Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Wie kletst er mee?! Relatie over, hoe te beginnen en verder

Ik sta op het punt mijn relatie te beëindigen. Het is al een soort van uitgesproken, maar ik ben degene die alle intiatieven moet nemen. Mijn vriend laat alles op zijn beloop omdat hij hoopt dat alles dan zo blijft al dat hij weet dat het zo niet langer gaat.

Kort de situatie: samen 2 basisschoolkinderen waar we allebei alles voor over hebben, dus alles moet zo rustig mogelijk verlopen. We hebben geen grote ruzies, maar al jaren geen sex en intimiteit meer waardoor doodongelukkig. Therapie gehad, maar heeft niets geholpen. Enige oplossing is ons erbij neerleggen(wat hij wil niet en ik absoluut niet kan) of uit elkaar. Nu laat hij alles op zijn beloop en hoopt dat ik het dan maar zo laat maar ik ben midden 30 en wil graag nog gelukkig worden met iemand waarvoor ik wel de juiste dingen voel. Nu moet ik dus de stappen gaan nemen en merk dat ik erg geremd ben omdat ik zeer bang ben voor het onbekende en woonruimte een groot probleem is (particulier te duur en via woningbouw nog lange wachtlijst). Ik zou graag in contact willen komen met mensen die in dezelfde situatie komen, zodat we elkaar een beetje kunnen steunen en tios kunnen geven. Wie praat er mee?!

PS en iedereen is uiteraard vrij om zijn mening te geven, maar ik zit persoonlijk niet te wachten op commentaar van mensen die vinden dat je niet uit elkaar mag gaan als je kinderen hebt samen. Dus graag reacties van mensen met tips of die ook graag hun hart willen luchten en samen willen delen.

Bobbie

Bobbie

24-09-2018 om 22:39

Ik ongeveer 5 jr geleden

Via particuliere, kleinere woningbouw binnen 5 mnd een woning gekregen. Inmiddels is het inschrijfdeel van hen opgegaan in de grote woningbouw van deze stad en omstreken, maar wie weet lukt het zo? Of onderhuren bij mensen met een koopwoning.
Diverse (vage) kennissen van mij huurden "een" koopwoning van eigenaren die niet zelf in de woning verbleven.
Sterkte.

Bloem300

Bloem300

25-09-2018 om 08:52 Topicstarter

Dank je wel

Bobbi dank je wel voor je tipa Ik vrees dat zoiets niet echt bestaat in mijn stad en voor mijn kinderen voel ik ook de noodzaak dicht bij vader en school te kunnen gaan wonen zodat alles hetzelfde kan blijven qua school. Dat maakt het wel meteen zo moeilijk ook. Maar zal toch eens googlen dank je wel!

Bobbie

Bobbie

25-09-2018 om 12:10

Idd

Ik woonde 5 min bij ex en kinderen vandaan.
Nu zijn ze op zichzelf en wonen nog dichterbij.
Kijk een eens hoe het zit met wat je verdient: sociale huur, particulier of val je overal net buiten?
Bij mijn gebouw was 90% sociale huur en 10% voor mensen die overal net buiten vallen. Dat waren ze wettelijk verplicht zo aan te bieden, zo bleek.
Ik had bv teveel inkomen (met pa erbij) voor sociale huur, teveel vermogen ( heb je al snel met wat je opbouwt in een huwelijk) voor toeslagen en particuliere huur kon ik niet opbrengen op lange termijn.

hacken?

Waarom zou je willen hacken. Er blijft altijd nog zoiets als vertrouwen.

Van mijn ex had ik geen toegangscode en dat zei al genoeg. Zat op datingsites en al.

Mijn huidige partner weet ik de code van, maar heb daardoor totaal niet de behoefte in zijn telefoon te snuffelen.

Hacken gaat me toch echt wel te ver... en gaat ook behoorlijk off topic op wat hier aangekaart wordt.

Hacken is strafbaar

https://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1202:hacken-en-de-straf&catid=136:computers&Itemid=43

"[wet]Art. 138a Wetboek van strafrecht

Met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt, als schuldig aan computervredebreuk, gestraft hij die opzettelijk wederrechtelijk binnendringt in een geautomatiseerd werk voor de opslag of verwerking van gegevens, of in een deel daarvan, indien hij:
daarbij enige beveiliging doorbreekt of
de toegang verwerft door een technische ingreep, met behulp van valse signalen of een valse sleutel dan wel door het aannemen van een valse hoedanigheid.
Met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft computervredebreuk, indien de dader vervolgens gegevens die zijn opgeslagen in een geautomatiseerd werk waarin hij zich wederrechtelijk bevindt, overneemt en voor zichzelf of een ander vastlegt.
Met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft computervredebreuk gepleegd door tussenkomst van de telecommunicatie-infrastructuur of van een telecommunicatie-inrichting die wordt aangewend voor dienstverlening aan het publiek, indien de dader vervolgens:
met het oogmerk zich wederrechtelijk te bevoordelen gebruik maakt van verwerkingscapaciteit van een geautomatiseerd werk
door tussenkomst van het geautomatiseerd werk waarin hij is binnengedrongen de toegang verwerft tot het geautomatiseerd werk van een derde.[/wet]"

Man

Man

28-09-2018 om 09:42

Spam ... anyone?

Dat berichtje nemen we toch niet serieus???

OND

OND

01-10-2018 om 18:42

Een eindigende relatie is

nooit een pretje, maar voor zover ik dat kan beoordelen ziet het er bij u nog redelijk uit. De situatie zoals u ze beschrijft, komt nogal goed overeen met de mijne/de onze van weleer. Ook daar waren er geen zware conflicten, maar het was wel "op".
We waren beiden geen groene blaadjes meer en we wisten dus wel dat zo'n relatie-einde er zou komen temidden van zware conflicten en felle ruzies over vanalles en nog wat. Dat wilden we geen van beiden nog eens meemaken, dus zijn we lang op voorhand, eer er "ferme boel" was, begonnen met dingen te regelen.
We hebben eerst, elk apart, op papier gezet hoe we dat zagen: de financiële afwikkeling, de alimentatie, de omgangsregeling met onze dochter. We waren het eigenlijk in grote lijnen eens, na wat discussie, en we hebben dat dus gegoten in een overeenkomst op papier. Wat ze hier in België een "dading" noemen.
Dat felle, meedogenloze oorlogje is er korte tijd later inderdaad gekomen, maar op die dading zijn we niet meer teruggekomen: die vormde de basis voor de scheiding, ze werd door de rechtbank nagekeken en bekrachtigd en dat was het dus.

Inmiddels zijn we vijf jaar verder. De dading geldt nog steeds.
We hadden destijds bij elk puntje van de omgangsregeling (een hele lijst, met al die schoolvakanties en zo) laten opnemen: "tenzij de ouders in onderling overleg anders overeenkomen".

Dat regeltje heeft al lang zijn nut bewezen: in de vakantie kan ik wel een baan on hold zetten, maar niet allebei. Als ik in het weekend aan de slag ga, gaat dochter naar mama. Als mama voor haar werk een paar dagen naar het buitenland moet, is dochter bij mij.
Het is soms weleens vloeken aan beide kanten, maar het werkt wel.
En voor het overige: tijd heelt alle wonden voor wie heling toelaat. Hier zijn er geen discussies over een verloren jas en of de vervanging wel redelijk was. Ik krijg ook af en toe weleens op mijn donder omdat een jeans hier in de wasmand blijven hangen is en pas terug komt als het ding te klein geworden is, maar geen van ons zou het in zijn hoofd halen om daar veel kabaal over te maken.

Angst is een slechte raadgever...

Angst voor het onbekende is een slechte reden om in een ongezonde relatie te blijven. Ik snap dat verandering hevig is en dat het moeilijk is om woonruimte te vinden etc of om het je kinderen te vertellen, maar hoe langer je blijft aanmodderen hoe verder je van jezelf komt af te staan. Iemand van jullie zal de knoop moeten doorhakken en je vriend zal dit niet doen, die vind het wel best zo.

Mijn ex en ik hebben ook lang in een relatie gezeten waarbij we meer als broer en zus leefden dan als man en vrouw en nadat we in 2016 al een keer hadden gesproken over scheiden hebben we het nog een jaar geprobeerd (voor de kids), maar je bent dan al zover van elkaar af dat we in 2017 de knoop hebben doorgehakt en de scheiding in gang hebben gezet. We hadden geen ruzie, dus konden alles in goed overleg regelen en hebben nog een half jaar in hetzelfde huis gewoond. Daarna is zij naar een eigen apartement vertrokken en ben ik in ons huis blijven wonen. We hebben co-ouderschap geregeld en alles netjes verdeeld. Ons voordeel was dat we financieel de stap makkelijk konden zetten om te gaan scheiden. Als je financieel er minder goed voor staat kan ik me voorstellen dat het een extra drempel is.

Je kinderen vertellen dat je gaat scheiden is ook een hel, maar het moet. Ze zullen er niet blij mee zijn, zullen wensen dat je weer bij elkaar komt, maar als je duidelijk bent waarom je uit elkaar gaat en dat je niet meer bij elkaar komt gaan ze het een plekje geven. Val elkaar nooit af en blijf zonder ruzie met elkaar omgaan.

Niets doen en hopen dat je de rest van je leven wel doorkomt zonder genegenheid, passie etc is een illusie. Je hebt mentaal al afscheid genomen van elkaar, dus neem dan ook de stap om fysiek afscheid te nemen. Moeilijk, maar als ik naar mezelf kijk... nu ruim een jaar verder zijn we allebei veel gelukkiger en onze kids hebben ook hun draai weer gevonden. Het zal altijd een wond achterlaten, maar de rest van je leven ongelukkig blijven omdat je de stap niet kan of durft te nemen is niet de oplossing. Probeer er dan nog serieus iets van te maken en zie elkaar weer als partners i.p.v. alleen ouders en stop er anders mee. Het zal een rotperiode zijn met veel ellende en geregel, maar als alles weer op zijn plek valt zul je weten dat je de juiste keus gemaakt hebt.

Hoe is het nu?

Hoi bloem300

Ik zit in soortgelijke situatie. Ook de woonruimte gaat een probleem worden.
Ben benieuwd hoe het nu met je is en hoe je er inmiddels voor staat

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.