Echtscheiding en erna

daantje123
30-03-2009 om 10:59
Weekend bij papa, wanneer weer thuis?
Hoi allemaal!
Ik heb al even in het forum gezocht, maar kon niet goed wat vinden, dus ik stel zelf maar even een vraag.
Als jullie kinderen voor het weekend bij hun vader (of moeder) zijn, wanneer komen ze dan weer thuis?
Mijn zoons zijn om het weekend bij hun vader. Ik breng ze dan vrijdag 's middags (ze zijn hier nog vrij op deze leeftijd) en hun vader brengt ze zondags weer thuis.
Maar hij is altijd te laat. Ik wil er niet over zeuren, want ik begrijp ook wel een beetje dat 19 uur best lastig is, maar nu zijn ze er meestal pas om 19.30 uur. Dan drinken we nog wat met elkaar (we willen geen 'aflevering bij de deur') maar eer ze dan in bed liggen is het vaak al 20.30 uur. Terwijl ze dat weekend ook al laat zijn gegaan en normaal door de weeks om 19 uur naar bed gaan.
Zo beginnen ze de week dus al moe.
Ik heb het al paar keer aangekaart, maar er komt geen verandering in. Gelukkig hebben de kinderen het wel naar hun zin als ze het weekend bij hun vader zijn.
Maandag 's morgens naar school brengen is vanwege de afstand en de files geen optie.
Eigenlijk wil ik ook geen oplossing horen, ik ben gewoon heel benieuwd hoe het bij jullie gaat!
Groetjes, Daan

amk
30-03-2009 om 11:28
Hier
wordt dochterlief rond 5 uur thuis gebracht, kunnen we even aclimatiseren en samen eten en dan naar bed.
Ze wordt door papa van het kdv en straks de bso gehaald op vrijdag. En nu is het dus of de zondag of de maandag dat ze gebracht wordt.
Op zondag hebben we wel een vaste tijd. Maar op maandag spreken we het altijd even precies af omdat ik nog wel eens een vergadering heb tot eind van de middag en hij graag voor de grootste file weer thuis wil zijn.
In het convenant hebben we staan tussen 5 en 6. Maar ook op zondag wordt er wel eens afgeweken, als ze bv bij Opa en Oma blijven eten, dan wordt het later en schuiven we haar slapend in bed.
groet,
Angela

MRI
30-03-2009 om 11:36
Hier ook
Dochter wordt om 1700 gebracht. Dat heb ik ook expres gedaan met het oog op acclimatiseren en even aan elkaar wennen.
MR

Roosje Katoen
30-03-2009 om 11:39
Hier
Mijn zoontje komt om 1900 uur thuis. Dan kijken we nog een filmpje of lezen een boekje en dan in bad en naar bed. Eerst kwam hij aan het eind van de middag en at ex mee, maar dat was zo'n gespannen gedoe dat we het aangepast hebben.

Vic
30-03-2009 om 11:53
Voor het eten
Hier worden ze donderdag uit de bso gehaald en komen zondag voor het eten thuis. Dat gaat niet altijd vlekkeloos want mijn ex en ik hebben niet dezelfde definitie van 'etenstijd'. Ik wil om 18.00 uur aan tafel en soms worden ze pas om 18.15 uur thuis gebracht.

Jo Hanna
30-03-2009 om 14:25
Kwart over vijf
Dat wil zeggen: ik haal ze op zondag op om vier uur, wat betekent dat we rond kwart over vijf bij opa en oma zijn, die bij ons om de hoek wonen, waar we dan lekker kunnen aanschuiven voor het eten. Ik vind het ook belangrijk dat we nog even wat tijd met elkaar kunnen doorbrengen om bij te kletsen en te knuffelen en dat ze op tijd in bed liggen, om fit weer aan de week te beginnen.
Groet, Jo Hanna

Marsudan
30-03-2009 om 18:49
Na het eten
Eens in de twee weken, op vrijdag, brengt mijn tante (oppas) de kinderen op weg naar huis naar hun vader. Hij brengt ze zondag na etentijd, rond een uur of zeven, kwart over zeven, weer thuis. Zolang het niet later wordt dan half acht vind ik het prima, dus dat gaat op zich wel goed.
Elke donderdag haalt hij ze zelf hier 's morgens en brengt hij de kinderen naar opa en oma. 's Avonds na het eten komen ze dan weer thuis.
Groetjes, Marsudan

Henna
30-03-2009 om 19:50
Hier probleem
Mijn man haalt zijn 11 jarige zoon om het weekend op zaterdag om 10u op (vrijdag kan niet ivm sport 's avonds, en omdat kind nooit klaarstaat (soms nog niet eens ontbeten heeft) en het een uur rijden is zijn ze zelden voor 12u terug). Man brengt hem vervolgens zondag om uiterlijk 20u weer thuis. De jongen ligt bij zijn moeder nooit voor 21u in bed, maar toch doet ze telkens weer extreem moeilijk over de brengtijd (ophalen/brengen doet ze trouwens niet). Zij wil liefst dat zoon voor het eten thuis is, maar mede gezien het uur rijden blijft er dan wel erg weinig weekend over hier. Kortom, het is iedere keer weer gezeur... zucht

jacci
31-03-2009 om 11:08
Voor het eten
Hier ook voor het eten. Vrijdag 17 uur breng ik ze meestal weg, of ik moet nog op mijn werk zijn. Zondag 17 uur, meestal later, komen ze zelf terug. Ex brengt ze bijna nooit thuis. We wonen 3 straten uit elkaar. Jacci

daantje123
01-04-2009 om 20:39
Uitrusten
Ben ik weer.
Allereerst bedankt voor jullie reacties.
Vooralsnog houden we nog maar even 19 uur thuisbrengen aan, maar ik heb wel even gepraat met ex.
Hij denkt eigenlijk zelf dat de kinderen niet uitrusten bij hem. Hij doet heel veel met ze en dacht dat ze zouden uitrusten van een poos op hun DS spelen.
Ik denk dat dat niet het geval is. Ze zijn dan zo intens bezig, dat ze er eerder moe van worden. hij zal er volgende keer eens op letten en anders eens lekker een film met ze kijken ofzo.
Gelukkig hebben we er normaal over kunnen praten en we gaan het eens bezien!
Groet Daan.