Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

AnneMarlies

AnneMarlies

15-07-2018 om 15:44

Zijn ex probeert tussen ons in te komen.

Hallo allen,
Speciaal voor dit onderwerp heb ik even een nieuw account aangemaakt. Aangezien sommigen hier mij kennen, en ik wil dit probleem graag een beetje lowkey houden.

Ondertussen ben ik al bijna 2 jaar samen met mijn vriend. Hij heeft 2 kinderen met zijn ex en ik heb 1 kind uit een vorige relatie. Zijn relatie is al 8 jaar voorbij. Zijn ex heeft een nieuwe vriend en de kinderen wonen bij haar en zijn om het weekend bij hun vader (mijn vriend).

De eerste anderhalf jaar hebben mijn vriend en ik onze relatie stil gehouden. Ik wilde mijn kind er nog niet mee confronteren en hij zijn kinderen nog niet. We wilden kijken of het goed werkte tussen ons. En daarna pas onze kinderen introduceren in een nieuwe samenstelling. We hebben onze exen gelijktijdig geïnformeerd. Mijn ex reageerde er prima op, we hebben extra afspraken gemaakt en mijn vriend heeft mijn ex ontmoet. Dit vond ik zelf ook erg belangrijk. Ze zullen elkaar toch vaker ontmoeten of over elkaar horen.

Zijn ex reageerde eerst heel rustig en kalm. Maar na een maand begon ze steeds vreemder gedrag te vertonen. Ze ging hem berichten dat ik niet met de kinderen om mocht gaan, wie ik wel niet dacht dat ik was. Ze ging hem steeds vragen of hij vaker kon oppassen op de kinderen, bij haar thuis, omdat zij druk was met haar moeder. Daarvoor verliep de omgang altijd moeizaam. Ze vond het niet fijn als hij langskwam, of de kinderen buiten dat weekend omgang wilde zien. Maar nu vroeg ze of hij niet maandag, dinsdag, woensdag en donderdag kon oppassen. En dat ze dan in de weekenden samen als gezin naar bbqs gingen, "want dat vinden de kinderen leuk".

Ik vond het een beetje raar. Maar prima, zij moest wennen, hij zag de kinderen meer. En hij was duidelijk naar haar toe dat hij al een hele tijd gelukkig was met mij.

Ik had mijn Facebook wat meer afgeschermd. Daar werd ze toen enorm boos over. Vervolgens begon vaker te berichten via social media.

Ze belt hem elke avond als hij niet daar is l, of de kinderen heeft. Om te vragen of hij bij mij is. Ze is nu al 3 keer snachts langsgeweest bij mijn huis... Ik begin het Nogal eng te vinden.
Zijn omgang met de kinderen begint er ook onder te lijden. Ze maakt steeds meer ruzie met hem. Wil hem eigenlijk niet spreken, maar het idee dat hij bij mij is kan ze helemaal niet aan.

Onze relatie is sterk. Maar dit eist een tol van hem, van mij, maar vooral van zijn kinderen. Ik heb ze nog nooit ontmoet, dat wil zij niet. En ik wil het niet forceren. Want daar zijn de kinderen de dupe van.

Alles lijkt van kwaad naar erger te gaan. Er kan niet redelijk met haar gepraat worden. Ik weet dat ik in principe niets met de ex van mijn partner te maken heb. Maar voor mij gevoel is dat verandert nu ze me echt lastig begint te vallen.

Hebben jullie misschien enig idee wat ik kan doen. Of wat ik hem kan adviseren?

Bedankt.

Ook een ex

Ook een ex

15-07-2018 om 16:10

ondersteun je vriend

Je vriend heeft hier hulp of ondersteuning bij nodig. Mijn vriend is toen uiteindelijk naar de huisarts gegaan. Het was ontzettend moeilijk voor hem. Ik heb eindeloos met hem gepraat hierover. Erken hoe hij zich voelt, hij doet het voor zijn kinderen. De ex van mijn vriend heeft een jaar nodig gehad om onze relatie te accepteren. Tot die tijd was contact tussen zijn dochter en mij niet mogelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.