Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

2e keer waterpokken

Mijn dochter van 6 maanden heeft de waterpokken.

Nou hoorde ik dat als ze het onder een jaar krijgen ze het nog een keer kunnen krijgen. Ik heb alleen nog nooit gehoord dat iemand het 2x heeft gekregen.

Iemand hier wel?

liefs lisa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margreet

Margreet

24-12-2008 om 09:54

Hangt er vanaf

Hoi,
Volgens mij hangt het er vanaf hoe erg dat ze het heeft, kortom, of ze genoeg anti-stoffen maakt. Als ze het maar lichtjes heeft zou het zo kunnen zijn dat ze het later nog eens krijgt.
Mijn 2e dochter had het met 8 maanden, maar wel zo super erg, die heeft nooit meer gehad (is nu 6). Ze kunnen het beter nu hebben, zo jong, dan wat ouder, dan gaan ze meer krabben en zo.
Beterschap, bij ons was (bij beide kids) na 2 zware nachten het ergste voorbij.
Groetjes Margreet

Mijn dochter

Toen mijn dochter 6 maanden was ging mijn zoon net naar de peuterspeelzaal. En binnen 4 weken had hij waterpokken "opgelopen". Uiteraard kreeg mijn dochter het ook, al was het niet echt ernstig.
Toen mijn zoon ruim 2 jaar geleden voor het eerst naar school ging heerste er na een paar maanden ook de waterpokken. Zoon heeft ze niet gehad, maar dochter wel weer. Ze kwam natuurlijk 4 keer per dag ook op school en ja hoor, ze zat er helemaal onder en heeft ze echt heftig gehad.
Dus het kan wel!

Jacoline29

Jacoline29

24-12-2008 om 15:21

Ja hier

Mijn zoontje had het ook onder het 1e jaar en heeft het in de afgelopen meivakantie opnieuw gehad,hij was toen net 6

Ulla

Ulla

24-12-2008 om 21:09

Hier ook

Mijn dochter was net 6 maanden toen ze waterpokken kreeg (van haar broer). Ze had het flink te pakken.
Toen ze 7 jaar was kreeg ze opnieuw waterpokken.

We waren niet verbaasd, het was ons destijds al verteld dat ze het nog een keer kon krijgen. Leuk is anders natuurlijk.

mem

mem

24-12-2008 om 22:21

Ikzelf

maar ik was dan ook een apart geval. Heb uiteindelijk een keer of 9 maal waterpokken gehad, 3x bof, 3x mazelen, 2x rode hond. Tja,van voor de bmr-inentingen. Na inenting tegen rode hond heb ik dat niet meer gehad en bij prenataal onderzoek had ik idd wel antistoffen. Waterpokken is het langst doorgegaan, zo ergens tot mijn 14de. Niet elke keer was de ziekte hevig gelukkig, maar geen peil op te trekken,bv in sept hevig en in dec nog eens maar licht.

Ik ook zelf

Mijn 1 na jongste dochter kreeg de waterpokken toen ze 6 weken was van haar broer. En ik kreeg het toen ook nog een keer. Mijn moeder weet zeker dat ik het als klein kind wel gehad heb. Deze dochter had vorige week ineens 2 waterpokken. 1 op haar borst en 1 op haar rug. Toen ze nogal hangerig was op school waarschuwde de juf voor waterpokken. Dus ik denk dat zij het ook voor de 2e keer gehad heeft. (ik heb ze nu zelf niet weer gehad, gelukkig want het jeukt echt ontzettend).
Groeten Lieuwkje.

elides

elides

26-12-2008 om 22:50

Zoon ook 2keer

is volgens mij ook afhankelijk van heftigheid., eerste keer was niet superheftig, 2e keer wel

Tink

Tink

27-12-2008 om 00:04

2x en 3x

Oudste zoon heeft ze 2x gehad (een keer onder het jaar, heel weinig pokjes, 2e keer heftiger) en jongste zoon zelfs 3x, waarvan 2x licht en de 3e keer ontzettend heftig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.