Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

wijzigen van wekelijkse regeling

Ik heb met de vader van mijn zoon (12 jaar) een co-ouderschap regeling waarbij we ieder 50 50 hebben geprobeerd te verdelen.

Maandag en dinsdag is onze zoon bij mij, en woensdag en donderdag bij vader. Vrijdag hebben we aan het weekend geplakt en wisselen we af.

Nu is het zo dat ik na 5 jaar de dagen wil wisselen. De reden daarvoor is dat woensdag en donderdag voordelen met zich meebrengen, zoals op woensdag middag een extra lange vrije middag, en donderdag is een leukere dag dan maandag of dinsdag. Als onze zoon een studiedag heeft (circa 6 per jaar) is dat meestal op vrijdag, en is donderdag dus de voorafgaand vrije middag / avond voor het weekend.

We zijn nu bij een mediator en het lijkt er op dat de mediator mijn verzoek duidt als 'jaloezie'. Is dat zo? Is het vreemd dat ik een verzoek doe wat betreft het wisselen van dagen? Is het een onredelijk verzoek?

Bij een verdeling waarbij beide ouders het liefst woensdag en donderdag willen zorgen voor het kind, vind ik dat je na een periode van enkele jaren weer een andere verdeling kunt maken.

Wat vinden jullie?

waarom?

Het lijkt me lastig om te veranderen. Vooral voor je kind zelf. Het kost heel veel energie om steeds te bedenken waar je nu weer heen moet.
Bovendien komt hij op een lastige leeftijd, hij wil straks mogelijk niet meer wisselen en kan zo'n energievretende verandering net de laatste druppel zijn.
Als er verder geen bijzonderheden zijn zou ik het zelf gewoon zo laten. Wat maken die paar uur meer of minder nu uit? Ik snap dat je daar zelf ook graag de vruchten van plukt maar ik snap inderdaad ook dat men je dan verdenkt van jalouzie. Hier zou voor mij het sop de kool niet waard zijn en ik zou het rustig zo houden. Veranderen van dagen heeft meer impact dan je denkt en als het nu goed gaat zou ik daar geen risico mee willen lopen.

wizzer

wizzer

02-10-2013 om 11:45

12 jaar?

Dan is die vrije woensdagmiddag toch (bijna) afgelopen? Hier veel middelbare scholen die juist op dinsdag vroeg uit zijn. Studiedagen zijn straks ook niet meer op vrijdag waarschijnlijk.

Ik zou hier nu geen ruzie meer over maken.

(ik denk wel overigens dat straks op het VO een week op week af regeling wellicht rustiger is voor je zoon, dat scheelt het heen en weer slepen met boeken).

Katniss

Katniss

02-10-2013 om 11:59

Lekker zo laten

Wij hebben de dagen ook wel eens veranderd op verzoek van mijn ex, en ik vond dat erg irritant. Mijn hele leven is ingericht op het feit dat ik maandag en dinsdag de kinderen heb, woensdag wisselend en donderdag nooit.
Ik zou het dus lekker zo laten. Sowieso gaat vanaf de brugklas het hele schoolritme op de schop en wil je zoon toch geen gezellige dingen meer met zijn moeder doen.

Katniss

Katniss

02-10-2013 om 12:00

Even nieuwsgierig

Wie betaalt de kosten van de mediator? Ik hoop toch niet dat je dit soort futiliteiten ook mag uitvechten op kosten van de overheid.

Donderdag is een leukere dag

?

Ik sluit me aan bij de voorgangers. Ik zou ervoor waken om dit overhoop te halen. Ik zou er ook voor waken om dit met mediators te bespreken verder. Die er dan weer dingen over zeggen. Zo groeit het en groeit het. Die studiedagen en vrije woensdag zijn afgelopen op het VO. En de voordelen van maandag en dinsdag heb je weggelaten. Maandag grenst ook aan een weekend, en dinsdag kan een erg leuke dag zijn. Vooral als je vrij hebt op het VO in de middag, zoals hier in de regio vaak het geval is.

Knurf

Knurf

03-10-2013 om 07:37

is wijzigen in het belang van je kind?

de vraag is natuurlijk of een wijziging in het belang van je kind is. Niet dat je er als ouder geen lol aan mag beleven, hoor. Maar de omgangsregeling is er in beginsel om te zorgen dat het kind beide ouders regelamtig ziet en meemaakt, niet om te zorgen dat de ouders iets leuks kunnen doen met de kinderen. Dat laatste is meer bonus, zeg maar

Ga dus voor jezelf na in hoeverre je wensen passen bij wat je kind wil en nodig heeft.

Dalarna

Dalarna

03-10-2013 om 09:32

Je kind zit dus nog niet in de brugklas en nu wil je dit nog gaan veranderen voor een maand of 9? Wat chaotisch. Ik geef de mediator helemaal gelijk.

Jaina

Jaina

03-10-2013 om 15:41

Natacha

Het gaat er helemaal niet om wat jij wil of wat je ex wil. Het gaat erom wat jullie zoon wil. Is hij tevreden met hoe de regeling nu is? Dan zo laten. Wil hij graag wisselen van dagen? Dan kan je er naar kijken welke opties er zijn. Het gaat niet om jullie en wat jullie willen maar het gaat om je zoon en zijn belang. Zijn belang is misschien wel rust en stabiliteit dan weer een verandering.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.