Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

k

k

08-01-2010 om 18:50

6 weken zwanger en echt een kort lontje en geïrriteerd,toch niet depressief?

Ik ben zwanger van ons derde kindje(ongepland,maar zeer welkom)ik ben nu 6 weken en ik dacht echt ik krijg mijn mesntruatie omdat ik net vantevoren dan niet te genieten ben enkele dagen,maar deze bleef uit en op een gegeven moment was ik overtijd en heb een test gehaald en zwanger!
Nu ben ik echt niet te geniet,ben erg moe en mopper alleen op de kinderen(doen in mijn ogen niets goed)en tegen hun geschreeuw(hard roepen,is al veel) kan ik niet,dit is toch niet normaal en dan te bedenken dat ik bij mijn zoontje(eerste)heel emotioneel en (te)lief was(en moe),en bij de tweede(meisje)ook normaal,wel minder emotioneel en fit,niet moe,maar toch niet anders,ik maak me er wat zorgen over,want ik ben mezelf gewoon niet en is alles wel goed met de kleine vraag ik me dan af,herkent iemand dit,of ben ik depressief ofzo,vindt het ook erg vervelend dat ik dit nu heb bij de derde.....zucht!
Heb bij zwangerschap ook zo'n soort gelijke vraag gehad,maar deze is wat uitgebreider,omdat ik me al enkele weken zo gedraag!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

08-01-2010 om 19:04

Zoals je het nu beschrijft

klinkt het nog niet echt depressief, je bent "gewoon" zwanger en daar hoort volgens mij een pest humeur gewoon bij.
Als je op het punt komt, dat je nergens meer zin in hebt, zelfs niet in vakantie, zelfs niet in een "leuk" dagje weg met je gezin.
Als je je nergens meer op kunt verheugen,
Als het is alsof het lijkt of je door een grijs gordijn naar de wereld kijkt.
Als je het liefst maar in bed blijft en alleen maar wil slapen, slapen slapen,
als je gedachtes krijgt als "hmm een miskraam nu zou niet zo erg zijn" of "als ik nu eens op een trilplaat ga staan valt hij er misschien wel uit"

Kijk dan kom je op het punt dat IK denk, ga maar fijn naar de huisarts!

tot die tijd, praat over je gevoelens met je man/vriendinnen en vooral ook je VK, en probeer het voor te zijn. Dus ga nu veel naar buiten, veel wandelen, aai lieve zachte huisdieren, veel frisse lucht is goed. ZOrg dat je voeldoende nachtrust hebt, ga smiddags ook even liggen als het even kan.

Hopelijk gaat het na week 12 beter!
sterkte!

ps ik heb een flinke prenatale depressie gehad, ik weet waar ik het over heb

Ook gehad

en eigenlijk de hele zwangerschap door. Niet echt depri maar ook absoluut niet vrolijk. Veel mopperen op alles en iedereen. Na de bevalling was het direct over en ik heb de eerste maanden echt lopen genieten en niets was mij teveel. Dus het komt vast goed het duurt alleen nog even

k

k

10-01-2010 om 08:13

Ok dank je voor de reactie idd polly dit is dan geen depressie,d

bedankt voor de reactie,een depressie is idd wel ernstiger,maar omdat ik dit bij mijn vorige zwangerschappen niet heb gehad,snapte ik er niets van.......

k

k

10-01-2010 om 08:16

Ok j@ost bedankt fijn dat het normaal kan zijn

bedankt fijn j@ost,dat het herkenbaar is,want leuk is het niet vooral niet als je van de derde zwanger bent!
Heb je wel een meisje gekregen als ik vragen mag,omdat ze zeggen dat die je chagrijnig enz. maken!
Maakt me niet uit wat het wordt hoor,maar ben gewoon benieuwd!

Idd

Het is een meisje geworden. (Met echt een giga bos zwart haar, waar haar zus van toen 3 jaloers op kon zijn )Goh, maar ik wist dat bakerpraatje niet. Dat meisjes je chagrijnig maken. Maar in mijn geval klopt dat dus. De eerste drie maanden was het korte lontje het ergst. Ik merkte wel dat een gestructureerd leven hielp. Op tijd naar bed, zelfde tijd eten en ook niet te lang op bed blijven liggen in de ochtend want het leek dan net of het opstaan nog zwaarder was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.