Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

teerhuidje

teerhuidje

01-05-2009 om 22:18

Allergie zonnebrandcreme

Hallo!

Wie kan mij helpen?
Mijn jongste zoontje kan niet tegen zonnebrandcreme. Hij krijgt dan een rood huidje die vol met bultjes zit. Ik heb ondertussen al heel wat merken geprobeerd (Delial, Pizbruin, Nivea, Zwitsal,...etc)

Is er iemand die het herkend en voor mij een goede tip heeft?

's Avonds voor hij gaat slapen wassen we hem en smeren we hem in met een goede vette creme, maar op deze mnier wordt de zomer niet echt leuk.(heb ook de indruk dat het jeukt, hij krabt er veel aan..)

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvon Meijer

Yvon Meijer

01-05-2009 om 22:30

Ook

Mijn dochter heeft dit ook. Allereerst zou ik proberen uit te vinden of het door de zonnebrandcrème komt of toch door de zon. De merken die je noemt zijn allemaal merken met zeer veel parfum er in en ik kan me voorstellen dat daar uitslag van komt. Ik gebruik dr hauschka, daar zit volgens mij niet zo veel troep in. Ze krijgt daar geen uitslag van en het beschermt goed. Verder zo veel mogelijk uit de zon blijven, maar dat is niet altijd goed te doen natuurlijk. Al heb ik mijn dochter nog zo goed ingesmeerd, op een gegeven moment gaan we weer naar binnen omdat ze anders te lang in de zon is.

jd

jd

01-05-2009 om 22:44

Vision en ortizon

Hoi,

Mijn dochter had ook veel problemen met zon/warmte en zonnebrandprodukten. We hebben vanalles geprobeerd en inmiddels al een paar jaar een goed produkt gevonden.
We gebruiken zonnebrandcreme en aftersun van het merk Vision en in de eerste paar zonneweken slikt mijn dochter homeopatische balletjes van Ortizon.

Ik hoop dat dit bij jullie evengoed zal helpen... succes!

jd

P20

helpt goed! (en ik gebruik de laatste tijd ook de spray van ambre solaire, vetvrije spray, ik heb het idee dat vooral ook de vette bestanddelen in cremes en lotions mede een reden zijn voor zonne allergie)

Let wel op met deze middelen, ze moeten goed drogen voor je kleding aantrekt (of je moet donkere kleding dragen) het geeft vervelende vlekken als het nog niet goed is ingetrokken.

Goedkoper alternatief

P20 en Vision werken hier uitstekend, maar ik vind ze wel duur. No Ad (Kruidvat) werkt ook, geen jeuk/irritatie hier bij wel zéér gevoelig huidje.

Ook p20

Hier hebben we ook problemen gehad met zonnebrandcreme's en moeilijke huid van oudste.
De huidarts schreef uiteindelijk P20 voor (was toen nog niet in drogist te koop, alleen in apotheek met recept).
En het is nog steeds het enige wat echt helpt.
En tegen verbranden (ze is spierwit en verbrand de hele zomer door anders) en zonder allergische reactie van de huid.
De andere varianten hebben wij nooit geprobeerd (dat durven we niet).
groeten albana

Bastet

Bastet

02-05-2009 om 10:08

Eucerin

Eucerin verkoopt nu ook zonnebrandcreme,bij de apotheek!
groetjes,Bastet

Kari1

Kari1

02-05-2009 om 11:08

Pelle, jijzelf?

Want op die tubes en flesjes heb ik nog nooit Piz bRuin zien staan...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Piz_Buin
Kari

Conserveermiddelen

Heel vaak reageren kinderen allergisch op de conserveermiddelen die worden gebruikt.
Vichy en La Roche Posay hebben zonnebrandprodukten zonder conserveermiddelen.

groetjes Akka

Kari1

Kari1

02-05-2009 om 11:59

Aha

ik zie het Pelle, ik had alleen jouw bericht gelezen en was dus weer te snel, excuus.
Kari

angel3

angel3

02-05-2009 om 12:00

Calendula gel

hier reageerde onze zoon hetzelfde maar dat kwam echt van de zon en niet van de creme. Allemaal blaasjes, bultjes en jeuk. Wij hebben toen in Spanje bij de apotheek een calendula gel gekregen ter verkoeling en verzachting voor s avonds. Overdag toch maar zoveel mogelijk gewoon een shirt aan ipv bloot en ingesmeerd. Hij was toen 3, hij is nu 6 en heeft daar geen last meer van.
Die hele vette smeersels sluiten de huid uit waardoor de warmte/zweet er niet goed uit kan dat gaat irriteren.
Wij zijn ook supertevreden over die spuitspray van ambre solaire.

Vision voor de probleemhuiden hier

Vier probleemhuiden in ons gezin (met uiteenlopende oorzaken, waaronder zonne-allergie) en wij zweren inmiddels bij Vision factor 28. Vanzelfsprekend in combinatie met een pet en bij de allerscherpste zon de schaduw opzoeken.

Over duur

Vision is uiteindelijk niet zo duur in gebruik. Dat werkt namelijk gedurende 8 uren, wat in het zonnige voor- en najaar in de praktijk neerkomt op 1x per dag insmeren. In de zomer wordt dat af en toe 2x per dag. Wil je bij de Nivea's, de Delials enz. de beschermfactor in stand houden, dan zul toch om de 2 uren opnieuw moeten insmeren. Dat is vier keer zo vaak. Je verbruikt er dus drie a vier keer zoveel van. En omdat wij met Vision in elk geval van verbranden en allergische reacties af zijn, ga ik niet eens meer iets anders proberen.
Wij hebben ook P20 geprobeerd, maar dat vond ik bij de kinderen onpraktisch. Mamaaaaa, we willen naar buiten. Sorry jongens, eerst nog een poosje wachten tot dat spul ingetrokken is, anders zien je kleren er niet uit...

Niet zo duur

Ikzelf heb ook last van zonne-allergie en van snel verbranden. De enige creme die ik kan verdragen is die van NO AD en dan de roze tube voor baby's factor 50 geloof ik. Mijn dochter heeft ook een zeer gevoelige (eczeem)huid en kan deze ook goed verdragen.

Misschien het proberen waard? Hij is niet zo duur.

GR.
Moon32

toja

toja

02-05-2009 om 20:52

Vision

ik verbrand ook snel en heb last van allergie. Deze dagen ga ik niet naar buiten zonder vision (zon op de huid is anders uitslag aan het eind van de dag) Inmiddels gebruikt de rest van het gezin het ook. Alleen voor mijn dochter zoek ik misschien nog iets anders; want zij krijgt uitslag na gebruik zonnebrandcreme en niet van de zon. Of het is warmte-uitslag; daar probeer ik nog achter te komen. Zal de No ad in gedachte houden.
Groetjes

teerhuidje

teerhuidje

02-05-2009 om 21:19

Bedankt!

voor de snelle reacties!

Sommige van de genoemde merken heb ik nog niet geprobeerd,hopelijk zit er 1 tussen die mijn zoonje kan verdragen.

Ook de tip om met azijn in te smeren zal ik zeker onthouden, en ik zal voor de zekerheid maar een extra fles inslaan....

Iris

Iris

03-05-2009 om 13:41

Hier ook vision

Wij, ook probleemhuiden en weinig pigment gebruiken ook vision 28. Ik koop wel iedere zomer een nieuwe fles. Pas op met oude zonnebrandcreme dan werklt het ook niet goed meer. Conserveermiddelen! Ook Piz Brun gaat goed, maar die gebruik ik allleen op het gezicht in de winter bijv. En Delial gaat tegenwoordig ook goed. Lastige he, die probleemhuidjes.

Factor

Volgens onderzoek dat de Consumentenbond een jaar of 2 (?) geleden deed, neemt de beschermingsfactor niet af als een fles een half jaar in de kast heeft gestaan, maar vaak juist iets toe. Het probleem is meer dat crème gewoon bederven kan. Er staat tegenwoordig een logo op elke fles waarbij staat hoe lang na opening het middel in elk geval nog goed blijft. Meestal is dat 12 maanden en bij ons zal een fles zonnecrème echt geen 12 maanden halen Oftewel, de fles van vorig jaar nemen wij gewoon weer in gebruik.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

04-05-2009 om 19:44

Hier ook allergische reactie op vichy

Ik vond het zelf zo'n dure grap om steeds wat anders te moeten proberen. Zit je weer met zo'n peperdure fles die je niet kunt gebruiken. Hier werkt Piz Buin goed, voor mij en de kinderen, alleen verbrand mijn dochter nog door factor 30 heen. Dus ook altijd pet op en T-shirt aan.
Overigens krijgen mijn kinderen ook eczeem als ze niet in de zon gaan en wel ingesmeerd zijn, dus het is echt een reactie op het zonnebrandmiddel.
We zijn net weer even aan de risico's herinnerd toen mijn man (die hetzelfde huidtype heeft als dochter) van de dermatoloog te horen kreeg dat hij hem nog wel verwachtte terug te zien binnen tien jaar
Jose

elsje78

elsje78

04-05-2009 om 20:30

Hier ook en net vichy gekocht

Hoi

Hier ook bultjes en rode vlekken na het insmeren en dus van de zonnebrand (ze had het ook in de zomer maar toen niet de link gelegd met de creme).
Bij de apotheek adviseerden ze vichy, dus maar eens proberen...

Gr Elske

Petra-

Petra-

04-05-2009 om 20:47

Afgelopen week

begonnen met Vision en jammer maar helaas toch weer een allergische reactie. En alle andere varianten hebben we in de loop der jaren al geprobeerd. We hebben een week lang getobt en gaan volgende week maar eens advies vragen aan de huidarts.

Anneja

Anneja

06-05-2009 om 16:33

Dr hauschka

gebruiken we, jongste kreeg ook bultjes van andere merken. Voordeel is ook dat ie meteen na opbrengen werkt (anders moet je eigenlijk een half uur vantevoren smeren...dat lukt ons dus niet).
Nadeel is wel dat je er een beetje wittig van wordt, en hij is wat vettig, maar dat vind ik zelf eigenlijk wel prettig.

anne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.