Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Massi Nissa

Massi Nissa

16-06-2009 om 16:16

Achterkant tong vol pukkeltjes

Dochter (2,5 jaar) heeft helemaal achterop haar tong een soort framboos-achtige pukkeltjes. Ze zijn roze en ongeveer zo groot als een punaise. Weet iemand wat dit is? Ze lijkt er verder geen last van te hebben.
Groetjes
Massi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

16-06-2009 om 20:13

Roodvonk?

Mmm, roodvonk schijnt een frambozentong te geven. Maar laten we hopen dat dat het niet is, kan je flinke koorts van krijgen.

Massi Nissa

Massi Nissa

17-06-2009 om 16:38

Jamaar jamaar

Ze heeft helemaal geen koorts! Is zo fris als een hoentje, hoe kan het dan roodvonk zijn? En ze heeft verder ook nergens bultjes of vlekken. Ik zal morgenochtend toch even met de huisarts bellen, nu zijn ze al gesloten (woensdagmiddag dicht). Goh zeg, nooit aan gedacht.
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

17-06-2009 om 20:41

Jamaar massi

Jamaar jamaar Massi....je weet toch hoe we zijn hier op dit forum! Hypochondrische amateurdokters ten voeten uit, bij elk vlekje weten we wel een ziekte te bedenken..

Massi Nissa

Massi Nissa

17-06-2009 om 21:14

Haha guinevere

Dat was ook zo'n beetje de reactie van mijn man: loopt dat nu wel zo'n vaart, ze is toch verder niet ziek, laten we het even aankijken. En ik schoot inderdaad in de moeder-hypochonder-modus en riep: stel dat het inderdaad roodvonk is en het kind houdt er iets aan over? Ik ga toch maar even bellen, hoor, morgenochtend.
Het blijft er heel vreemd uitzien trouwens, de rest van de tong is normaal en dan die grote roze bulten achterin.
Groetjes
Massi

Sandra

Sandra

18-06-2009 om 02:08

Smaakpapillen

Hoi Massi, misschien zijn het gewoon opgezette smaakpapillen, de mijne zijn ook vaak duidelijk achter op de tong te zien. Groetjes Sandra

Massi Nissa

Massi Nissa

19-06-2009 om 17:22

Sandra

Kunnen smaakpapillen zo groot zijn dan? Ik dacht altijd dat dat piep-piepkleine dingen waren (en dat ze over de hele tong verspreid zitten met overal verschillende proefgebieden voor zoet-zuur-bitter-zout). Ik zal toch eens verder Googlen als ik straks klaar ben met koken.
Dank je voor de tip!
Groetjes
Massi

Ook

Ik heb ze ook, die grote roze bubbels.Altijd al gehad. En nergens last van. Misschien een normale variant tong?

Massi Nissa

Massi Nissa

19-06-2009 om 20:56

Karin

Kan heel goed, hoor, dat het normaal is en dat ze er al tijden mee loopt. Het viel mij pas op toen ze een paar dagen geleden haar tong heeeel ver naar mij uitstak. Lang leve de peuterpuberteit, zo ontdek je nog eens iets!
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.