Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Zoon wil niet meer naar zijn vader na mishandelingen

Beste lezer. Hopelijk kunt u mij een goede tip geven wat de rechten zn v mn zoon die 12 is. Zn vader en ik zn al heel lang uit elkaar maar probeerden steeds een goede band te houden. Toch zn er laatste 3 jaan vreselijk veel nare dingen mn zoon aangedaan door zn pa en z'n moeder (oma). Niet in 10 woorden te beschrijven. Maar dripper was afgelopen jaar waarbij mn zoon bij z'n nek werd gegrepen door zn opa en bijna v de trap werd gegooid met schroevendraaier in zn hand. Hij werd uitgescholden etc etc.. Kwam alleen doordat hij een maaltijd te zuur Vobd en netjes zei dat hij t liever volgende keer niet meer eet. T liep uit de hand. 

M zoon is een gems eerde jongen en leert goed. Hij houdt van gezelligheid, gewoon een heel goede jongen met hele fijne vrienden. 

Er zn hierna mij ook dingen aangedaan tien ik hem die bewuste avond op kwam halen... Een hel lllll... 

Maa stom genoeg was ik bang aangifte te dien.. Dom dom dom.. 

Nu haat hij hem en wilt ook met hulpverleners ook niet meer hem zien. 

I begrijp hem al te goed. 

Toch bemoeit school zich ermee omdat de vader brief schreef met hoop leugens en ontkent alles!!! 

M kind is blij als er niet meer over zn vader wordt gepraat maar school legt druk op hem en mij.. Maak t goed.. Mask t goed, hij is je vader punt uit... Vreselijk!!! 

Kan een jurist mij helpen of moet ik school aanklagen? 

Bedank v uw reactie t

Niets doen kan helpen. Tegenover derden de zaak klein houden kan helpen. Zeg tegen school dat zoon natuurlijk naar zijn vader mag als hij dat zelf wil.

Mensen beschuldigen of aanvallen heeft over het algemeen weinig zin. Help vooral ook je zoon zijn rug recht te houden. 

Dan ga ik er vanuit dat vader verder geen rare dingen gaat doen als zoon van school halen met de politie of zo iets of andere streken.

Als dat aan de orde is spreek je zoon in en help hem te bedenken hoe hij op een goed moment kan weglopen naar jou toe.

Bedenk vast welke advocaat je zonodig kan helpen mocht vader een zaak beginnen.

Uiteindelijk hebben pubers benen dus zaak of geen zaak de uitkomst valt uiteindelijk niet af te dwingen via justitie. 

Ga ook niet mee met hulpverlening of laat je niet verleiden. Houdt het klein, geen bemoeienis. Ze kunnen niets voor je doen en het wordt een nog groter gedoe.

Ik schiet maar weer eens in de juristenstand. Is er een omgangsregeling tussen vader en zoon die door een rechter is vastgesteld?

En ben jij getrouwd geweest met de vader van je zoon? Heeft je ex ook ouderlijk gezag over je kind?

Groeten,

Temet

Je zoon is 12, zit hij nog op de basisschool? Zoals je het beschrijft lijkt het gedrag van de school nu je grootste probleem.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.