Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

10-04-2009 om 10:06

Al een eerdere vraag gesteld over waterpokken maar mag je als het open is betadinezalf opdoen

NOG EVEN 1 VRAAGJE IK HEB HIERBOVEN OOK AL EEN VRAAG GESTELD,MAAR OMDAT ONS DOCHTERTJE HET OP HAAR ARM HEEFT OPENGEKRABT(WATERPOKKEN)MAG JE ER DAN BETADINEZALF OPDOEN EN EVT. EEN PLEISTER OF ZOUDEN JULLIE DAT NIET DOEN!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jakiro

Jakiro

10-04-2009 om 10:10

Waarom betadine?

Gewoon lekker open laten, drogen aan de lucht. Des te eerder is de jeuk weg.
Die huid is hartstikke geirriteerd door de waterokken, als je dan ook nog met plakspul van de pleister er op gaat zitten.
Ik zou er denk ik eerder voor kiezen om er zinkzalf op te doen, werkt verkoelend, droogt sneller in en de jeuk gaat ook nog eens weg. (maar wel van die lekkere dikke, die niet snel uitloopt)
Jakiro

karin

karin

10-04-2009 om 10:37

Ok, maar ik dacht tegen infecties enz, dat het goed was!

ok dank je,maar ik dacht dat het dan niet zo snel geinfecteerd kon raken,vandaar,omdat er bijna geen plekje over is waar geen pok zit,zo erg heeft ze het,dus gebruik ik oa calendulan van vsm en havermout in bad!

Even contact met huisarts

Als ze echt zo onder zit, dan zou ik toch even contact opnemen met de huisarts. Betadine prikt te erg, maar 't kan zijn dat hij je toch iets om te smeren voorschrijft. Opengekrabde pokken KUNNEN ontsteken, zeker als een kind zo onder zit, en dan ben je echt verder van huis.

Prikt

Als de huid open is dan prikt de betadine die ik in huis heb wel degelijk!

Bastet

Bastet

10-04-2009 om 16:28

De mijne niet

Heb net wat betadine gebruikt op een flinke schaafplek op de arm van mijn dochter (ze was uit een boom gestort)
en ze vond het niet prikken,en madam is zonder meer een kind wat gauw piept.Ik vindt juist betadine zo ideaal bij kinders!
Groetjes,Bastet

Prikken

Wat ik wel eens heb gehoord (maar vraag me nu niet meer waar of van wie) is dat als betadine over de datum is, het kan prikken. Is er een dokter in de zaal die hier meer van weet?
Caroro

Nieuw flesje

Maar 't grut schreeuwde moord en brand...

En ik vind het ook geen prettig gevoel al als ik het zo op mijn huid doe, zonder wond of zo.
Misschien overgevoelig of zo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.