Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Caatje

Caatje

23-02-2017 om 19:41

Zoon verandert in een stil jongetje na 1 jaar scheiding

Hallo allemaal, ik zit even met het volgende. Ik ben een mama van een zoon van 7 jaar. Mijn ex en ik zijn inmiddels 1,5 jaar gescheiden. Wij hebben co-ouderschap. De ene week bij mij en de andere weer bij mijn ex. Inmiddels hebben we beide een nieuwe partner maar, deze wonen bij niet bij ons in huis. Mijn ex heeft sinds kort aan mij gevraagd of mijn zoon een extra weekend in de maand bij mij kan zijn ivm zijn nieuwe liefde. Zij werkt in het weekend als mijn zoon bij mij is. Zo konden zo nooit wat samen doen. Ik heb uiteraard gezegd dat mijn zoon altijd bij mij mag zijn. Hij heeft hem verder niet verteld wat de reden is waarom dat hij nu vaker bij zijn mama is. Ook krijg ik een beetje het gevoel dat mijn zoon zich daar niet echt welkom voelt. Mijn zoon is erg op zich zelf en praat weinig. Ik merk dat hij steeds stiller wordt maar, krijg niet echt je juiste woorden uit hem. Ik wil hem graag helpen maar, hij is absoluut geen prater. Hebben jullie misschien tips?

Beetje afleiden?

Niet alle kinderen praten graag over wat hun dwars zit of kunnen het gewoon niet verwoorden. Aandringen maakt het dan soms alleen maar meer voelbaar/pijnlijk.
Is het een idee om hem een beetje af te leiden met bv. logeerpartijtjes met beste vriendjes?
Dat vult misschien voor hem die weekenden een beetje op.
Leeftijdsgenootjes zijn ook zo heerlijk luchtig en dat werkt meestal aanstekelijk.
Al die veranderingen ook, 't is niet makkelijk.

tante Sidonia

tante Sidonia

25-02-2017 om 10:21

afhankelijk

van hoe je relatie met je ex, kun je proberen hem neutraal duidelijk te maken wat het met je zoon doet. En dan nog blijft het invullen he, dat hij stiller is doordat hij minder bij papa is...
En anders...alleen maar zorgen dat jij er bent voor hem. het is niet anders!
En ik zou hem zeker geen logeerpartijtjes opdringen. Straks denkt hij dat jij ook van hem af wil...

Met ex overleggen

Kun je niet om de tafel met ex om te kijken of er een andere verdeling mogelijk is voor jullie zoon? Week op week af is handiger maar voor een mannetje van 7 wel lang, 7 dagen zonder pap of mam. We hebben (nu nog steeds want zoon vindt het prettiger, ondanks dat hij vijftien is) ma en di bij mij, op woensdag uit school wisselen, do en vrijdag bij pap. Het ene weekend blijft hij bij pap tot maandagochtend, het andere weekend komt hij naar me toe uit school op vrijdag. Nu is het makkelijk omdat zoon helemaal zelfstandig is.
Zonder iets te veranderen in de verdeling 7/7 is er misschien een mouw aan te passen.
Sterkte

Tante Sidonia

Logeerpartijtjes bij haar thuis natuurlijk. Leek me logisch.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.