Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vino Tinto

Vino Tinto

29-06-2009 om 12:05

Afvallen, blauwe plekken, trillen

Maar even onder mijn afvaldraadje schuilnaam.
Ik ben begonnen met afvallen eind maart, begin april. Niet door een (streng) dieet, maar gewoon door regelmatig eten (drie keer per dag) en twee gezonde tussendoortjes. Nu gaat het afvallen wel erg hard, hongergevoel wordt steeds minder ook.
In drie maanden tijd ben ik nu ruim 14 kilo afgevallen, maar dat is niet het enige. Ik heb last van beven, duizelingen en heb ineens erg snel blauwe plekken. Stoten kan natuurlijk wel maar van de meeste weet ik niet eens hoe en of ze gebeurd zijn.
Ik ben bij de huisarts geweest, deze dacht aan suiker. Bloedprikken, en ik mag woensdag a.s. bellen voor de uitslag. Hopelijk is er niets bijzonders aan de hand, maar dan toch... Stel dat er wel iets ergs is, dan zullen ze mij toch zeker wel bellen voor woensdag? En dan natuurlijk de geijkte vraag, komt iemand dit bekend voor? Van internet word ik niet vrolijk namelijk.
Groet, Vino Tinto

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Millenia

Millenia

29-06-2009 om 13:40

Was het polly niet die zei

"als je op internet gaat kijken, kom je altijd bij kanker uit". Ja, volgens mij was het Polly. In ieder geval heb ik hem onthouden, omdat hij zo waar is!! Of het nou een zere keel is, een dikke pukkel, een rode plek, een blauwe plek, pijn hier of daar, misselijkheid, haaruitval, jeuk en zo kan ik nog wel uren doorgaan....Als je op internet gaat kijken......
Dus laat je niet gek maken en wacht het even af.

Tinus_p

Tinus_p

29-06-2009 om 13:46

Blauwe plekken

Spontane blauwe plekken wijzen op een (ernstig) tekort aan bloedplaatjes. Dat is toch wel aangevraagd?

Vino Tinto

Vino Tinto

29-06-2009 om 14:50

Algeheel onderzoek

De huisarts heeft een algeheel bloedonderzoek aangekruist, er zijn vier buisjes bloed afgenomen. Dus ik neem aan dat ze dan van alles meenemen?
En ja, Millenia, dat is zo. Ik denk dat als ik op een haartje onder mijn kin zoek, ik nog op kanker uitkom. Maar ik ben niet van plan om me gek te maken tot woensdag, waarschijnlijk is het iets onbenulligs. Maar wel ontsierend, die blauwe plekken.

Polly Shearman

Polly Shearman

29-06-2009 om 16:13

Zei ik dat?

In iedergeval hoef je geen tekort aan bloedplaatjes te hebben hoor, zoonlief heeft door medicatie ook veel blauwe plekken en dat komt omdat zijn bloedplaatjes niet meer zo goed plakken aan elkaar... vrij onschuldig.
Ik denk idd dat de huisarts de meest voor de hand liggende dingen in het bloed onderzoekt, en komt er niks uit dan gaan ze heus wel doorzoeken.
Dus als de uitslag binnen is en er is niks uitgekomen, gewoon vragen om door te zoeken.

groet, polly

mar-ank

mar-ank

01-07-2009 om 16:48

In de eerste plaats...

... gefeliciteerd dat je al zoveel bent afgevallen! Dat is natuurlijk alleen maar positief. Het gaat alleen wel heel hard; 14 kilo in 3 maanden. Kan me voorstellen dat je lichaam daar aan moet wennen. Misschien vandaar die trillingen en duizelingen? Ik ben een maand geleden gestopt met snoepen (ik heb een snoepverslaving) en had de eerste weken ook last van 'ontwenningsverschijnselen'. Waarschijnlijk gewoon een lage bloedsuikerspiegel? Inmiddels heb ik daar geen last meer van.

Spontane blauwe plekken heb ik ook wel eens gehad; bleek aan medicijnen tegen astma te liggen.

Vino Tinto

Vino Tinto

01-07-2009 om 21:33

Ja, maar niets bijzonders. Suiker, nieren, lever, bezinking, alles was goed. Nu ben ik wel minder gaan eten en meer gaan bewegen, maar ik vond 14 kilo wel veel in zo´n korte tijd. Maar ja, maar zien hoe het de komende weken gaat! Misschien komt het trillen en de duizeligheid inderdaad gewoon van het snelle afvallen.
Groetjes, Vino Tinto

mar-ank

mar-ank

02-07-2009 om 12:52

Fijn

Fijn dat alle onderzoeken goed waren! Hoef je je daar geen zorgen meer om te maken. Heeft de arts zelf nog iets aangegeven over waar het door zou kunnen komen? Gaat hij nog andere onderzoeken doen?

mar-ank

mar-ank

02-07-2009 om 22:31

Hitte

De hitte van de afgelopen dagen zal ook niet echt helpen als je op dieet bent en veel afvalt. Het spreekt waarschijnlijk voor zich, maar zorg er in ieder geval voor dat je voldoende vocht en zout binnen krijgt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.