Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Winst van verkoop huis bij draagkracht?

Binnenkort ga ik samenwonen met mijn nieuwe partner. De woonlasten die ik dan heb blijven ongeveer gelijk aan wat ik nu heb. Ik betaal partneralimentatie. Mijn huidige woning heb ik met goede winst kunnen verkopen. Er komt dus een bedrag vrij dat niet in de nieuwe gezamenlijke woning met mijn nieuwe partner gaat, maar op mijn bankrekening. Ik kan nergens vinden of dat dan als inkomen wordt gerekend met betrekking tot de draagkracht. Weet iemand dat misschien? 

Het is geen inkomen en/dus het telt niet mee.

Volgens mij ook niet. Het is vermogen, geen inkomen. Bij mijn weten wordt vermogen in de regel niet meegerekend, al weet ik dat er uitzonderingen zijn.

Groeten,

Temet

Nog nooit van gehoord.. en zolang je partner daar ook niks van weet zou ik het hierbij laten. Wie weet denkt zij wel dat je het in je nieuwe huis steekt? En dan nog.. waarom zou ze ineens meer geld moeten, jullie zijn toch uit elkaar? dan ga je toch achteraf niet om nóg meer geld vragen aan je ex.

Temet schreef op 17-02-2021 om 21:37:

Volgens mij ook niet. Het is vermogen, geen inkomen. Bij mijn weten wordt vermogen in de regel niet meegerekend, al weet ik dat er uitzonderingen zijn.

Groeten,

Temet

Volgens mij is dat als er wel vermogen is maar nagenoeg geen inkomen.

Ja, bij mijn weten ook.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.