk dat ik inderdaad alles in een kist doe en bewaar voor de kinderen. Alleen de trouwjurk en de schoenen ga ik verkopen aan een winkel in tweedehands trouwjurken.
Leuk om te lezen, wat jullie met je spullen hebben gedaan en welk gevoel jullie erbij hebben...
groetjes, Clarice

Ach

Wat triest dat sommige trouwjurken nog zo nieuw ( en het huwelijk blijkbaar ook) zijn dat je ze nog kunt verkopen.

Terpi

Terpi

30-06-2009 om 20:39

Always look on the bright side avalon!

Zo levert een scheiding nog eens wat op hahaha! Tenzij je natuurlijk, uit sentimenteel oogpunt, je trouwjurk juist graag houdt. Hoe vaak draag jij gemiddeld je trouwjurk nog trouwens? Al dan niet gescheiden, het kan hier allemaal!
Groet Terpi

Sancy

Sancy

30-06-2009 om 20:40

Avalon

Oh je mag rustig mijn huwelijk kopen hoor, ik doe er toch niets meer mee
Maar mijn rtrouwjurk? Dat was een unieke, speciaal voor mij ontworpen en handgemaakt door een fantastische ontwerper. Die doe ik nooit meer weg.

amk

amk

30-06-2009 om 23:43

Of avalon

gewoon een heel mooi klassiek en tijdloos ontwerp.
Die van mij is dik 10 jaar oud, maar ik zie het model nog steeds in de winkel hangen. Maar die van mij gaat niet weg, het feest was te goed. (En de vlekken wat onverwijderbaar haha)

Wat leuk!

ik heb net (terwijl ik op bezoek in nederland was) de zolder bij mijn ouders doorgeworsteld en kwam daar de trouwjurk + schoenen tegen... tja...
was door mijn moeder met veel liefde voor mij gemaakt.
in overleg hebben we hem naar een 2e hands winkel gebracht - hoop dat iemand anders er blij mee zal zijn. of zou het ongeluk brengen?? ;(

Clarice

Clarice

03-07-2009 om 08:30 Topicstarter

Ongeluk...

Is eigenijk ook wel een beetje raar: ik zou hem zelf niet aandoen bij een eventueel volgend huwelijk (niet aan de orde hoor) en nou laat ik er iemand anders gewoon haar trouwdag in vieren. Gelukkig ze weet waar ze aan begint (qua trouwjurk dan, de rest moet je toch maar afwachten .
Ik zou het heel leuk vinden als iemand anders in mijn trouwjurk ook een topdag zou hebben.

liedewij

liedewij

04-07-2009 om 22:14

Roemenië

Ik heb m'n trouwjurk aan een Roemenie-actie meegegeven. Hopelijk wordt iemand er daar gelukkig mee.

Liedewij

Bijgehouden

De jurk hangt nog in de kast. Was een eenvoudig en mooi ontwerp, zeer draagbaar. ik ben nog altijd van plan hem eens te verven en terug te gaan dragen. Trouwring heb ik ergens opgeborgen maar ik weet niet meer waar. Ik heb nog één trouwfoto, die plakt in mijn album met familiefoto's. Die gaat vaanf mijn overgrootouders tot aan mijn zoon. Onze trouwalbum heb ik achtergelaten, die zal hij wel opgestookt hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.