Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Fransien

Fransien

07-07-2019 om 22:03

Wat is wijsheid...

Mijn man heeft een klimmaatje waarmee hij al jaren klimt. Klimmaatje woont samen en heeft drie kinderen waarvan de jongste net drie maanden is. Ik heb de vrouw van klimmaatje wel eens gezien maar ik ben niet met haar bevriend of zo.
Klimmaatje heeft een paar weken geleden met man geappt dat hij om 1 uur 's nachts met een andere vrouw over de heide fietste. Man vroeg mij wat ik daarvan dacht, hij had een niet-pluis-gevoel. Ik vond het dubieus.
Een paar dagen geleden barstte de bom. Die vrouw was niet zomaar een vrouw en hij begon behoorlijke gevoelens voor haar te krijgen en heeft dat aan zijn vriendin opgebiecht. Zijn samenvatting was dat hij baalde, hij had nu twee verdrietige vrouwen, maar aan de andere kant was het nu wel duidelijk waar hij tekort kwam in zijn relatie.
Persoonlijk heb ik geen medelijden met de andere vrouw, zij wist waar ze aan begon. Maar ik geef met zo'n reactie de relatie weinig kans om te overleven.
Ik heb de bedrogen vriendin één of twee keer gezien en we hebben niet echt een klik, maar dit gun ik niemand. Ik kan alleen niets verzinnen waarmee ik haar nu zou kunnen helpen of steunen.
Klimmaatje heeft van mijn man de wind van voren gekregen, zoiets haal je niet uit. Man vertelde dat hij al eerder had gewaarschuwd voor uit elkaar groeien en hem gestimuleerd om weer samen dingen te gaan doen. Hij heeft aangeboden om te komen oppassen als ze samen iets willen doen. Hij heeft er ook alle begrip voor dat sporten nu even niet gaat.
Iemand nog tips voor omstanders?

Caesar

Caesar

07-07-2019 om 22:57

Niet

“Iemand nog tips voor omstanders?”

Niet mee bemoeien.

Precies.

Niet mee bemoeien.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

07-07-2019 om 23:23

Idem

Niet mee bemoeien dus. Je hoort vanzelf wel wanneer ze iets van je nodig hebben.

Levina

Levina

08-07-2019 om 09:45

Je man heeft het al goed gedaan...

...erg lief van hem om aan te bieden eens op te passen als ze met z'n tweeën iets willen doen. Bijzonder vind ik dat. Hij heeft het al erg goed gedaan en jij hebt geen band met de vrouw in kwestie, en daarom sluit ik mij ook aan bij wat de anderen hierboven schrijven: het past niet zo als jij ook nog iets zegt/doet.
Je kunt trouwens wel impliciet steunen: geef je man de ruimte om daadwerkelijk eens op te passen als het zover komt.

De jongste is trouwens 3 maanden! Misschien kan jouw man nog eens met klimmaat praten over dat die tijd met zo'n jong kind voor iedereen turbulent is, dat ruzies en uit elkaar groeien op de loer liggen. Dan ga je het niet bij een ander zoeken, je wacht tot de rust enigszins weerkeert (en dat duurt nu eenmaal een paar jaar)... Een dik jaar geleden vonden ze hun relatie immers nog goed genoeg om aan een baby te beginnen, dus dat gevoel is heus ergens nog aanwezig, het zit alleen wat beter verstopt door de hectiek en veeleisendheid van een gezin met jonge kinderen.

Succes, dit soort incidenten in je nabije omgeving drukt je altijd (mij wel igg) met je neus op de feiten: relaties zijn kwetsbaar en je kunt alleen maar hopen dat je partner als het minder gaat niet de handdoek in de ring gooit.

Poll

Poll

08-07-2019 om 19:57

Eerlijk

"Persoonlijk heb ik geen medelijden met de andere vrouw, zij wist waar ze aan begon"

Tja dat is alleen maar zo als hij eerlijk geweest is tegen haar. En eerlijk zijn vreemdgangertjes nu eenmaal niet.

Verder niet mee bemoeien denk ik.

Fransien

Fransien

09-07-2019 om 09:01

Man wil wel oppassen

Man wil wel oppassen, maar klimafspraken blijken als excuus gebruikt te zijn om met die andere vrouw op stap te gaan. Zij verdenkt mijn man er van dat hij alles wist en er aan mee werkte. Mijn man zou dat nooit doen!
Klimmaat vindt dat zijn vriendin hem zelf weg geduwd heeft door nooit zin te hebben in iets leuks doen en kijkt totaal niet naar zijn eigen rol. Hij heeft flink carrière kunnen maken doordat zij thuis alles opving en gewoon een baan had ipv een carrière. Volgens hem wilde zij ook graag een derde en hoefde dat van hem niet zo.

Bah! Ik vind dit zo naar om aan te zien! Eigenlijk heb ik zin om die vent finaal de huid vol te schelden, maar dat zal ik aan mijn man over moeten laten.
Klimmaat heeft voor de eerstkomende tijd de afspraken afgezegd om het thuis nog een kans te geven, maar met deze houding heb ik er een hard hoofd in.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2019 om 09:05

Mocht het persoonlijk ter sprake komen

dan laat je uiteraard weten dat je er totaal niets van wist en zeg je verder niets wat haar keuzes kan beïnvloeden. Dat zal ze helaas alleen moeten doen.

Jeetje

Dit is wel heel herkenbaar zo. Ik hoop maar dat je wat details veranderd hebt. Dat klimmaat fietst. En niet op de hei schuinsmarcheert maar in het bos of aan de vloedlijn Want die vrouw vraagt er al helemaal niet om dat een vage kennis haar privé sores op het net gooit.

Fransien

Fransien

09-07-2019 om 13:28

Kenfan

Ja, natuurlijk, al was het maar omdat manlief hoogtevrees heeft.

Fransien

Fransien

09-07-2019 om 14:00

Kenfan

Ja, natuurlijk, al was het maar omdat manlief hoogtevrees heeft.

mijk

mijk

09-07-2019 om 14:14

Verder helemaal niet grappig

Maar ik moet zo lachen. Ik denk dat ik als ik ooit iets heel onherkenbaars moet vertellen man grotduiker zou maken.

Als ik jouw man was zou ik dus nu vrouw klimmaat vertellen dat ze gelijk heeft dat man een lul is dat je het echt niet wist en dat je haar heel graag wil helpen en dat je het daarom aanbied. Maar dat het dus ook geld als zij een avond aan de zwier en de zwaai wil.

Mijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.