Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Polly Shearman

Polly Shearman

01-12-2008 om 22:09

Advies nodig voor morgen vroeg, dikke ogen peuter

mijn schatje werd vanmorgen gillend wakker, hij was super bang, zijn ogen waren helemaal dik en zaten dicht. Snot wat uit zijn ogen komt en opdroogt. Ik heb het vanmorgen schoongemaakt met afgekoelt gekookt water maar het arme kind vond het zo vreselijk, hij was zo bang omdat hij niks kon zien en zijn ogen niet open kreeg. Bovendien deed het schoonmaken volgens mij pijn. Hoe voorzichtig ik ook doe.
Heeft iemand een tip hoe ik het schoon kan maken zonder dat hij zo hysterisch word?
mijn hart breekt nl en ik vind het super zielig. Dikke kans dat het morgen weer dicht zit natuurlijk.
Als het woensdag niet beter is mag ik met hem naar de huisarts, maar ik vraag me af wat die er aan kunnen doen.
groet, polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

01-12-2008 om 22:23

Misschien

als je hem nu eens in een dampende douche zet? Wie weet gaat het aankoeksel door de stoom al wat losser zitten.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

01-12-2008 om 22:28

Polly

Waarom mag je er nu niet mee naar de huisarts, ik vind het erg genoeg klinken. Mijn dochter had het een tijdje geleden ook. Ik maakte het schoon met watten die ik flink gedrenkt had in lauw water, vooral veel water helpt het beste om het spul los te krijgen. En een zachte aanpak is er niet vrees ik. Ik nam haar in de houdgreep omdat het dan in ieder geval het snel klaar te zijn Volgens mij zijn er zalfjes die de ontsteking toch flink wat sneller doen overgaan dan enkel het schoonmaken met water. Je hoeft helemaal geen gekookt water te gebruiken hoor, gewoon lekker warm/lauw.
Groetjes, Yvon.

Jun

Jun

01-12-2008 om 22:29

Douchen?

Hoi Polly,

Kun je hem niet gewoon lekker onder de douche zetten zodat het eerst goed kan weken?
Of wat watten met warm water op zijn ogen leggen zodat het eerst weer lekker losraakt?
Dat doe ik altijd bij erge snotneuzen.
Zielig he, ik zag het bij een paar kinderen op het werk ook. Jun

Polly Shearman

Polly Shearman

01-12-2008 om 22:36

Fijn bedankt

stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb, ik ga lekker met hem douchen morgen. Het hoeft dus geen gekookt water te zijn? oh dat dacht ik, fijn dat is makkelijker als we toch in de douche zitten.
Ik had de dokter gebeld, wat ik er mee moest, behalve natuurlijk het schoon maken. En het advies was idd gewoon schoonmaken en als het erger werd of woensdag nog niet over was, dan langskomen.
Ik wacht morgen vroeg af.. dank jullie wel.

groet, polly

Guinevere

Guinevere

01-12-2008 om 22:47

Waarschijnlijk

Waarschijnlijk heeft hij een virale oogontsteking, daar heeft de HA bij mij weten niets voor. Helaas het zelfde als bij alle virussen: uitzieken...

Rembrand

Rembrand

01-12-2008 om 23:42

Tip.

Supranettes werken heel goed als het gaat om een virale ooginfectie waarvoor je niets krijgt.
http://www.supranettes.nl/eye.asp
Als het niet minder word altijd naar je huisarts natuurlijk.
M.

Polly Shearman

Polly Shearman

02-12-2008 om 10:19

Vandaag

is het al stukken minder! zijn ogen zaten gelukkig niet dicht vanmorgen er zat wel troep omheen maar niet meer zo dik als gisteren.
groet, polly

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.