Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

LonelySoul42

LonelySoul42

15-04-2017 om 18:37

Welke rechten heb je als man bij een scheiding ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Priem

Priem

04-05-2017 om 00:53

Kom

Stop met die schreeuwerige manier van schrijven, het is goedkoop.
Je doet eerst overkomen dat het je niet interesseert en juist wel prettig vindt dat je werkloos raakt, zodat je amper meer hoeft te betalen en dat je dan weinig geld hebt, maar wel tijd voor je kinderen en dan mag je vrouw meer gaan werken.
Je vergeet dan denk ik dat als jij de kinderen meer hebt en enkel een uitkering, dat je dan waarschijnlijk slechter uit bent dan nu.
Ik vind het jammer dat je zoveel moeite hebt met meebetalen om je kinderen te onderhouden. Dat vind ik aan mensen echt een onaantrekkelijke eigenschap.
Daarom vraag ik me af wat je wilt: de boel een beetje opstoken met schreeuwende, korte zinnen omdat dat in je aard ligt, of echt een probleem blootleggen waar je last van hebt?
In dat laatste geval zijn er namelijk best mensen die met je mee willen denken

je hebt een punt

Ik vind het ongelooflijk dat bij een scheiding de man altijd de dupe is bv bij een scheiding als de vrouw wil scheiden moet hij het huis uit, de kinderalimentatie betalen moet hij betalen begrijp ik maar de partneralimentatie niet! En 9 van de 10 x moet de man partneralimentatie betalen terwijl de vrouw werkt!! Hij houd bijna niets over, Hoe achtelijk is dit ?en het wordt geaccepteert. Pauvre Homme reveil toi c est triste pour toi.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

04-05-2017 om 10:52

onzin, FransMan

Je spreekt teveel in termen als "altijd".

De man moet NIET altijd het huis uit.

Partneralimentatie wordt steeds minder vanzelfsprekend, behalve als de partner in de bijstand zit. Als de man in de bijstand zit en de vrouw werkt, moet de vrouw die betalen.

Als jij werkelijk meent dat jouw alimentatiesituatie niet klopt, zou je herziening moeten aanvragen. Ja, daar gaat geld en werk in zitten. Misschien zit het inderdaad scheef bij jou. Maar dit is absoluut geen vanzelfsprekend iets. Ik ken tegenover elke zielige man minstens één zielige vrouw (alleen de term "zielig" al) die flink in de problemen is gekomen door een vent die zijn pik, zijn werk of zijn midlife crisis achterna ging en zijn gezin liet barsten. Maar ik pas er voor alle mannen te zien als gewetenloze eikels en alle vrouwen als zielige slachtoffers die in hun eentje voor de gezinszorg en -financiën moeten opdraaien.

Maar stap in godesnaam uit die slachtofferrol van Pauvre Homme (bráák!!!) en stop met kreten als "altijd".

En praat gewoon Nederlands. Je wordt echt niet geloofwaardiger en interessanter als je met Franse termen praat.

Meer woorden wil ik niet meer aan jou vuilmaken.

Paddington

Paddington

04-05-2017 om 11:22

FransMan

Je hebt een bijzondere kijk op de maatschappij. Ik herken wat jij roept namelijk totaal niet.

Wat ik in de loop van de jaren heb geleerd is dat elke situatie anders is. Daarnaast is het heel erg afhankelijk van welke rechter je treft. Voor mijn gevoel is onze rechtsspraak op het gebied van familierecht een Tombola, waarbij je maar een zeer kleine kans hebt op een rechtvaardig oordeel.

Als de maatschappij echt ALTIJD de vrouw zou voortrekken, dan had ik nu geen enkel probleem gehad. Zelfs al zou mijn ex-partner alleen maar kinderalimentatie betalen, zou dat al heel veel schelen.

Dat het voor jou een probleem is, dat begrijp ik. Toch als je gaat kijken naar jouw inkomen dan valt het best mee. Je houdt namelijk € 1525,- per maand over. Betaal je daar je huur van dat rest er nog 775,- per maand. Geen vetpot, maar je houdt meer over dan ik per maand. Als jouw contract stopt zal je minder geld hebben, zeker omdat je niet meteen in een andere woning zit.

Natuurlijk weet ik niet hoe jouw hele verhaal is. Maar je had ook kunnen kiezen voor co-ouderschap. Veel mannen durven dat niet aan, vanwege al het regelen dat zij dan moeten doen om de kinderen op te vangen tijdens werkuren. Dat ze dat probleem dan volledig neerleggen bij de moeder wordt vaak niet gezien. In jouw posts lees ik ook zoiets. Je geeft namelijk aan dat als je contract afloopt dat je dan meer tijd hebt voor je kinderen en meer gaat zorgen. Waarom is de zorg niet nu al gelijkwaardig verdeeld? Op die manier zou je namelijk geen KA meer hoeven te betalen en zou je wellicht KGB kunnen krijgen.

Persoonlijk denk ik dus dat jij als ex-partner en vader op een andere manier tegen de situatie zou moeten aankijken. Kijk naar de andere mogelijkheden die er zijn. Wees creatief en vraag hoe andere gescheiden mensen de zaken hebben geregeld.

Verder wens ik je veel sterkte.

d abord

Je parles la langue que je veux c est l europe non ? Sois cultiver ou tai toi ou ne dis pas n importe quoi, alors reflechis un peux quand je dis pauvre homme je parles en general c est juste pour le mettre en reflextion qu il reflechis et ma situation tu l as connais pas alors n en parles pas pauvre femme.

Angela67

Angela67

04-05-2017 om 11:29

fransman

nee hoor, nu ben je in goed Hollands gesproken aan het terugkrabbelen. Je spreekt helemaal niet in het algemeen, je bent wel degelijk jezelf aan het vrijpleiten en de schuld bij iedereen aan het neerleggen.
Zonder het verhaal van de kant van je ex te horen heb ik al medelijden met de kinderen.
gr Angela

Angela

J aimes beaucoups ton prenom,
maar ik zou het niet weten waarom ik zou terugkrabbelen ? bij mij heeft de rechter besloten dat ik tot juli moet betallen en daarna gezien dat ik zonder werk ben wordt het bedrag veel minder, de moeder van mijn kinderen vroeg 750 euro voor partneralimentatie en dat krijg ze ook tot juli en daarna niets meer, geen0 cent meer. Ca fais du bien.

mieke

mieke

04-05-2017 om 11:52

keuzes tijdens het huwelijk

Wat mij ook opvalt is dat mannen en vrouwen soms beslissingen nemen tijdens het huwelijk en dan bij een scheiding gaan klagen hoe oneerlijk het allemaal is. Jij betaalt partneralimentatie omdat je vrouw veel minder verdient. Dit is iets waar jullie tijdens het huwelijk aan hadden kunnen werken. Meer uren werken, een opleiding volgen, solliciteren etc. Maar vaak gebeurt dat niet. Een parttime baan tussen de 12-20 uur is vaak wel genoeg. Niet teveel want dat is niet goed voor de kinderen, niet handig voor de baan van manlief etc.

Ik ken genoeg vrouwen met uitstekende banen die na een echtscheiding helemaal geen partneralimentatie ontvangen. Ik heb het zelf ook niet nodig. Zou ik gaan scheiden dan kan ik met mijn inkomen een kleiner huis kopen en prima rond komen. En kiezen man en ik voor co-ouderschap dan zal er ook geen sprake zijn van kinderalimentatie.

Jullie hebben zelf keuzes gemaakt tijdens het huwelijk. En blij zijn dat je je baan kwijtraakt zodat je geen kinder- en partneralimentatie meer hoeft te betalen vind ik echt stijlloos. Je begrijpt toch wel dat je kinderalimentatie betaalt voor de kinderen. En die partneralimentatie komt vast ook ten goede van het leven van de kinderen.

Mieke

Je hebt gelijk maar een hoop vrouwen willen thuis blijven of minder werken ivm de kinderen en gek genoeg wij ( homme ) accepteren dat.

Li

Li

04-05-2017 om 12:12

Je verheugt je er nu op dat je kinderen straks in armoede moeten leven, dat snap ik echt niet.

En als je dan zo nodig Frans wil schrijven, let dan een klein beetje op spelling en interpunctie. Dit doet pijn aan mijn ogen.

Li

Li

04-05-2017 om 12:14

en

een hoop mannen willen vol voor hun carrière gaan, ook al hebben ze kinderen, en laten al het zorgen en het geregel aan hun vrouwen over. En gek genoeg accepteren veel vrouwen dat.

Angela67

Angela67

04-05-2017 om 12:58

fransman

ik reageer op jouw Franse tekstje waarin je stelt dat je natuurlijk 'in het algemeen' spreekt en daarmee zeg je dat je 'het niet zo bedoelt'. Maar daarmee krabbel je terug.

Je parles la langue que je veux c est l europe non ? ik spreek de taal die ik wil, het is Europa toch?
Sois cultiver ou tai toi ou ne dis pas n importe quoi, alors reflechis un peux > wees beschaafd of hou je mond of zeg niet zomaar wat, oftewel: denk een beetje na

quand je dis pauvre homme je parles en general Als ik zeg arme man dan praat ik over mannen in het algemeen
c est juste pour le mettre en reflextion qu il reflechis ik schrijf dit om te reflecteren (?) dat hij nadenkt (?)
et ma situation tu l as connais pas alors n en parles pas pauvre femme. En mijn situatie die ken jij niet dus praat er niet over arme vrouw

Kon je dit nu echt niet in het Nederlands schrijven?

gr Angela

Angela

Had idd gekunt mais j aimes la langue francaise elle est tellement romantique en NL is zo hard en zakkelijk brrr, je donnes des lecons au particulier une fois par semaine alors si tu veux.

V@@s

V@@s

04-05-2017 om 14:16

ik geloof er niets van

Je verhaal is erg ongeloofwaardig. Een rechter die nu alvast de alimentatie omlaag brengt omdat je in de toekomst misschien werkloos wordt? Je kunt toch gewoon een nieuwe baan zoeken? Het verhaal is alleen logisch als de terugval in inkomsten blijvend is, bijvoorbeeld omdat je de pensioengerechtigde leeftijd bereikt.

Pennestreek

Pennestreek

04-05-2017 om 14:19

Ik zou bijna zeggen, ga dan terug

maar inderdaad, het is trollenvoedertijd blijkbaar, dus ik zal maar gewoon niet reageren.

Voor topicstarter, ik snap dat je door de hele situatie enorm overvallen bent en dat je eerste reactie onbegrip en woede en pijn en verdriet is, maar het is echt zaak nu in actie te komen. Je hebt al heel veel goede tips gekregen hierboven, dus raap jezelf bij elkaar en ga aan de slag. Wonden likken en herstellen komt later wel.
Heel veel sterkte.

Je hoeft het niet te geloven

Maar het is zo

Ga dan terug ?

Ik ben thuis hoor zie :
Wonen in de Europese Unie :
Als burger van een EU-land hebt u het recht om in een ander EU-land te wonen.
Maar voor de rest MERCI voor je advies.

Niki

Niki

04-05-2017 om 15:34

Man altijd de klos?!

Ik verdien meer dan mijn ex-man en inderdaad, ik moet aan hem betalen. Dat doe ik met alle liefde, want zo hoeven mijn kinderen niet in armoede te leven als ze bij hem zijn.

Ik ken juist veel meer vrouwen die "het huis uit moesten" bij hun scheiding, terwijl vader lekker in de ruime eensgezinswoning bleef zitten. Vrouwen die op een klein appartementje terechtkwamen, in de woonkamer sliepen om de kinderen een eigen kamer te geven, met afdankertjes van vrienden en tweedehands spulletjes weer opnieuw moesten beginnen.

Ik snap echt niet hoe je alimentatie betalen durft te zien als de klos zijn. Je betaalt voor het levensonderhoud van je KINDEREN! Ik word hier echt droevig van. Waar is je vadergevoel?

blijf kalm

https://esb.nu/esb/20022409/armoederisico-vrouwen-na-scheiding-minder-groot

De meeste vrouwen hebben het financieel super na hun scheiding zie de statistiek alors ne pleurs pas stp en mijn vadergevoel hou ik voor me, c est mon sentiment

Angela67

Angela67

04-05-2017 om 15:58

Pardon my French

"Male Chauvenist Pig" dat is wat er zo opeens spontaan komt bovendrijven.
Weet niet waarom.
gr Angela

FransMen

FransMen

04-05-2017 om 16:27

Angela

Nee je ne suis pas chauvenist, ik ben niet perfect maar zeker niet chauvenist. Veder hou ik van sporten, koken ( frans), dansen ennog meer...

Forumbeheer Ouders Online

04-05-2017 om 17:49

Nederlands

Nederlands is de voertaal van dit forum en vanaf nu haal ik dus alle Franse uitspraken uit dit draadje weg. Een enkel zinnetje in een andere taal is prima maar dit is voor veel mensen niet te volgen zonder een vertaalmachine.

Met vriendelijke groet,

jammer

Over chauvenism gesproken.

Rechten

https://www.linkedin.com/pulse/ook-m%C3%A9t-alimentatie-gaan-vrouwen-er-na-scheiding-op-ingrid

"Het meest opvallende cijfer uit de Monitor: vrouwen gaan er na scheiding gemiddeld 25 procent in koopkracht op achteruit, mannen 0,2 procent. In dit cijfer is rekening gehouden met door vrouwen ontvangen en door mannen betaalde partneralimentatie. Zelfs in het huidige alimentatiestelsel zijn de negatieve financiële gevolgen voor vrouwen veel groter dan voor mannen. Logisch: vrouwen hebben tijdens de relatie gemiddeld een veel lager inkomen dan mannen en blijven na de relatie gemiddeld meer voor de kinderen zorgen. Partneralimentatie kan die inkomenskloof niet overbruggen.

In het licht van deze cijfers is het niet te begrijpen waarom de indieners in hun reactie op het advies van de Raad van State reppen van een ‘onrechtvaardig en onbegrepen recht op partneralimentatie’ dat als een groot maatschappelijk probleem zou worden ervaren. Slechts 13 procent van de gescheiden mannen hoeft partneralimentatie te betalen en dit aantal neemt de laatste jaren af. Gemiddeld betalen zij een kleine 700 euro bruto per maand. Ondanks die betaling gaan ze er gemiddeld na scheiding nauwelijks in koopkracht op achteruit."

FransMan

'Over chauvenism gesproken.' Tsja, zo krijg ik ook regelmatig de vraag waarom ik geen Arabisch spreek (naast Frans, Engels, Duits). Ik kan dan alleen maar zeggen dat op dit stukje grond toevallig Nederlands gesproken wordt. Een paar honderd kilometer naar het zuiden, en de mensen praten Frans (en geen Nederlands). Of wil je iedereen die een eigen taal spreekt chauvinisme verwijten?

Tsjor

Tsjor

Oh en waarom zou jij Arabisch spreken ?

Hanne.

Hanne.

06-05-2017 om 08:43

esb artikel

"https://esb.nu/esb/20022409/armoederisico-vrouwen-na-scheiding-minder-groot

De meeste vrouwen hebben het financieel super na hun scheiding zie de statistiek alors ne pleurs pas stp en mijn vadergevoel hou ik voor me, c est mon sentiment."

Hoe ironisch dat je met deze referentie aangeeft dat vrouwen het financieel super hebben na de scheiding. Statistiek geeft aan dat vrouwen gemiddeld 25% koopkracht inleveren en mannen maar 0,2%.

Als er kinderen in het spel zijn zijn de verschillen zelfs nog groter. Alleen als vrouwen weer heel snel een partner hebben gaan ze er in koopkracht op vooruit. 4% tegenover 13% bij mannen.

Risico op armoedeval na scheiding is bij vrouwen 22% bij mannen 6%.

Wil niet zeggen dat een nooit een man is die er flink op achteruit gaat maar over het algemeen trekken de vrouwen toch aan het kortste eind.

FransMan

'Oh en waarom zou jij Arabisch spreken ?'Of Frans?

Tsjor

Hanne

Ik wil er zeker geen discussie van maken genoeg mannen zijn hiervan getuig, en omdat er al genoeg verhalen zijn hoe de vrouw de dupe wordt van een scheiding, je gaat scheiden omdat je van elkaar af wilt zijn, niet omdat je nog jaren aan elkaar vast wilt zitten. Het klinkt misschien voor sommige een beetje als een cliché. Maar de man moet zich kapot werken na een scheiding terwijl de vrouw gewoon lekker kan blijven shoppen. Maar in sommige gevallen gebeurt dit helaas toch echt, en dan zielig doen.

Tsjor

Ik spreek frans, arabisch en italiaans en jij ?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.