Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Minnie

Minnie

15-03-2009 om 16:17

Al weken diarree

Mijn oudste (9) heeft al weken diarree. Al vanaf half januari is het af en aan pet. Dan weer 'n paar dagen echte natte derrie, dan weer 'n dagje normale poep, buikkram, scheetjes, etc.

Hij is inmiddels bij de huisarts geweest en zijn ontlasting is op parasieten, bacteriën en infectie onderzocht, maar daar kwam niks uit. Hij heeft nu zakjes Forlax (voor het geval het obstipatie is), maar dat lijkt niet te helpen, hij gaat er alleen maar héél veel van winden en heeft nog steeds dagelijks zeker 5 verschoningen nodig door natte scheetjes.

Om gek van te worden! Vooral voor hem, want op school heeft hij er ook last van en steeds thuishouden is gewoon geen optie. Maar ook voor ons is het lastig, want we kunnen hierdoor bijna niet meer van huis. Omdat hij bijna geen reserves heeft (en volgende maand op schoolreis wil) hoop ik zo dat we binnenkort de oorzaak vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee? En een idee in welke hoek we het kunnen zoeken.

Ik ben zelf lactose intolerant (en heb ook last van fructose), maar ik heb niet het idee dat dat bij hem de oorzaak is. Maar wat het wel is?

M.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

16-03-2009 om 09:17

Waarom

Denk je dat lactose ofwel fructose intolerantie bij hem niet de oorzaak is? Als verder toch alles is uitgesloten blijft er niet veel anders over dan toch een intolerantie-probleem. Of heb je dit al een keer uitgeprobeerd, door voedingsmiddelen weg te laten. Anders hem misschien gewoon een periode hetzelfde laten eten als jezelf doet.
Ik vind het trouwens wel apart dat hij forlax voorgeschreven heeft gekregen voor als het evt. obstipatie is. Ze kunnen toch onderzoeken of het obstipatie is. Ik zou daar nog een keer voor terug gaan en laten uitsluiten of er sprake is van obstipatie. Als er geen sprake van is meteen stoppen met de forlax want dat lijkt alleen maar meer problemen op te leveren.

Jacoline29

Jacoline29

16-03-2009 om 12:59

Let op!

Met niks gevonden in ontlasting.
Zoonlief had buikkramp,koorts ed.ook ontlasting ed laten onderzoeken,kwam niks uit,Forlax.Zoonlief bleef klachten houden en 3/4 jaar verder weer dezelfde onderzoeken gehad en..een parasiet ontdekt die zich goed kan verstoppen.Als dit zo bij jouw kind blijft,vraag verwijzing naar de kinderarts en laat hem onderzoeken,ook op lactose en fructose.
Mijn zoon heeft nu een kuur en gaat lactose beperkt dieet krijgen.17 april moet ik daarvoor met zoon naar de dieetiste.

Minnie

Minnie

16-03-2009 om 16:58

Dank..

..voor jullie reacties.

Lactose/fructose is niet uitgesloten, maar omdat het acuut is begonnen ook niet echt verdacht (althans niet voor de chronische versie, die ik heb.. het kan wel ontstaan na infectie of andere darmbeschadiging). Wij eten zelf lactoseloos, dus het is voor mij goed na te gaan wat hij binnenkrijgt en hoe dat samenhangt met zijn ontlasting. Het is niet getest, en daarom ook zeker nog niet van het lijstje geschrapt.

De HA dacht dat hij obstipatie had (onderzoek, typische klachten, etc), vandaar dat ze Forlax heeft voorgeschreven, plus meteen een vervolgafspraak (die ik een week ga vervroegen, want het gaat alleen maar slechter). De Forlax ben ik trouwens weer even mee gestopt omdat zoon daarvan echt de hele dag op de WC zit met knetterscheten en buikpijn (had de HA ook aangegeven).

Die parasiet zal ik onthouden! Hij heeft drie ontlastingmonsters moeten inleveren, en daar zat flinke tijd (weken) tussen. Maar het kan geen kwaad dat nog eens te herhalen!

Maar goed, vandaag is hij weer naar huis gekomen van school... Heeft zeker 20 keer zitten knetteren op de WC (veel geblaat, weinig wol.. zeg maar) en net moesten we heen en weer naar het postkantoor (30 minuutjes totaal) en dat ging alleen als hij om de 100 meter stopte om even te 'ontluchten'. Echt balen dus, want hij heeft er echt veel pijn en last van...

Minnie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.