Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Acupunctuur


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

23-07-2011 om 13:00

Gonzo, prima

ik kan je niet dwingen om te reageren.
Jij daagt mij uit, geeft drie links. Ik ga erop in. Met sommige zaken in jouw links ben ik het hardgrondig eens; dat meld ik ook. Bij anderen geef ik "tegen-links", en "tegen-conclusies" (betere dan die van jou, al zeg ik het zelf ); en dan vind je het ineens weer zonde van je tijd. Hopelijk hebben de meelezers er nog iets aan. En als ik jouw was zou ik Popper nog eens herlezen .

Pluk53

Pluk53

23-07-2011 om 13:08

Gonzo, pro memorie

ik heb eerder drie links geplaats die direct aansluiten bij je openingsposting:
http://www.publiek.acupunctuur.nl/ de site van de NVA voor alle achtergronden.
http://www.acupunctuurgroningen.nl/index.php?page=acupunctuur . Met oa filmpjes over de tong- en de pols-diagnose en het plaatsen van de naalden (en wat voor gevoel dat geeft!)
http://www.shiatsu-stijlen.nl/meridianen/lever-meridiaan.php als voorbeeld van de acupunctuur-punten voor de lever.

Pluk53

Pluk53

23-07-2011 om 13:52

Mien

nog even over het bijengif: ik heb al in mijn posting geschreven dat het gif-eiwit kan worden gedenatureerd met (azijn)zuur en ammonia. Dat is "wetenschappelijk" bewezen.
En ik zal nooit uit een discussie stappen omdat er "ad hominem" gebruikt worden. Dat vind ik persoonlijk een hele grote drogreden om je aan een discussie te onttrekken. Het geeft je toch juist extra argumenten om de ander onderuit te halen! Maar in dit geval concentreer jij je op de ad-hominem als smoesje om niet op de valide andere argumenten te hoeven ingaan.

Fiorucci

Fiorucci

23-07-2011 om 15:16

Pluk

"Het geeft je toch juist extra argumenten om de ander onderuit te halen"
Nou nee, het geeft juist aan waarom jij in discussie gaat: iemand onderuit halen dus. Het verklaart alles. Komt het nooit in je op dat er mensen zijn die zo niet willen zijn??

Pluk53

Pluk53

23-07-2011 om 15:35

Fiorucci

zo staat het er wel, maar de intentie is: als iemand doelbewust een ad hominem gebruikt, dan is dat toch een keurige aangever om hem/haar (op dat punt!) onderuit te halen.
Neen, ik ga geen mensen onderuit halen puur voor de lol van het onderuit halen. Dan waren mijn postings nog wel een paar graadjes scherper.

Fiorucci

Fiorucci

23-07-2011 om 17:20

Pluk

Nee ik vind dat geen aangever om iemand onderuit te halen, omdat ik iemand onderuit halen geen doel vindt in een discussie. En keurig is helemaal een vreemd woord in dat opzicht. Het leidt af van het onderwerp van discussie en je prijst jezelf uit de markt als discussiepartner.

Onno

Onno

24-07-2011 om 09:01

Het beste wat gonzo kan doen is een nieuw draadje openen.

En dan met het verzoek aan forumbeheer of ze alle postings van de P-groep wil tegenhouden. Natuurlijk wil Pluk niet dat er over ervaringen wordt geschreven. Zodra die positief uitpakken zou dat weleens een aanzwengeld effect kunnen hebben. Net zoals de mond-tot-mond reclame zorgt dat ik meer werk heb dan ik aankan.
Met die paar man/vrouw die hier op dit forum actief zijn zal het zo'n vaart niet lopen.

Pluk53

Pluk53

24-07-2011 om 12:01

Onno, jij loopt op een dun draadje

en dat weet je heel goed . Je moet er telkens weer voor zorgen dat de KH "net genoeg" aandacht trekt om te kunnen overleven. Iets teveel, en je loopt het risico dat er genoeg belangstelling is om eens werkelijk uit te zoeken hoe het zit met de werkzaamheid. En dan mag je een ander geldboompje kiezen; acupunctuur?

Onno

Onno

24-07-2011 om 13:05

Nee hoor, de draad wordt steeds dikker.

Tot nog toe was alle onderzoek er op gericht om de homeopathie onderuit te halen. Het is tenslotte een geneeswijze die die de allergrootste bedreiging is voor die gigantische geldstromen.
De laatste tijd komen er steeds meer geluiden om de homeopathie op een andere manier te onderzoeken omdat het toch hele frappante en significante genezingen weet te bewekstelligen die met het placeb-effect niet te verklaren zijn. Of het moet zo zijn dat autistische kinderen bij uitstek placebo-gevoelig zijn.

Onno

Onno

24-07-2011 om 18:06

Het is soms aandoenlijk hoe naïef sommige mensen zijn.

Beste Dommels,
De meeste mensen weten dus echt niet hoe het werkt in de gezondheidszorg. Het is gewoon een industrie waarin zoveel mogelijk geld rondgepomt moet worden. Neem nu die 300.000 kansloze kinderen. Je denkt toch niet dat men die echt beter wil hebben toch? Heb je enig idee hoeveel mensen daar hun boterham mee verdienen? Die Q7 van de apotheker moet toch echt betaald worden door de medicijnslikkers hoor. Die zit echt niet te wachten op een geneeskrachtige therapie.
Dat jij nog niets kan vinden op het internet is niet zo verwonderlijk, dat loopt altijd wat achter op de ontwikkelingen.

NaShA

NaShA

24-07-2011 om 18:17

Huh?

internet loopt achter op de ontwikkelingen? Mij dunkt dat je als homeopeutelaar met een wereldmiddel dit meteen wereldkundig wil maken en internet lijkt mij bij uitstek het meest geschikte medium daarvoor! Dom Onno, Dom...

Onno

Onno

24-07-2011 om 18:22

Even googelen

Op CEASE-therapie.

Tirza G.

Tirza G.

24-07-2011 om 18:59

Cease-therapie

Onno, je belooft ons al vanaf 2009 dat we in 2011 van onze stoelen zouden vallen over de doorbraken op dit vlak. Het is eind juli. Gaat het vallen nog voor de kerst gebeuren denk je? Ik ben erg geinteresseerd.

Tirza

Gonzo18

Gonzo18

24-07-2011 om 19:02 Topicstarter

Mag mijn draadje weg forumbeheer?

Dat zou ik fijn vinden.

Tirza G.

Tirza G.

24-07-2011 om 19:10

Goed, onno

Ik snap het. De farmacie en alles wat er omheen hangt, is er op gericht om geld te verdienen. Dus houden ze de patient aan het lijntje en lekker ziekjes. Allemaal lopende inkomstenbronnen. Goed. Dat is dan waarschijnlijk zo en dat is dan zeer verderfelijk.
Daartegenover staan de homeopaten en anderszins alternatief genezers. Die zetten therapieen en middelen in om mensen echt te genézen, niet alleen maar symptoom-bestrijden-pappen-nathouden, neeeeeee, echt grondig de oorzaak zoeken, aanpakken en mensen béter maken. Dat is heel mooi en nobel, zonder meer. Maar dan zit er bij mij een hobbel in mijn gedachten, ongetwijfeld omdat ik niet anders kan dan commercieel denken: doen zij dat dan allemaal uit pure mensenliefde, leggen er geld op toe? En als ze nou werken voor een kleine onkostenvergoeding met een béétje winst omdat ze tenslotte ook moeten eten, is het dan niet zo dat ze hun eigen klandizie om zeep helpen? Ik bedoel: als je je patienten beter maakt, komen ze dus niet meer terug. Einde boterham.
Ik begrijp uit je postings dat je wachtkamer nu nog vol zit met allerlei mensen die jarenlang in de reguliere geneeskunde hebben geloofd, kortom, er is nog een grote poel van mensen die jij kan helpen. Maar heb je dan tegelijkertijd die reguliere geneeskunde niet nódig, omdat zij zorgen voor jouw klandizie?
Stel nou dat iedereen die iets mankeert zich metéén tot het alternatieve circuit wendt, daar vrijwel gratis en uit-de-kunst oorzakelijk wordt behandeld - dan ben je toch zo door je patienten heen? Als je effe doorwerkt, is dan toch iedereen in 1-5 jaar van alles genezen? En dan? Hoe ziet de toekomst er uit voor een homeopaat van begin 30 die net van de academie af komt?

Tirza

Pluk53

Pluk53

24-07-2011 om 23:37

Gonzo, "mijn" draadje

je kunt wel draadjes starten, maar het is nooit "jouw" draadje.

Pluk53

Pluk53

24-07-2011 om 23:40

Onno, het slappe koord

http://www.skepsis.nl/nvkh.html

Pluk53

Pluk53

25-07-2011 om 09:26

Draadstarters en meelezers

Draden over alternatieve behandelingen worden vaak gestart door personen die al flink wat hebben afgedokterd met hun klacht/ziekte. Vaak zitten ze in een fase, waarin de reguliere zorg weinig substantieels (meer)kan doen. Vaak wordt door hen ook geargumenteerd: wat zou je zelf doen, in zo'n situatie.
En dat geeft het belang aan van dit soort draadjes. Je zou je moeten verdiepen in de achtergronden en werkzaamheid van "alternatieve behandelingen/middelen" vóórdat je in een situatie komt waarin je je kritiekloos en wanhopig overlevert.
Deze draadjes laten ook zien, dat de reguliere "zorg" voor veel mensen niet biedt wat ze nodig hebben. Steun, tijd, persoonlijke aandacht; veel reguliere zorgers kunnen hiervoor in de leer bij de alterneuten.

Pluk53

Pluk53

25-07-2011 om 14:58

Drommels

"De tweede factor die wordt aangedragen: de media geven vanuit het hoor-wederhoorprincipe op sommige momenten ruimte voor de alternatieve richting." Wat bedoel je? Dat door de aandacht die de media aan de alternatieve richting geven, dit de belangstelling ervoor (mede) levend houdt (of zelfs bevordert)? In het algemeen is het niveau van artikelen en programma's over "alternatief" uitermate populistisch (= goedkoop amusement).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.