Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bonny

Bonny

30-10-2009 om 19:48

Al 8 weken verkouden

Zoonlief is al ruim 8 weken verkouden. Hij komt er maar niet vanaf. Denk je net dat het weer beter gaat, de volgende dag is het weer volop snotteren en/of hoesten. Ik twijfel nu of ik toch maar eens naar de huisarts moet gaan, ben eigenlijk ook niet zo voor antibiotica. Wie geeft me goede raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

30-10-2009 om 21:20

Wel

laten nakijken. Voor een virus helpt AB niet, dat is er alleen voor een bacterie.

Vorige jaar hebben wij met hetzelfde gelopen (nu overigens weer, maar dat terzijde). We zijn na 6 weken naar de HA geweest, die deed het af als steeds weer een nieuw virus (tja, hij is nu eenmaal vatbaar) en maar sprayen, puffen en stomen. Na 8 weken was ik het zat en ben ik naar de EHBO gereden, bleek zoon een verwaarloosde longontsteking te hebben..........Ga dus gewoon lekker naar de HA als het je niet lekker zit!

Linda99

Linda99

30-10-2009 om 21:21

Twee dingen

Ten eerste is de huisarts bellen met je verhaal altijd verstandig.

Ten tweede is dit een product waar ikzelf erg over te spreken ben om weerstand te verhogen: http://www.deonlinedrogist.nl/biodophilus-poeder-aardbei-p-859.html

PDD-ertje

PDD-ertje

31-10-2009 om 10:14

Toch gaan

Ik ben de afgelopen weken ook verkouden geweest en omdat het zo lang duurde uiteindelijk maar naar de dokter geweest. Had zelf zoiets van het is een virus dus kunnen ze weinig doen. Maar de huisarts zei dat de kans groot was dat je weerstand verzwakt door een virus en een bacterie dan meer kans heeft. Ik heb antibiotica gehad die uiteindelijk niet hielp en een ander soort was ik er binnen 3 dagen vanaf. Maar doordat het zo lang duurt heeft je lichaam volgens mij zelf de kracht niet meer om het op te lossen en blijf je kwakkelen. Voor mezelf had ik iig zoiets van met die mexicaanse griep overal wil ik zo snel mogelijk weer op krachten komen en dan maar antibiotica. En natuurlijk even naar de longen laten luisteren of die nog schoon zijn. Dus zeker even langs de huisarts!
Beterschap!

amk

amk

31-10-2009 om 22:25

2 weken

onze huisarts zegt altijd dat als een stevige verkoudheid langer als 2 weken duurt je moet bellen om te overleggen.

Kan dus betekenen als nog langs om te luisteren. Of er gaat iets onschuldigs rond dat gewoon lang duurt. Maar meestal dan toch wel even langs om te luisteren.

Ik begrijp ook de antipatie tegen antibiotica niet. Een goed toegepaste kuur is niet erg. Maar door goede toepassing zijn deze kuren vaak kort en effectief. Dat is beter dan de halve winter tegen een longontsteking aanhangen. Dat is lichamelijk veel slechter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.