Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bellefleur

Bellefleur

12-04-2012 om 09:12

Aanhoudende oorpijn door vliegen

Mijn moeder ziet op tegen haar vakantie, omdat ze bij het dalen van het vliegtuig heftige oorpijn krijgt. Slikken, snoepjes, kauwgum kauwen helpt allemaal niet. En de pijn houdt dagen lang aan. Wat kan ze doen om dit te voorkomen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

12-04-2012 om 09:21

Bekertjes

Aan de stewardess bekertjes met hete natte doekjes vragen en deze tegen je oren aanhouden bij het dalen. Je ziet er debiel uit maar het werkt wel.
Een goede neusspray om je neus/holtes open te houden kan ook helpen, je moet daar wel op tijd mee beginnen.

Bellefleur

Bellefleur

12-04-2012 om 09:50

Hoe?

Hoe moet dat dan? Moet je de bekertjes tegen je oren houden, of de hete doekjes? En hoe werkt dat? Houdt het de gehoorgang open door de warmte?
En die neusspray, wanneer moet je daar mee beginnen?

Neusspray

Otrivin of huismerk, die je gebruikt als je een verstopte neus hebt. En dan ongeveer een half uur voordat je in het toestel stapt een spray in elk neusgat.
Zo doet mijn man dat, en dat scheelt een hoop bij hem.

Neusspray

En dan die met xylomethazine, een half uur voor het stijgen, een half uur voor het dalen bij een lange vlucht (of nog als je de druk voelt dat het vliegtuig daalt) werkt prima (ik werd vroeger ook altijd gepest door die rottige oorpijn, de tranen biggelden over mn wangen, zo zeer!)

Roosje Katoen

Roosje Katoen

12-04-2012 om 11:19

Oordruppels

Ik heb een keer oordruppels gehaald omdat ik zulke zere oren had na het vliegen. Was in Italie en ik weet niet meer welke dat waren, maar dat weten ze vast wel bij de apotheek.

Brianna F

Brianna F

12-04-2012 om 13:22

Oorplugjes

Heeft ze die speciale oorplugjes al geprobeerd, Er zitten ventieltjes in die de druk regelen, ik heb er veel baar bij, met name bij het feit dat mijn oren niet uren na de landing nog dichtzitten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.