Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jeanny

Jeanny

22-02-2009 om 15:13

Afvallen en zwanger

Ik wil graag een aantal kilo afvallen, de extra kilo's na de jongste zijn blijven zitten. Ik ben van plan om twee keer in de week een uurtje te gaan zwemmen en 1 of 2 keer een eind gaan fietsen of wandelen. Geen topsport, maar gewoon een redelijk tempo om zo ook mijn conditie wat op te schroeven. Van meer eten groei ik niet en van minder eten val ik niet af, ik ga dus niet veel aan mijn voedingspatroon veranderen, alleen wat meer fruit en geen koeken meer doordeweeks. Maar ik wil ook graag weer zwanger worden of ben het misschien al, is dit te combineren? Ik weet dat een streng dieet niet mag, maar zou het op mijn manier wel verantwoord zijn? Wie heeft raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

22-02-2009 om 15:34

Je zegt zelf

dat je niets aan je voedingspatroon hoeft te veranderen omdat je daar toch niet van aankomt of afvalt. Gewoon normaal, gezond eten, dus. En sporten is natuurlijk prima. Verder in je zwangerschap is heftige sport misschien niet goed c.q. niet te doen, maar je hebt het over wandelen, zwemmen, fietsen..... Wat is het probleem? Dat kun je toch gewoon lekker gaan doen? En als je hoogzwanger bent en sommige dingen ffff niet lekker gaan, dan doe je het dan toch even niet? Ik snap het probleem niet zo. Ga gewoon lekker wandelen, fietsen en zwemmen: Goed voor je!
Groetjes,
Bibi

Hetty,*

Hetty,*

22-02-2009 om 21:53

Niet helemaal

Het klinkt verantwoord wat je wilt doen, maar het hangt er een beetje vanaf hoeveel je daarvan gaat afvallen. Ook als je dat afvallen bereikt door alleen maar gezonder te eten en meer te sporten (en niet extreem lijnen) kunnen er teveel afvalstoffen in het bloed komen als je teveel kilo's per week verliest. Ik dacht(!) dat 2 kilo per maand bij zwangerschap en borstvoeding oké was.
Groetjes Hetty,*

Angie

Angie

23-02-2009 om 03:05

Afvallen en zwanger

Als je eenmaal zwanger bent, is afvallen niet de bedoeling, ofschoon heel wat vrouwen de eerste paar weken een paar kilo kwijtraken. Dat valt binnen de normale grenzen. Daarna zul je, als je wat overgewicht hebt, minder snel mogen aankomen dan vrouwen die geen overgewicht hebben, zodat je in totaal minder aankomt tijdens de bevalling. De verloskundige weet daar meer over, net als een dietiste.

Angie

Jeanny

Jeanny

23-02-2009 om 13:45

Reactie

Ik wil ongeveer 5 kilo afvallen, of in ieder geval als ik zwanger ben niet teveel aankomen. Vorige keren (dit wordt, als het lukt de vierde) ben ik twee keer 15 en één keer 10 kilo aangekomen, niet overdreven veel dus, maar ik wil na de zwangerschap niet weer 5 kilo zwaarder zijn zoals de vorige keren. Het gaat er niet zo snel af en door omstandigheden heb ik de afgelopen jaren ook niet zoveel beweging gehad, vandaar het idee om met beweging wat af te vallen. Ik ga het overigens rustig opbouwen en niet gelijk in snel tempo zwemmen, wandelen of fietsen.

mama 78

mama 78

23-02-2009 om 13:58

Doe het verantwoord

Ik heb ook eens in zo'n situatie getzeten. Ik zat toen bij de Weight Watchers en die zeiden dat het mijn verantwoording was. Het is niet gezond om te lijnen als je zwanger bent.Natuurlijk kunje wel op de kleintjes letten!
Als je wat afvalt, kun je misschien wel eerder zwanger raken...dat is de andere kant, dat is wel leuk!(zo ging het bij m ij)

Elisa Gemani

Elisa Gemani

23-02-2009 om 19:13

Afvallen

Gemiddeld hoor je tijdens de zwangerschap 12,5-15 kilo aan te komen (bij een tweeling mag je natuurlijk meer aankomen). Waar gaan die extra kilo's zitten:
Baby – 3,5 kilo
Baarmoeder – 1,0 kilo
Placenta – 0,5 kilo
Extra bloed – 1,5 kilo
Borsten – 0,5 kilo
Extra vetvoorraad – 3,0 kilo
Extra vocht – 2,0 kilo
Ga niet teveel letten op "niet teveel aankomen" want misschien heb je wel meer vocht/bloed nodig of wordt je baarmoeder wat groter etc. De meeste van deze kilo's gaan er als het goed is vanzelf weer vanaf na de zwangerschap; als je borstvoeding geeft wat langzamer want je lijf heeft die vetreserves dan extra hard nodig. Lijnen tijdens de zwangerschap is absoluut uit den boze; de afvalstoffen uit de vetreserves komen dan vrij en bereiken je kindje. Idem mag je ook niet lijnen als je borstvoeding geeft. Verder zeg je dat je van meer eten niet aankomt en van minder eten niet afvalt; dan is het zeer waarschijnlijk dat je al op je ideale gewicht zit. Veel vrouwen zijn en blijven een aantal kilo's zwaarder na een zwangerschap; dit komt door de hormonen en door het feit dat het lichaam zich voorbereid heeft op een evt. volgende zwangerschap (die kilo's zitten vnl. op de heupen, billen en dijen). En deze kilo's zijn er niet of nauwelijks af te krijgen. Zie ze maar als een soort bescherming. Ik heb ze ook en ik heb er vrede mee. Die extra kilootjes horen gewoon bij mijn lijf als moeder Overigens was ik tijdens mijn zwangerschap 24 kilo aangekomen en daarvan zijn er twintig heel snel afgegaan; die overige vier gaan er gewoon niet af vanwege de hierboven genoemde redenen. Gewoon normaal en gezond blijven eten; je lijf vindt zelf haar ideale balans.

m@

m@

23-02-2009 om 21:46

Afvallen kan wel

tja...alle bovengenoemde argumenten zullen vast valide zijn. Maar ik denk maar zo...hoeveel moeders zijn er niet die de eerste maanden kotsmisselijk zijn en daardoor vele kilo´s verliezen. Nog nooit gehoord dat dat schade aan hun baby heeft berokkend. Dus de soep zal wel niet zo heet gegeten worden, als hij wordt opgediend. Een beetje verantwoord lijnen is m.i. dan ook geen probleem. Gewoon doen!

M@

Elisa Gemani

Elisa Gemani

24-02-2009 om 09:33

Lijnen

Ik ben bij een dietiste geweest tijdens mijn zwangerschap omdat ik zoveel aankwam (en ik at niet zoveel meer) en zij drukte me op het hard niet te gaan lijnen tijdens de zwangerschap, maar te wachten tot na de borstvoeding, als het dan nog nodig zou zijn. verantwoord eten is prima, lijnen niet.

Yaron

Yaron

24-02-2009 om 16:33

Reactie

Bedankt voor jullie reactie's, als ik zwanger blijk te zijn ga ik rustig aan mijn conditie wat opbouwen en wachten tot na de borstvoeding met afvallen. Anders ga ik proberen af te vallen en hiermee stoppen als ik wel zwanger ben.

Jeanny

Jeanny

24-02-2009 om 16:35

Mama 78

Ik heb niet zoveel overgewicht dat het moeilijkheden geeft om zwanger te worden, als mijn gevoel klopt dan zou het weer, net als de vorige drie keer, gelijk raak zijn.

mama 78

mama 78

24-02-2009 om 22:26

Gelukkig maar

Ok, gelukkig maar
Bij mij is het ook altijd gelijk raak, hihi, hij hoeft maar naar me te kijken of....
Ik hoop voor je dat je wens snel in vervulling gaat! (als het echt je wens is)

Jeanny

Jeanny

25-02-2009 om 10:07

Mama 78

Ja, het is echt onze wens, maar het is geen probleem voor ons als het nog een tijdje duurt voor ik zwanger wordt. We hadden ook kunnen wachten, maar ik ben toch weer een paar jaartjes ouder en misschien duurt het deze keer wel wat langer voor ik zwanger ben.

Alma Luyer

Alma Luyer

05-03-2009 om 00:04

Afvallen tijdens zwangerschap

Mijn reactie komt misschien wat laat maar hopelijk heb je er toch nog iets aan. Als je geleidelijk afvalt is het geen probleem. Belangrijk is dat je tijdens de laatste 3 maanden niet te veel afvalt of weer wat aankomt als het daarvoor te snel ging. De eerste 6 maanden viel ik altijd af niet door te lijnen maar gewoon gevarieerd te eten en te letten op suiker. Daarmee kan je als ook nog matig sport best een aantal kilo's afvallen.
groetjes Dyslectje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.