Echtscheiding en erna

Anoniem
07-01-2010 om 14:33
Wat zou jij doen
Als je stiefzoontje hartverscheurend begint te huilen, als je hem vertelt, dat hij die avond weer terug naar zijn moeder gaat. Je vervolgens vertelt dat hij regelmatig door de vriend van zijn moeder voor zijn hoofd wordt geslagen...
Zijn moeder is niet thuis als wij hem thuisbrengen, dus dan zit hij alleen bij die griezel. Als ik het mijn man vertel, gaat hij vast en zeker door het lint. Volgens mijn stiefzoon weet zijn moeder het (ze was er blijkbaar verchillende keren bij). Wat moet ik doen?

Temet
07-01-2010 om 15:26
Hoe is jouw relatie met moeder?
Kan je een beetje praten met die moeder? Dan zou ik het eens met haar bespreken. 'Goh, wat hoor ik nou...'
Groeten,
Temet

Anoniem
07-01-2010 om 16:58
Niet geweldig
Wat dat betreft zit ik in een lastig parket, want ze vindt mij zoiets als een parasiet. Ze heeft mijn man duidelijk vertelt het niet op prijs te stellen als ik dingen met haar zoon onderneem, of hem omhels o.i.d. en ieder kuchje of pukkeltje van haar zoon komt bij mij vandaan. Als blijkt dat hij zijn hart bij mij heeft gelucht, zal ze hem dat vast niet in dank afnemen. Ik vertel het mijn man. Hopelijk houdt hij zich rustig en kan hij met haar praten.

Carmen
07-01-2010 om 22:40
Grootouders?
Ken je misschien zijn grootouders of een oom of tante? Of vrienden of buren? In elk geval iemand die dit zou kunnen bevestigen of ontkrachten? Eventueel hulp op school vragen?
Carmen.

Yta Chalne
08-01-2010 om 08:33
Vertellen
Het lijkt me wel iets dat je iedereen vertelt. Zijn vader, moeder, vriend van moeder, verdere familie. Niets geheim houden, en kind duidelijk maken dat het fout gedrag is. Als je partner erg boos wordt lijkt me dat overigens volledig terecht, dat mag vriendvanmoeder ook best zien (zonder kind in de buurt). Aangifte overwegen heeft dan weer meer zin dan 'terugslaan'.

Temet
08-01-2010 om 10:11
Twee waarschuwingen
waarschuwing 1: niet alles wat kinderen zeggen, klopt. Ook al hebben ze niet de bedoeling om onzin te verkopen, het gebeurt verrassend vaak toch wel.
waarschuwing 2: als iemand aangifte doet/melding doet tegen zijn ex of de nieuwe partner van zijn ex moet hij erop rekenen dat er een zeker wantrouwen bestaat. Ik zou denken: hou de melding/aangifte zo concreet mogelijk, meld alleen wat je zelf hebt gezien of gehoord en wees op wantrouwen voorbereid.
Bespreken met grootouders en andere mensen die eromheen staan vind ik trouwens een hele goede tip. Als die zich ook zorgen maken is er waarschijnlijker dat er echt wat scheef zit.
Sterkte ermee
Temet

amk
08-01-2010 om 11:28
Leeftijd
hoe oud is hij eigenlijk.
Want mijn 4 jarige beweert ook van alles over haar vader bij mij en over mij bij haar vader.
Waarvan we beiden weten dat het niet geheel conform de gebeurtenis is.

Anoniem
11-01-2010 om 14:45
Het vervolg
Ik heb het mijn man verteld en hij heeft, nadat hij was afgekoeld, zijn ex opgebeld. Het blijkt dat haar vriend hun zoon in het afgelopen half jaar meerdere keren heeft geslagen, omdat hij vaak een grote mond heeft, niet luistert en te bijdehand is bij haar thuis. Na een ellenlang gesprek hebben ze samen afgesproken, dat ze erop toe zal zien, dat hun zoon niet meer geslagen wordt door haar vriend. Schoonouders of familie wonen op 200 km afstand ver weg, dus zij kunnen er lastig op toezien, wat er in haar huis afspeeld. We kunnen op dit moment alleen maar hopen dat haar vriend zijn handen in het vervolg thuis kan houden.

elsje78
12-01-2010 om 20:56
Tjee
Ik heb totaal geen ervaring met scheiden en het vervolg, maar ik weet wel dat als een ander mijn kind slaat ik dat helemaal onacceptabel vind!! Je schrijft dat je stiefzoontje ook wel eens alleen is met deze man, dus in hoeverre kan moeder controleren of het wel of niet gebeurt? Mijn gevoel zegt dat ik er alles aan zou doen om mijn kind weg te houden van iemand die hem slaat of geslagen heeft. Contact met moeder, prima, maar zonder die man...
(en bij het amk kan je ook melden maar ook advies vragen uiteraard)
sterkte!
liefs Elske