Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lynna

Lynna

08-04-2009 om 11:59

Allergie voor inspanning bij regen?

Mijn zoon is een fanatieke voetballer. Het gebeurt nogal eens dat hij na een fanatieke training in zware regen en kou hij met opgezette vingers, opgezette oren en opgezette benen thuis komt. Gisteravond heeft hij ook getraind en kwam hij met een soort galbulten op zijn benen thuis terwijl het prachtig weer was.

Ik heb vandaag contact gehad met de huisarts en die raadde aan om een claritine tabletje voor de training te slikken (als het regent dan) en als dat niet helpt terug te komen. Herkent iemand van jullie een dergelijke rare allergie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jakiro

Jakiro

08-04-2009 om 16:45

Mijn zoontje van 3 krijgt galbulten op de niet bedekte plekken als hij in de regen heel actief is.
Dat is een koude allergie is mij verteld.
Als je huid heel warm is door inspanning en het koelt snel af aan de buitenkant, maar blijft warm van binnenuit, krijgt hij het.
Hij krijgt het overigens ook als hij heel warm is en alleen even ter afkoeling in het zwembad springt en er niet in blijft. Blijft hij wel zwemmen (spartelen) dan krijgt hij het niet.
Jakiro

Manus

Manus

08-04-2009 om 17:49

Ik ook

Koude handen, benen, voeten wel of niet gecombineerd met water levert mij een vreselijke jeuk en een soort galbulten op. 't Is lastig - vooral met roeien ; ) Ik heb geen idee hoe ik eraan kom of hoe ik eraf kom. Het helpt wel om zo lang mogelijk handschoenen te dragen en je handen goed in te vetten (moet ik ook maar eens met voeten en benen proberen....)

Manus

Lynna

Lynna

13-04-2009 om 19:14

Dank!

Ik ben blij herkenning te vinden hier! En Rembrand, dat van de huidarts is precies wat ik nodig had. Ik had zelf ook al bij de huidarts gezocht, maar dit dus niet gevonden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.