Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sinilind

Sinilind

06-01-2010 om 18:44

2de graads brandwond (met blaren): behalve water wat te doen?

Dag
Mijn dochter heeft zich een uur geleden flink verbrand aan haar hand door onhandig de ketel van het vuur te halen: door de stoom is de zijkant van haar hand op een oppervlakte van 5 bij 3 centimeters ongeveer beschadigd. Ze heeft het gekoeld onder water maar neit lang genoeg vrees ik, ik was er niet bij. Daarna heeft ze er zalf op gesmeerd, een zalf tegen (zon)brandwonden. Maar nu komen er blaren tevoorschijn en ze heeft flink pijn. Ik heb de huisartsenpost gebeld en die zeiden dat behalve koelen niet veel te doen was, en dat koelen bovendien maar de eerste 30 minuten zin had. Maar is er nog iets dat we kunnen doen tegen de pijn?
Bedankt
SIni

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

06-01-2010 om 18:48

Sini

Laat haar paracetamol nemen, evt. 2 om te beginnen
over een paar uur is de pijn aanzienlijk minder
Hou die blaar wel in de gaten, als het opengaat is het slim om het te laten verbinden bij de huisartsenpost.

Rembrand

Rembrand

06-01-2010 om 19:14

Toch even langs gaan?

Hoi Sini,
Koelen kan ook nu nog. Het brengt in ieder geval verlichting. Als er blaren opkomen kan behandelen met Flammazine ( op de huisartsenpost ) toch wel waardevol zijn. Zeker om ontstekingen te voorkomen en de pijn te verzachten.
M.

Vic

Vic

06-01-2010 om 20:13

Wel huisarts

Mijn jongste had laatst haar hand verbrand aan een pan (pannenkoeken bakken met papa, goed plan) en had een brandwond van ongeveer 2 bij 4 cm. Ik hoorde het pas drie dagen later en ben toen toch naar de huisartsenpost gegaan, die prompt vroegen waarom ik niet eerder langs was gekomen ;-( Ze hebben daar de juiste middelen om het zo te verbinden dat je het risico op open gaan vermindert.

Puck2

Puck2

06-01-2010 om 20:36

Sini

Wat vervelend voor je dochter en wat lief dat de buurvrouw jullie wilde helpen. En voor een volgende keer: Nóóit zelf brandzalfjes of iets anders op een brandwond smeren. Koelen is ook na 30 minuten nog wel degelijk verzachtend maar dat mag je ook nooit met ijskoud water doen: licht lauw water is beter. En bij een plek groter dan een 2 euro muntstuk altijd advies vragen bij de huisarts. Daarom vind ik het eigenlijk raar dat je dochter niet naar de HAP moest.

Houd haar dan thuis morgen

dan kan ze de toetsen later inhalen als ze de toetsen maakt met veel pijn of onhandigheid zijn de resultaten ook vast niet goed

Carmen

Carmen

06-01-2010 om 22:05

Koelen, koelen, koelen

Ik heb in mijn leven twee keer een flinke brandwond opgelopen, inderdaad ook door iets doms in de keuken. Allebei de keren heb ik de hele avond met mijn hand in een bak koud water gezeten. Zo voelde ik geen pijn. En de volgende dag was er vrijwel niets meer te zien en te voelen. Sterkte voor je dochter!

Carmen

jacci

jacci

07-01-2010 om 12:35

2x per dag

Mijn zoon had ook een brandwond en moest 2x per dag spoelen en dan nieuw gaasje met flammazine erop. (zalf uit de ijskast koelt lekker)Houd er rekening mee dat het helen heel lang duurt, omdat het diep zit. Succes, Jacci

Puck (voorheen Puck2)

Puck (voorheen Puck2)

08-01-2010 om 12:29

Hoe is het nu sini

Hoe gaat het nu met je de hand van je dochter Sini? Heeft ze haar toetsen nog kunnen maken?

Dokter

Bij brandwonden op "bewegende" delen als handen voeten of gewrichten, en groter dan een 2 euromunt, altijd naar een dokter!!!

Koelen helpt ook na 30 minuten nog tegen de pijn , en idd niet met ijskopud, maar met lauw water.

ALs je niet naar dokter hoeft/gaat/wil/kan dan kan biogaze ook verkoeling brengen. OF bijvoorbeeld Burnshield oid.
Moet je dat wel in huis hebben.

KWala

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.