Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Zoon wil niet meer naar vader toe.


Sommige mensen hebben een onnavolgbare inwendige dynamiek waardoor ze zich soms alleen nog maar met zichzelf bezig kunnen houden en daarbij alles blokken, zelfs verantwoordelijkheden als je kind ophalen.

Kun je boos worden, gaat je niet helpen. Je kunt beter een alternatief scenario hebben met zo'n ouder.

Ik gaf mijn kinderen een telefoon, ze konden mij altijd bellen al vanaf zeer jonge leeftijd. En ik was ook altijd beschikbaar voor school en hulpverlening. En als dat niet kon was een vriendin of mijn vader telefonisch bereikbaar en dat gaf ik dan door aan iedereen. Of ik werd gebeld en kon de noodoproep uitbesteden.

Dan belde school dat vader een kind niet opgehaald had. Dan nam de meester kind een paar haltes mee, op zijn eigen route, naar waar ik stond te wachten. Anders kon ik er naartoe fietsen.

Erger was dat vader mee zou gaan met het diplomazwemmen en even genoeg van mij had zodat we dat niet samen konden doen. Kwam hij niet opdagen. Helaas belde kind niet, die met andere dingen bezig was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.