Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
25-09-2013 om 14:08
Mijn zoon van 12 is in behandeling bij een neuroloog van de slaappolikliniek in Ede voor chronische slaapproblemen. Dit weekend moet hij de 24-uurs verlengde melatoninetest doen; dit houdt in van zaterdagmiddag 12.00 tot en met zondagmiddag 12.00 wakker blijven in een verduisterde kamer met een schemerlampje en ieder heel uur op een watje kauwen dat in een buisje moet. Die buisjes moeten dan opgestuurd worden en zo krijgen ze een goed beeld van zijn melatoninecurve. De uitslag van de gewone melatoninetest gaf zo een vreemde curve dat de neuroloog dit onderzoek voorschreef. Gelukkig mag hij wel tv kijken of computeren maar toch is het niet niks om zo lang wakker te moeten blijven. Ik had al bedacht dat we 's nachts ook een paar films kunnen gaan bekijken met wat popcorn erbij maar hebben jullie tips om het zo aangenaam mogelijk voor ons te maken, met name die laatste 12 uren? Pff, ik zie er wel tegenop hoor. Zoon vindt het wel geinig maar ik vermoed dat hij er wel anders over gaat denken als zijn ogen bijna dichtvallen en hij alleen nog maar wilt slapen...
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.