Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tippylee

Tippylee

26-12-2011 om 11:46

Al 2 weken verkouden en hoesten

Mijn zoon ( zie eerder draadje) is al 2 weken verkouden en aan het hoesten. Hij heeft geen koorts en voelt zich best ok, maar tis toch niet normaal dat het al dik 2 weken duurt???
Moet ik toch maar even naar de HA?
Tippylee


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

30-12-2011 om 12:25

Onno

Dat jij mijn "verhaal" niet geloofwaardig vind zal mij persoonlijk een biet zijn. De reden dat ik niet meer weet welke samenstelling er gegeven is komt voort uit het feit dat een mens die al weken op max. 3 uur slaap per nacht, daarbij werkt en de rest van de tijd met een ziek kind zit en een ander kind heeft wat ook de nodige aandacht behoeft niet meer echt dingen goed kan onthouden kan ik je vertellen. Je komt op een punt dat ze je bij wijze een zak stront kunnen geven en jij dat probeert. Tevens heb ik ook nimmer beweerd dat het gaat om vaccinatieschade, ook hier gaat het weer om maar een verband te zoeken om te verklaren waarom hij nou niet opknapt. Gelukkig hebben andere mij hierop gewezen te stoppen met zoeken naar verbanden. Zoals jij weet maakt ieder kind een jaar mee waarin hij of zij meer ziek is dan andere jaren. Overigens is het middel niet afkomstig geweest van de drogist....In "mijn geval" heb ik een jongetje war een virus kreeg en daar boven op steeds een ander virus omdat zijn weerstand zich niet kon herstellen (ik heb inmiddels weer wat slaap gekregen dus kan het nu weer relativeren). Ik vind het ook bijzonder jammer dat jij nu zegt dat mijn zoontje blijkbaar nog steeds ziek is. Geloof me, dat is hij absoluut niet meer en dit soort opmerkingen halen je toch echt weer naar beneden (hoewel de stand nu ver onder nul ligt)....maar goed, je zal je wel beroepen op je zin "dat zoiets vaak maar tijdelijk is" en dan met name het woordje "vaak", want als nu blijkt dat hij aankomende week niet ziek wordt zal hij wel geluk hebben gehad....en dan kan jijje weer mooi schuil houden...jammer dat je niet met een beter verhaal komt.

Ik hu er nu verder over op, dit draadje is gepost door iemand anders die een vraag had en ik wil dat graag respecteren.

Onno

Onno

31-12-2011 om 10:00

100%mama

Weet je wel zeker dat het 'iets homeopatisch was.

100%mama

100%mama

01-01-2012 om 17:09

Onno

tja, dat moet je blijkbaar maar afwachten van mensen met jouw "beroep".....

anna van noniemen

anna van noniemen

02-01-2012 om 10:37

dus ik moet gewoon maar een therapeut zoeken. Jammer Onno, dat je je toch weer zo terugtrekt....Maar dat wist ik natuurlijk al.

Onno

Onno

03-01-2012 om 08:35

Anna

Ik heb een patiëntenstop

Pluk53

Pluk53

03-01-2012 om 21:23

Je bent wreed, onno

wreed en egoistisch. Je hebt de kennis en de methode kant en klaar beschikbaar om duizenden te (laten) helpen; maar je kiest ervoor om je met oogkleppen op voor het leed in de wereld te concentreren op een tiental. Bang om door de mand te vallen, als je de spotlights op je gericht weet?

anna van noniemen

anna van noniemen

03-01-2012 om 21:24

Woehahahaha

wat een gewéldige oplossing, een patientenstop. Hoe kóm je er op!!!!

Beste grap van het nieuwe jaar, Onno, hele goeie!

Fiorucci

Fiorucci

04-01-2012 om 07:46

Geweldig

Er zijn soms mensen die geweldig humoristisch uit de hoek komen zonder het zelf te weten,haha. Chapeau, Onno!

Bellefleur

Bellefleur

04-01-2012 om 12:53

Dames,

wat knap dat jullie om onze Onno kunnen lachen. Ik werd witheet toen ik de homeo eh, holle frase 'patientenstop' voorbij zag komen. Sterkt wel weer mijn mening dat we niet teveel aandacht moeten schenken aan het geblaat van ons huisschaapje.

anna van noniemen

anna van noniemen

04-01-2012 om 18:52

Bellefleur

ja, je moet wel lachen toch, om zo'n clown? Er zijn hem al zo vaak proefpersonen aangeboden en dan vliegt onze huiszeemeeuw altijd weer luid schreeuwend weg. Ik had ook dit keer niet anders verwacht....

Guinevere

Guinevere

04-01-2012 om 19:12

Goed nieuws toch?

Ik vind die patientenstop wel goed nieuws eigenlijk. Zouden er meer moeten doen.

Onno

Onno

04-01-2012 om 23:40

Patiëntenstop

Tja, het is toch echt waar. Ik werk mij dagelijks een slag in de rondte en heb nog steeds een wachtlijst. Als Anna een half jaar wil wachten kan ze misschien terecht.
Maar hoe wil zij dit praktisch invullen? Misschien woont zij wel ergens in de polder en ik 150 km daar vandaan. Daarnaast wil ik hier wel graag annoniem blijven. Hoe kan zij dat garanderen?

anna van noniemen

anna van noniemen

04-01-2012 om 23:45

Joh

dat snap ik nou werkelijk niet. Als jij het ei van columbus hebt, waarom wil je dan in hemelsnaam anoniem blijven? En daarbij, hoe IK het praktisch wil invullen is aan mij ter beoordeling toch?

Fiorucci

Fiorucci

05-01-2012 om 07:59

Een half jaar?

Een half jaar?? Alsof je daarop wil wachten met een ziek kind. Een beetje kinderarts heeft altijd een plekkie voor een ziek kind...

Onno

Onno

05-01-2012 om 12:43

Waarom anoniem?

dat snap ik nou werkelijk niet. Als jij het ei van columbus hebt, waarom wil je dan in hemelsnaam anoniem blijven?
Kijk maar hoe onrechtvaardig en gemeen men *piep* heeft behandeld en hoe men hem nog steeds zwart probeerd te maken, misschien begrijp je het dan beter.

Onrechtvaardig en gemeen?

Dankzij *piep* heb ik al bijna mijn hele leven littekenschade op mijn trommelvlies. Omdat *piep* mij korreltjes gaf in plaats van antibiotica konden de oorontstekingen vrolijk verder woekeren. Nou bedankt hoor *piep*. Ik was 4 en had geen keuze. Mijn ouders wisten op dat moment ook niet beter. Ik mag blij zijn dat het niet is omgeslagen in hersenvliesontsteking. Dat had ook nog gekund namelijk. Of moet ik de homeopathie nu dankbaar zijn dat dat niet is gebeurd?

Onno: het is zo simpel. Doe een wetenschappelijk onderzoek waarin je aantoont dat jouw patiënten beter af zijn dan patiënten die niet worden behandeld. Zo moeilijk is het niet hoor. En zoveel tijd kost het ook niet eens, je kunt het prima verwerken in je dagelijkse bezigheden. Denk je dat de farmaceutische industrie ermee weg kan komen als ze beweren geen tijd te hebben om een medicijn te testen? Er is van alles mis met die industrie maar dit gelukkig nog net niet!

Pluk53

Pluk53

06-01-2012 om 16:26

Onrechtvaardig en gemeen? 2

TS te E is dood. Hij kon zichzelf niet helpen met zijn eigen kankertherapie. TS was een fanatiek man, die in zijn eigen sprookjes geloofde, en blind was voor de realiteit.
Onno, voor jou geldt hetzelfde als voor TS: als je systematisch resultaat boekt, dan heb je een werkzame behandeling in handen. Als je zo af en toe eens een keer "scoort", dan mag je daar best wel blij mee zijn, en je oogkleppen ophouden; maar het is geen onderbouwing voor je methode.
Zoals hier al zo vaak uitgelegd: je moet onderscheid maken tussen "resultaten" die er zijn NA een behandeling/ingreep/niets-doen, en DOOR de behandeling/ingreep/niets-doen. Dat is hetgeen "jullie" als homeopaten niet willen snappen, laat staan dat jullie dat willen meten-en-weten.

Pluk53

Pluk53

06-01-2012 om 16:44

Aanvulling

bovendien, TS was arts. Weliswaar enkel basis-arts (hij mocht niet als huisarts werken!) En in die hoedanigheid was hij aanspreekbaar door het tuchtcollege.
Als "homeopaat" heeft het tuchtcollege (helaas) geen grip op jouw praktijk. Jij mag veel meer beweren dan TS zonder aangepakt te (kunnen) worden ;( .

Pluk

Maar Onno heeft een patiëntenstop, dus de schade blijft beperkt

Groeten,

Temet

Tippylee

Gaat het intussen beter met je zoon? Is het hoesten over/minder?

anna van noniemen

anna van noniemen

07-01-2012 om 16:29

Het is steeds zo

onno gilt wat, mensen bieden zich aan als vrijwillig slachtoffer (haha) en hij gilt vervolgens wat over geen tijd, of hij is gewoon maandenlang onder zijn steen gekropen en nu als toppunt, een patientenstop. En dan wil hij ook nog dat we hem serieus nemen???? Da's toch humor?

Onno

Onno

08-01-2012 om 12:51

Dadelijk is het nog mijn schuld dat jouw kinderen ziek zijn.

Dat jouw kinderen ziek zijn ligt echt aan jezelf en niet aan mij. Inderdaad heb ik een patiëntenstop en zul je een half jaar moeten wachten voor je aan de beurt bent. Ik kan de wereld niet redden, er zijn genoeg goede collega's.
De reden dat ik hier op dit forum actief ben is dat ik een catastrofe voorzie voor al die gedrags- en ontwikkelingsgestoorde kinderen. De meesten op dit forum hebben gewoon geen flauwe notie wat voor toekomst die tegemoet gaan. Er zijn gelukkig nog genoeg ouders die zich er wel in willen verdiepen en die keuze moet er zijn. Wil je dat niet kun je daar ook voor kiezen.

en ja hoor, daar is ie weer, onno op zijn 'best'.

"De reden dat ik hier op dit forum actief ben is dat ik een catastrofe voorzie voor al die gedrags- en ontwikkelingsgestoorde kinderen. De meesten op dit forum hebben gewoon geen flauwe notie wat voor toekomst die tegemoet gaan."

Onsmakelijk, zoals jij deze kinderen en hun ouders even wegzet. Dit soort hel-en-verdoemenis-prekerij kom je doorgaans tegen bij sektes.

anna van noniemen

anna van noniemen

08-01-2012 om 13:37

Ach onno

zo jammer, dat je nu weer met modder gaat gooien. Maar ook dat had ik verwacht. Mijn kinderen zijn gelukkig mijn verantwoordelijkheid en ik heb geen goedkeuring van jou nodig.

Guinevere

Guinevere

08-01-2012 om 21:52

Au, mijn buik

AAAAAAAAAAAAAUUUU mijn buik, wat een s%kkelige opmerking toch weer. Alsof ik mijn kind niet kan "redden" zonder die wazige troep van Onno. Tenslotte ben ik ook een s%kkel. En om het kind van Tippylee daarmee lastig te vallen slaat al helemaal nergens op, aangezien mij niet is opgevallen dat dat een van die catastrofale gevallen is.

100%mama

100%mama

09-01-2012 om 09:25

Ziek

"Dat jouw kinderen ziek zijn ligt echt aan jezelf en niet aan mij"

Pardon?

Pluk53

Pluk53

09-01-2012 om 10:22

Ziek

Onno heeft een walgelijke manier om zijn broodwinning te promoten: inspelen op schuldgevoel en angst.
Inspelen op de gedachte: "het zal toch niet zo zijn dat het "echt" werkt, en ik mijn kind dit onthouden heb". Mensen, "het" werkt NIET. Als Onno een werkende methode had met CEASE, dan zou hij staan te dringen om dit in de publiciteit te brengen. En als hij geen geld en tijd heeft voor degelijk onderzoek, dan komt dat door die publiciteit vanzelf. Maar dat willen Onno en consorten helemaal niet! Ze willen in het schemergebied blijven: net genoeg aandacht genereren om wanhopige ouders te kunnen blijven trekken en hun inkomsten veilig te stellen. Maar niet te veel om te voorkomen dat de ballon doorgeprikt wordt.

Fiorucci

Fiorucci

09-01-2012 om 10:57

Ach

Onno prijst zo zichzelf en zijn collega's volledig uit de markt, niemand gaat met kinderen naar zelfingenomen *piep*.

Petra

Petra

09-01-2012 om 13:46

Door de mand

Stond ik een paar jaar geleden nog redelijk open voor homeopathie, sinds Onno op het forum verscheen ben ik er volledig op afgeknapt. Onno, jij hebt je eigen stokpaardje voor mij volledig verknald. Ik zou nu never meer jou of een van je collega's consulteren.

100%mama

100%mama

09-01-2012 om 17:56

Mee eens

ook hier het laatste restje "zal het misschien dan toch" compleet van de weg geschoven zeker door de laatste dagen aan opmerkingen ook rechtstreeks aan mij...1 grote kwakzalverij en oja, mijn baby is nog steeds niet ziek hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.