Echtscheiding en erna

rozenstruikje
27-03-2009 om 13:27
Zomervakantie, wat doen jullie?
Wat doen jullie in de zomervakantie?
Ben voor het eerst de zomervakantie zonder partner en weet het allemaal niet zo goed.
Ik heb twee weken vrij zonder de kinderen en drie weken vrij met kinderen (2 en 5 jaar). Ik wil wel graag iets doen want vijf weken thuis is te lang. Maar weet niet goed wat en durf met de kinderen nog niet zo ver te reizen in mijn eentje. Zou een auto kunnen huren maar zie het niet zitten om bijv. naar italie te rijden of te vliegen met ze. Dus graag tips voor NL.
Wat ik die twee weken zonder de kinderen ga doen weet ik ook niet. Werken is geen optie, school is dicht. Wat doen/ deden jullie die periode? Twee weken alleen thuis lijkt me zeer kansloos. Vriendinnen gaan allemaal al met vriendje/ partner op vakantie...
Graag hoor ik tips en ervaringen,
liefs rozenstruikje

Marsudan
27-03-2009 om 13:38
Ik lees mee
Hoi Rozenstruikje,
Hier hetzelfde: voor het eerst zonder partner in de zomervakantie, 3 weken heeft hij de kinderen (dan 2 en 4), en 3 weken ik. Ik dacht aan een huisje huren vlak over de grens, voor een weekje of wat. Maar alles is in de zomer natuurlijk topduur dus ik ben niet onbeperkt in de mogelijkheden.
Ik denk, dat als ik thuisblijf en dagjes wegga, ik uiteindelijk voor hetzelfde bedrag gewoon op vakantie had kunnen gaan. Ik lees dus geïnteresseerd mee!
Groetjes, Marsudan
P.S. Die drie weken alleen kom ik wel door: huis opruimen en opknappen, tuintje verzorgen, eindelijk dát boek eens lezen...

amk
27-03-2009 om 18:01
Kijk eens bij
ouderalleen.nl, daar staan juist heel veel vakanties in NL voor alleen gaande ouders.
Verder heb je Cirkel, SamSam en labyrinth die alleengaande ouder vakanties aanbieden.
Zelf ben ik net terug van een fantastische vakantie in Zuid-Afrika met mijn 3.5 jarige via Djoser Junior. Ja, dat is wel prijzig maar het was het helemaal waard.
Ik heb nog nooit meer als een week mijn kind niet gezien. Dat gaat deze zomer gebeuren. Ik heb volop plannen. Lekker sporten, uitgaan mijn mijn OA kennissen, huisje veranderen en even gewoon idd dat boek lezen waar ik nu niet aan toe kom.
groet,
Angela

Emine
28-03-2009 om 15:16
Vrienden
Heb je geen andere alleenstaande vriendinnen?
Heb ik in het verleden (nu niet meer alleen) vaak gedaan: op vakanite met vrienden, grote bungalow huren op centerparcs en kosten delen. Van daaruit ga je ofwel allebei je eigen gang, doe je dingen samen of een combinatie daarvan.
Voor de weken alleen zou ik lekker thuis blijven.
Emine

Marsudan
29-03-2009 om 10:47
Geen vrienden
Nee, geen vrienden hier. Daarbij wil ik eigenlijk ook alleen met de twee kinderen weg - anders zou ik familie kunnen vragen. Ik hoorde gisteren op de radio een reclame voor Belvila, eens kijken of dat iets is...

Rembrand
29-03-2009 om 13:27
Sluit aan bij lara.
Hoi Marsudan,
Wij hebben ook een keer een huis gehuurd van Belvilla. Prachtig huis, maar het stond gewoon midden in de woonwijk van een ingeslapen Frans kuststadje. Gelukkig waren we samen met zwager, schoonzus en hun kinderen, zodat onze jongens wel speelkamaraadjes hadden !
Is kamperen niets voor je ? ( met de Cirkel of in een huurtent of caravan ).
M.

Marsudan
29-03-2009 om 13:38
Kamperen
Nou, kamperen lijkt me eigenlijk wel heel leuk. Vroeger zelf een stacaravan gehad, op een jaarplaats. Ook voor de kinderen, en ook om andere (al dan niet alleenstaande) ouders te ontmoeten. Nu alleen eens zien wat er aan te raden is, in de Benelux...
Cirkel is toch specifiek voor alleenstaande ouders? Nu maar hopen dat het ook voor een schappelijk prijsje kan!
Groetjes, Marsudan

Vic
29-03-2009 om 14:14
Cirkel
Ik ben al vaak met Cirkel weg geweest en dat was altijd erg leuk. De activiteiten voor de kinderen zijn vanaf 4 jaar, dus je jongste zul je dan zelf moeten vermaken. Cirkel heeft ook bestemmingen in Nederland en België, dus niet zover rijden. Maar een vliegvakantie is ook goed te doen. Je wordt over het algemeen van het vliegveld gehaald door de mensen van Cirkel, en die helpen dan ook met je bagage.

Rembrand
29-03-2009 om 16:50
Marsudan.
Als je in Nederland wilt blijven weet ik wel een leuke camping voor je in Brabant.
Daar kan je een zwerf/trekkershutje huren. Prijzen weet ik niet, maar er is wel heel veel te doen voor kindjes in de catagorie van jouw koters !http://www.ullingsebergen.nl/nl/index.lp

amk
29-03-2009 om 20:22
Klumpke
kindercamping 't Klumpke in Neede. Heeft 1 ouder velden.
Is betaalbaar en de velden gaan ook nog eens op leeftijden. Globaal dan.
Goed verzorgd sanitair, er zijn ook een aantal trekkershutten en er is vermaak voor de kinderen.
Een echte aanrader.
groet,
Angela

Marsudan
29-03-2009 om 20:27
Rembrand
Heej, bedankt voor de tip! Ik ga strakjes even kijken - vanaf mijn laptop is het makkelijker dan vanaf de mobiel.
Ik ben vandaag wel eventjes bij een reisbureau geweest, ik had geen brood meer en moest boodschapjes doen. Toch makkelijk af en toe dat er op zondag iets open is...
Er is nog wel keus aan campings in de Benelux en Duitsland, maar ik ga eerst even op je link kijken!
Groetjes, Maris

Marsudan
29-03-2009 om 20:29
Amk en rozenstruikje
Angela, nog een tip, dank je wel!
Rozenstruikje, ben jij al op een idee gebracht, kamperen wellicht? Of lijkt het je niks?
Groetjes, Marsudan