Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Itsme78

Itsme78

23-04-2019 om 22:48

Wat te doen? Op vakantie ja of nee?

Sinds vorig jaar juli mijn vriendin leren kennen en onze kinderen aan elkaar voorgesteld al sinds november vorig jaar.

Misschien wat snel,maar daar wil ik niet over hebben.

De zomer die eraan komt gaat natuurlijk gepaard met vakantie.
Mijn vriendin en ik hebben t erover gehad om toch iets te gaan doen dit jaar.
Wij dachten aan een weekje met zijn allen weg.
2 volwassenen en 4 kinderen.

Haar kinderen vinden t helemaal geweldig.
Mijn oudste heeft er ook geen probleem mee.
Maar mijn dochter van 10 wel een beetje.

Ze gaat liever met haar vader en broer op vakantie dan met zijn allen.

Heb t er soms over en ze wilt wel,maar....

Mijn vriendin en ik zien elkaar soms om de dag.
Dus zijn ze nog niet helemaal aan elkaar gewend.

Dit is natuurlijk logisch.

Mijn dochter zegt...Ik ben gewend aan de vriend van mama(nu relatie van 5 maanden en iedere dag samen)maar nog niet aan jou vriendin.

Dit begrijp ik volkomen natuurlijk.

Ik praat veel met mijn kinderen dus ook over misschien een weekje weg.

Dochter zegt dat ze t liefst wil dat ik gelukkig ben en niet alleen zit op vakantie.

Je kent t wel...als alleenstaande op vakantie.
Kids veel plezier...jij vaak alleen.

Maar goed..

Dochter zegt nu ok...dan gaan we maar(op een hele aparte toon)

Ik zet mijn kids altijd op nummer 1,maar zit nu ff met een dingetje waarvan ik niet weet wat te doen.

Mijn ex en ik zijn(haar keuze)nu iets meer dan een jaar uit elkaar.

En dochter heeft t er soms nog moeilijk mee.

Ik weet niet wat te doen.

Niet op vakantie of haar vertellen dat ze zo mijn vriendin beter leert kennen en wij er gewoon een leuke vakantie van gaan maken?

Erg moeilijk.
En dan zet ik ff mijn emotie aan de kant.

😥

Yaron

Yaron

23-04-2019 om 23:07

Midweek

Is het misschien mogelijk twee keer een midweek weg te gaan en dan één keer met het hele stel en één keer zonder vriendin en met je eigen kinderen.

vlinder72

vlinder72

23-04-2019 om 23:41

2 accommodaties

1 voor jou en de kinderen en 1 voor haar met haar kinderen. Wel samen maar toch zelfstandig.

Mijn vriendin gaat zo al jaren op vakantie met haar vriend en de kinderen. Vier kinderen een week bij elkaar is bij hun teveel gevraagd.

Nu zijn ze wel samen maar doen ze ook dingen apart en hebben de kinderen ook tijd om samen iets te doen ipv verplicht met het andere gezin.

Apart op vakantie

Misschien kun je dit jaar een weekje apart met de kinderen of doen wat Vlinder zegt en veel tijd met je eigen kinderen door brengen. Om aan elkaar te wennen, zou je ook een dag met de hele groep naar een pretpark, zwemparadijs etc. kunnen. Of alleen met jou, je vriendin en jouw kinderen wat ondernemen zodat ze haar ook leren kennen zonder haar kinderen er bij. Je kan ook een keer met je vriendin alleen een weekendje weg, fijn tijd voor elkaar zonder kinderen. Bouw het rustig op, hou rekening met de gevoelens van je kinderen maar compleet wegcijferen hoeft niet.

Alleen gaan natuurlijk

Jij en je ex zijn pas een jaar uit elkaar. Die kinderen hebben nu al te maken met nieuwe partners. Daar dan ook nog vakantie mee vieren is echt nog een brug te ver, daarmee worden jouw kinderen fiks overvraagd, denk ik.

Ik zou zeker dit jaar nog alleen met mijn kinderen op vakantie gaan; volgend jaar kan er dan misschien iets gezamenlijks ondernomen worden.

Ik zou...

... zeker naar je dochter luisteren. Het feit dat een meisje van 10 stil staat bij de situatie dat haar vader 'alleen' is in de vakantie, wil zeggen dat ze er weloverwogen over heeft nagedacht. Het is knap dat ze dit durft aan te geven, maar geeft ook aan dat ze worstelt met haar eigen behoefte in relatie tot jouw behoefte om met je vriendin en haar kinderen te gaan.

Uit ervaring kan ik zeggen dat vakanties behoorlijk veel vragen van alle betrokkenen... en dus zou je niet een dergelijk experiment moeten willen aangaan op je vakantie. Dat maakt de omgang beladen, want vakanties horen toch 'gezellig' te zijn. Maar je krijgt te maken met gewoontes en onhebbelijkheden waar je dan opeens 24 u per dag mee geconfronteerd wordt... Je staat ervan te kijken hoeveel gewoontes gezinnen samen hebben die voor jou zo vanzelfsprekend zijn, dat je er niet bij stil staat dat een ander het anders doet – en andersom. Een week lijkt te overzien, maar voelt dan best lang!

Wat Vlinder aangeeft vind ik een mooie... Ik zou zelf eerder denken aan een aparte vakantie en losse dagjes weg met je vriendin en haar kinderen. Dat is te overzien, iedereen vertrekt aan het eind van de dag weer naar z'n eigen huis en zo kun je een beetje uitproberen hoe iedereen op elkaar reageert.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

24-04-2019 om 15:43

Alleen

Ik zou lekker alleen gaan met de kinderen, en misschien een nachtje weg met zijn allen. Zo leuk is het niet, met zijn allen bij elkaar. De kinderen zeggen misschien van wel, maar liever gaan ze gewoon met de eigen ouder.

met de kinderen op vakantie

Sinds de relatie met mijn vriendin zijn we nog nooit met kinderen va de beide kanten op vakantie geweest of zelfs maar een weekendje samen weg.
Wel ga ik elk jaar op vakantie met mijn vriendin en há

met de kinderen op vakantie...

2de poging

Sinds de relatie met mijn vriendin zo'n 3 jaar geleden is begonnen, zijn we nog nooit met kinderen van de beide kanten op vakantie geweest of zelfs maar een weekendje samen weg.
Wel ga ik elk jaar op vakantie met mijn vriendin en háár kinderen, doe ik uiteraard ook wat met enkel mijn kinderen, en soms eens een weekendje met mijn kinderen en mijn vriendin, zonder haar kinderen, en soms een weekendje met enkel mijn vriendin.

Wat we dan wel eens samen doen met alle kinderen, is gaan wandelen, uit eten, feest vieren of een spelletjesnamiddag, maar ook niet te dikwijls. Maar nooit met ons allen samen op vakantie; de kinderen zijn er geen vragende partij voor en er is geen bijzondere klik tussen hen.

Paddington

Paddington

25-04-2019 om 13:06

Ik zou

ook kiezen voor 2 kortere vakanties. Op die manier hebben de kinderen ook lekker veel tijd met hun eigen ouder.

Hiermee geef je ook meteen aan dat je luistert naar beide kinderen. De vakantie met alle kinderen zou ik trouwens wel kiezen voor locatie waar lekker veel vertier is. Dan zitten de kinderen niet de hele dag bij elkaar op de lip. Een leuk bungelowpark of naar Slagharen ofzo.

Eef

Eef

25-04-2019 om 13:23

niet

Helemaal eens met Persephone, veel te vroeg om dit nu al te doen.
De kinderen van mijn vriend en die van mij staan op zeer goede voet met elkaar, en dan nóg is een vakantie met elkaar een beproeving, laat staan als er een kind, of meerdere er niet zo heel veel zin in hebben.
Jij en je nieuwe partner zijn nog maar zo kort bij elkaar, ik zou ervoor kiezen om af en toe met zijn alleen een leuk dagje weg te gaan, wellicht een weekendje. Meer dan genoeg voor nu. En dan lekker alleen met je eigen kids wat langer weg. Je doet net of alleenstaande ouders op vakantie zielig zijn. Ik vond mijn eerste vakantie alleen met de kinderen fantastisch! Men up a little!

Niki73

Niki73

26-04-2019 om 12:22

Nee

Ik zou zeker nog niet met zjin allen op vakantie gaan. Veel te vroeg. Als de relatie blijft, liggen er nog heel veel zomers voor jullie. Waarom die haast?

mirreke

mirreke

26-04-2019 om 13:24

Niet doen

Dit is een recept voor problemen.

Jij en je recente vriendin zijn de volwassenen. Of de scheiding nu wel of niet jouw keuze was heeft niets te maken met de gevoelens van je kinderen. Want ook voor een kind van vijf is dit moeilijk, ook al zegt ze misschien van niet. Ik zou dit niet eens aan hen hebben voorgelegd. Wat een verantwoordelijkheid geef je hen. Die moeten zij niet hoeven dragen. Jij bent de ouder.

Maak ruimte voor je kinderen en geef hun alle aandacht. Ga lekker samen met hen op vakantie, ALLEEN, zonder je nieuwe vriendin in een huisje vlakbij. Als jullie bij elkaar blijven, komt jullie tijd heus wel.

nee niet doen.

nee nu al met elkaar op vakantie is te veel, te vroeg en te snel.

in deze situatie zou het wellicht verstandiger zijn om alleen met je kids op vakantie te gaan of met je vriendin en kids losse dagjes weg. wel zou ik tussen deze dagjes weg, ook een dagje alleen met je kids gaan.

op zo'n dag kan je dochter nadenken over de gezamenlijke dagen en vanuit gaat positie de voor en nadelen er van inzien. hierdoor leert zij er ook mee om te gaan.

mirreke

mirreke

26-04-2019 om 20:01

Ik weet niet of een kind van tien

al zou moeten hoeven nadenken over de voordelen en nadelen van 'gezamenlijke dagen'. Die gezamenlijke dagen zouden er helemaal niet moeten zijn. Met de nieuwe vriendin dingen doen, kan op de dagen dat de kinderen er niet zijn.
Juist nu, zo relatief kort na een scheiding, moeten de ouders er voor de kinderen zijn, en niet met een verliefde kop met vriendin, en oh ja, ook nog de kinderen, dagjes weg gaan. Je kinderen gaan voor!
Verliefd zijn kan altijd nog, maar deze tijd met je kinderen komt nooit meer terug...
Ga gewoon ruimhartig twee weken met je eigen kinderen alleen weg, zodat je 100% op hen kunt focussen en hun aandacht kan geven.

Angela67

Angela67

26-04-2019 om 21:25

En, itsme78

Wat denk je?
Gr Angela

Eef

Eef

28-04-2019 om 14:57

wat ga je doen?

Daar ben ik nu ook dan wel benieuwd naar. Laat je het nog even weten?

reactie Mirreke

met voordelen en nadelen bedoel ik ook het verschil.

de huidige situatie, vader, broer en de betreffende dochter zelf, is haar bekend. ze weet wat ze aan de rest heeft. door dagjes weg te gaan met elkaar en af en toe als vaders gezin, kan zij in vanuit haar positie ervaren hoe het is om met de andere kinderen en vaders vriendin een leuke dag in een pretpark te hebben. kinderen denken heel erg vanuit een centrale positie, hun zelf en oordelen nieuwe situaties en/of mensen heel erg vanuit hun eigen. dat laatste is iets wat wij als volwassen een beetje zijn verloren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.