Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hopeloos

Hopeloos

28-09-2008 om 23:47

Aambeien

Trek het je niet aan zei de gyn, bijna iedereen heeft het, da's normaal als je kinderen ter wereld brengt...
Nou? Normaal? Maar moet ik daar dan mee rondlopen voor de rest van mijn leven? Sorry,maar daar heb ik geen zin in.
Hoe raak ik er van af? Iemand raad? Ik zie me niet op mijn knieen op de operatietafel zitten! Zijn er nog andere optie's mogelijk voor deze hopeloze situatie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja!

Ja hoor, ik heb wel een tip. Ik heb zelf ook last van een flinke aambei. Via de huisarts heb ik zalf gekregen : unguentum contra haemorrhoides. Volgens mij kun je het ook zonder recept krijgen. Het is zalf met lidocaine (een verdovende stof).
Het werkt dus verdovend en pijnstillend daardoor. Ik duw met een flinke klodder zalf de aambei weer naar binnen (even erg pijnlijk!) en dan iedere keer een beetje smeren als je naar het toilet bent geweest (en evt. iedere keer even terugduwen die aambei). Ik vind het erg goed werken.
Sterkte ermee in ieder geval!
groetjes, Sonja

Mamvantwee

Mamvantwee

29-09-2008 om 10:58

Spieroefeningen

Misschien compleet onzin, maar ik merk dat ik bij regelmatige bekkenbodemoefeningen de aambei (toch al klein bij mij) kleiner zag/voelde worden. Kan ook best door andere oorzaken komen of 'vanzelf overgaan, hoor.
Sterkte ermee. Ik heb er intussen vrede mee en geen last meer van.

margje van dijk

margje van dijk

29-09-2008 om 11:13

Tja

Je kunt er wel wat aan laten doen, hoor, als je dat echt wilt.

Zorg eerst dat je kinderwens compleet is, want na elke bevalling krijg je het weer dus dan heeft het weinig zin.

Wacht ook na je laatste kind nog een jaar of zo, want er kan heel veel spontaan wegtrekken.

Als er dan nog steeds wat zit, weeg dan heel goed af wat het je waard is. Omdat een aambei meestal zo'n beetje tegen de kringspier aan zit is er een risico op incontinentie. En incontinentie is er in gradaties: alles laten lopen is het einde van het spectrum, maar het begint bij minder controle hebben over windjes laten. (Pfft, wat zeg ik dat beleefd, thuis zeg ik altijd gewoon 'scheten laten').

Ik heb die vorm van incontinentie in zeer kleine mate. Ik ben 6 jaar geleden geopereerd (overigens niet om cosmetische redenen) en ik ben heel gelukkig met het resultaat, maar helaas heb ik inderdaad dat me soms iets ontvliegt wat ik liever niet had laten vliegen. Puur een gevolg van die (zeer kleine) ingreep.

Overigens gaat dat niet met je knieen op de operatietafel, maar in de gynaecologische houding zeg maar. Je wordt ook gegarandeerd helemaal onder narcose gebracht (dus dan kun je al niet meer op knieen zitten) want het is zeer gevoelig.

Misschien moet je jezelf even de tijd gunnen om aan deze nieuwe staat van zijn te wennen (haha want het is echt geen klein ingreepje. Al loop je slechts een half procent risico op verminderde continentie, daar wil je toch niet aan denken. Kijk, onbeheersbare scheten moeten laten is één ding, maar het kan ook ietsje erger zijn.

Als het goed is voel je aambeien niet, ook niet als er nog iets flubbert. Als je wel iets voelt betekent dat dat je er nog last van hebt, en dat trekt nog weg.

Dan blijft alleen het cosmetische aspect nog over. Wie ziet het? Misschien alleen je liefhebbende partner? In de sauna ziet toch ook niemand het Bedenk wat je erger vindt, en bedenk daarbij dat inderdaad ongeveer de helft van de volwassenen boven 40 jaar er last van heeft.

Margje

Puck2

Puck2

29-09-2008 om 12:20

Drogist/apotheek

Er zijn via de drogist toch ook allerlei middeltjes tegen aanbeien te koop? En in het archief kun je vast iets vinden over Curanol????. Dat is iets van een apotheker in Huizen/Hilversum (in die buurt tenminste) dat ook schijnt te werken.
En Margje: wat weet je het weer allemaal heerlijk plastisch te vertellen. Geweldig!

Hopeloos

Hopeloos

29-09-2008 om 23:26

Gelukkig niet de enige

Met dit "probleempje", alvast bedankt voor de tips! Heb hard gelachen ook met sommige smakelijke zinnetjes...

Curanol inderdaad

Ik had ook na de tweede bevalling een fikse aambei overgehouden. Vreselijk ik dacht dat ik mijn hele leven met dat ding zou moeten rondlopen. En het deed ook behoorlijk pijn! Hij is gelukkig helemaal verdwenen na een kuur (zalf+tabletten) curanol. De jongste is nu 19 mnd en nooit meer last van gehad (van die aambei dan! ha ha).

Sterkte!

Hopeloos

Hopeloos

01-10-2008 om 07:48

19 maand...

Haha...dat was even lachen, uiteraard gaat het over die aambei hé en niet over de jongste van 19 maand...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.