Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

picobello

picobello

07-06-2009 om 12:44

Afvallen

ik ben aan poging zoveel begonnen om weer eens wat kilo's kwijt te raken. Nu is mijn probleem altijd de ochtend. Zodra ik wakker word moet ik eten, kan niet eerst aankleden of douchen anders word ik misselijk.
Normaal kon ik dit evt wel opvangen door een glas cola te drinken, tja als het maar werkt, maar met die shakes werkt het niet genoeg.
Ik blijf misselijk en dat gevoel verdwijnt pas na een uur of zo.
hoe los ik dat op ??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kirima

kirima

07-06-2009 om 13:14

Ontbijt

Goh ik snap eigenlijk het probleem niet. Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Dus begin gewoon met een goed stevig ontbijt, niks mis mee. 3 maaltijden op een dag nemen, als tussendoortje fruit oid.
Ik zelf heb meestal problemen met de avond. Avondeten, ik neem altijd teveel, en daarna zou ik het liefst ook nog wat snacken. Gelukkig heb ik dat nu redelijk in de hand.

Guinevere

Guinevere

07-06-2009 om 13:56

Andersom eten

Ik heb eens gelezen dat iemand de avondmaaltijd als ontbijt nam, de lunch als lunch en het ontbijt 's avonds. Die viel zomaar kilo's af. Waarom tegen je hongergevoel in de ochtend ingaan? Lijkt me erg ongezond, net als een glas cola (=suiker) drinken tegen de beroerdheid. Neem liever een bal gehakt met aardappelen en sla!

reina

reina

07-06-2009 om 19:17

Ontbijt

Neem dat ontbijt, maar dan wel gezond! En kijk daarna naar de rest van je maaltijden. Eet meerdere malen per dag iets, afwisselend, gezond, kleine porties. Als je te weinig ontbijt blijf je een hongergevoel houden en dat moet je nou net niet hebben. Cola zou ik van m'n ontbijtmenu schrappen

picobello

picobello

07-06-2009 om 19:30

Stom he die cola

dat is eigenlijk begonnen tijdens een zwangerschap, soort van snelle suiker, stond daar ook zelfs 's nachts voor op.

Nu heb ik via arts proteinedieet, maar ik blijf dus 's morgens zo slap als was. Met die cola was ik dus al gestopt.
Moet eigenlijk ook wel zeggen dat een gehaktbal 's morgens me niet geweldig lijkt.
geen idee of dat honger/ slap gevoel na een paar dagen weg gaat trekken, mijn kids vinden me in ieder geval niet om uit te staan als ik lijn.
heb nog geen ervaring met dit dieet, de arts was hier wel erg over te spreken dus vandaar dat ik het wel wilde proberen. Ach, nog maar ( een heleboel) kilo's eraf.

Guinevere

Guinevere

07-06-2009 om 19:37

Kop thee?

Misschien heeft een kop thee met een snúfje suiker wel hetzelfde resultaat als die cola? En het is iets gebruikelijker dan die gehaktbal.

Inge M

Inge M

07-06-2009 om 21:00

Gekookt eitje op bed?

of een bakje yoghurt met verse aardbeien?
of een kiwi?

bertje1

bertje1

07-06-2009 om 23:02

Snelle koolhydraten

die werken niet gunstig op de bloedsuiker: dan gaat het alsnog sterk stijgen en dalen, vandaar je 'slappe' gevoel.
Eet je wel genoeg overdag? (omdat je zo'n honger hebt smorgens?).
Mijn advies is als de anderen: goed ontbijten, stevig lunchen, normaal warm eten en letten op het vet.
Eiwitdieet is hoogst waarschijnlijk weer korte-termijn effect. Zorg voor een blijvend ander voedingspatroon.
of.. ga naar een goede dietist.
(groetjes van een dietist)

Mamvantwee

Mamvantwee

08-06-2009 om 09:58

Sinaasappelsap

ipv cola kun je ook sinaasappelsap of appelsap nemen. Is ook zoet, en bevat ook calorieën, dus je moet er niet teveel van nemen. Geeft je wel de energie die je 's morgens blijkbaar nodig hebt. Maar als onderdeel van je ontbijt (de boterhammen of yoghurt neem je dan nadat je aangekleed bent), is het niet slecht.

Ik weet nog wel dat ik destijds toen ik wilde afvallen, de eerste tijd ook ontwenningsverschijnselen had hoor. Stemmingswisselingen, plots opkomend hongergevoel, echt, het is lastig om je gewoontes te veranderen. Maar dat gaat wel over, als het goed is! Intussen zijn mijn eetgewoontes echt anders, en pak ik in een onbewaakt ogenblik een verantwoord tussendoortje in plaats van een koek ofzo. Dus het kost tijd, maar dan heb je er wel profijt van (en ik ben 20 kilo lichter, ook fijn).

Succes! Mamvantwee

En dan nog mijn tips:

ga lekker sporten, liefst 3x per week, dan val je snel af. Moet je daarna natuurlijk wel een beetje bijhouden. Ik doe zelf hardlopen: kan je op elk moment van de dag doen; je rent de deur uit, ( dus hoeft niet eerste ergens naartoe) en na een half uurtje ben je weer thuis. ideaal! en als je trek hebt: eerst een flink glas water drinken ( bij mij gaat lauw water er altijd het beste in) en daarna nog eens nadenken of je echt wel trek had. Maar natuurlijk verder wel je normale maaltijden.

Rolypoly panda

Rolypoly panda

08-06-2009 om 22:41

Als je het proteinedieet volgt

Hoi Picobello,

Als je het prot. dieet volgt weet je dat je om in ketose te blijven geen extra Kh moet eten/drinken. Je mag 3 glazen cola Light per week, dus je kunt dit evt. verdelen over piepkleine glazen elke dag. Ik weet niet hoe lang je dit dieet volgt maar je moet er even in komen. De eerste week kan moeilijk zijn maar daarna moet het beter gaan. Je blds. blijven stabiel.

Mvrgr, Rpp, inmiddels 20 kg lichter met prot.dieet

picobello

picobello

09-06-2009 om 12:47

Rpp

hoe is je gelukt, ik ben nu ruim een week bezig, ben ne misschien 500 gr afgevallen en volgens de ketostick komt mijn lichaam niet in ketose. Ik eet niets extra's, drink me wel lam aan kruidenthee ( deed ik altijd al maar nu nog iets meer) ben zo chago als een ui en er komt niets uit mijn handen. Ik hoop echt dat het na een aantal dagen beter gaat en dat er iets van resultaat komt. Snap natuurlijk ook wel dat het even tijd nodig heeft, maar als ik me zo blijf voelen weet ik niet of ik het lang volhoud.Ren me wel rot op de crostrainer, voor de tv anders vind ik het erg saai.Als ik buiten ga rennen dan weet gelijk de hele omgeving dat ik weer een poging ga ondernemen en met mijn figuur in een trainingspak ....is ook niet echt om aan te zien.

Rolypoly panda

Rolypoly panda

09-06-2009 om 20:51

Picobello

Als jij je aan je dieet houdt en niet smokkelt kom je in ketose. Maar pas op: zelf in bepaalde theesoorten komen kh. voor. Wij hebben dit met 4 pers. tegelijk gedaan. En reageerden ook verschillend. Degene die het strengst het dieet volgden hadden het niet zo moeilijk, ketonen zorgen voor een goed gevoel en temperen het hongergevoel. En ik, met kledingmaat 50, op de sportschool: tja, zag er ook niet fraai uit. Nu heb ik maat 42. In 3 maanden tijd. Ik neem aan dat je ook geen fruit nuttigt, dan kom je nl. ook niet in ketose. Welk merk gebruik je??

Mvrgr, Rpp

picobello

picobello

11-06-2009 om 18:45

Rrp

ik gebruik cal'7.ben begonnen met een "starters"pakket.
Helaas alle lekkere zakjes zijn op en nu moet ik me toch toezetten om de vis soep te gaan eten.

Omdat ik last gehad heb met de stoelgang nam ik extra pruimen, maar dat blijkt idd de ketose tegen te gaan.
Anderzijds, geen moeilijke stoelgang meer nu, in tegendeel, nu soms echt rennen )

ik hoop toch ook over een maandje of 2 in maatje 40 te kunnen.Heb al 2 jaar geleden een broek gekocht, maar kan die nog steeds niet aan.Zwangerschapskilo's bleven stevig zitten. Doel is nu om die broek aan te kunnen.
Oudste kind, vorm breinaald, laat mij elke dag vriendelijk weten dat die broek er nog hangt en als ik lang genoeg wacht zij hem wel aantrekt.
Dus nu goede reden om er echt iets aan te doen, maar het valt zwaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.