Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

*madelief*

*madelief*

20-11-2009 om 19:15

Advies gevraagd: dochtertje (7) plotseling toch weer zieker

Mijn dochtertje van 7 werd zondagavond van het ene op het andere moment plotseling ziek; eerst sprong ze nog als een stuiterbal door het huis en vervolgens stortte ze helemaal in. Ze wilde alleen nog maar slapen en verder niets; haar temp. was 38.8 graden, niet heel erg hoog, maar wel koorts. De dagen daarop gingen een beetje op en af, de temp. schommelde zo rond de 38 graden. Ze klaagde vooral veel over keelpijn en had een hees stemmetje, verder had ze buikpijn en een hele droge blafhoest (pseudokroep achtig geluid). Gisteren leek het een stuk beter te gaan, maar vandaag ging ze al weer vaker op de bank liggen. Vanavond stortte ze weer in, nu met een temp. van 39 graden. Op zich misschien allemaal niet zo verontrustend, maar waar ik me wel een beetje zorgen om maak is het volgende.
Gisterenavond zei ze me dat een stemmetje in haar hoofd zei dat ze niet mocht luisteren naar wat er op t.v. werd gezegd. Ze zei dat het zo raar was, want ze luisterde wel, maar hoorde eigenlijk niet goed wat er gezegd werd. Het leek ook alsof ze ergens anders was zei ze. Vandaag heeft ze meerdere malen gezegd dat het lijkt alsof ze alleen is en dat het lijkt alsof wij niet echt haar papa en mama zijn. Ze voelde zich niet fijn zei ze. Niet ziek, maar vreemd en had hier heel veel last van. Ik heb het vermoeden dat ze regelmatig afwezig en duizelig is.
Wat denken jullie hiervan? moet ik hier op dit moment iets mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien ijlen?

Het lijkt mij meer zo iets als ijlen.
Maar volgens mij ga je alleen ijlen als je hoge koorts hebt.
Wel een eng verhaal, ik zou hier bang van worden als mijn kind zo doet.

Lees eens hier

Het doet me een heel klein beetje hieraan denken, niet dat ik alle details ken, maar ik las ooit dit draadje en ik moet eraan denken nu ik je bericht lees.

http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?template=4&actueel=0&usrkey=94182352109191732219&archief=1&zoek=lidwientje&thread=60184&forumsel=6&forum=6&post=906235

Laminaat

Laminaat

20-11-2009 om 20:00

Gewoon ziek, mijn dochter ook

Madelief,

Je dochter is gewoon ziek. Ze heeft pecies hetzelfde als mijn dochter . Ook erg op en af. Uit school gehaald en meteen weer springend. Koorts-niets-verhoging-koorts niets-etc. Ook beschrijft zij rare gevoelens, nachtmerries en (dwang)gedachten. Andere ouders in de omgeving herkennen het, bij hun kind duurde het twee weken. Nog één week te gaan.....
Laminaat

*madelief*

*madelief*

20-11-2009 om 20:01

Consie

Ik word er niet bang van, maar vind het wel heel vreemd. Probeer haar zoveel mogelijk gerust te stellen, terwijl ik me wel heel erg afvraag wat er aan de hand is...
Ijlen denk ik inderdaad niet, dan zou ze hogere koorts
moeten hebben.

*madelief*

*madelief*

20-11-2009 om 20:07

Anneque

Dank je voor de link. Dit is precies zoals mijn dochter het ook omschrijft, hetzelfde gevoel....Nu ik verder nadenk heeft ze al vaker dingen in die richting gezegd, alleen ik had toen altijd zoiets van: "Hoe kom je daar nu toch bij?". Maar nu op het moment heeft ze er heel erg veel last van, dus nu zet het me wel aan het denken. Misschien is het inderdaad iets wat meer kinderen van deze leeftijd hebben en neemt het toe op het moment dat ze ziek zijn ofzo....Ik heb er alleen nog nooit van gehoord. Herken wel duidelijk het gevoel van er niet helemaal bij zijn, zo'n zweverig gevoel, daar heb ik zelf ook regelmatig last van.

ik vraag me ook af of het niet te maken kan hebben met de bloedsuikerspiegel....Diabetes komt n.l. wel voor in mijn familie, maar misschien haal ik me nu teveel in mijn hoofd....

*madelief*

*madelief*

20-11-2009 om 20:10

Laminaat

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat we er over een week vanaf zijn. Ik denk alleen niet dat het met deze griep te maken heeft. Achteraf gezien heeft ze er al langer last van, alleen nu is het vele malen erger.

Janna3

Janna3

21-11-2009 om 19:46

Madelief

Heel herkenbaar, onze oudste was ook duizelig tijdens zijn griep een week geleden. Zowel oudste als jongste waren 2 dagen goed ziek, knapten weer wat op en stortten weer in, weer met koorts.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.