Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Janeway

Janeway

24-09-2009 om 21:43

Allergie/koorts

Hallo allemaal
Op dinsdag komt docherlief uit bed, ze zegt gestoken te zijn door een mug, aangezien het een drama queen is besteed ik daar niet veel aandacht aan, kijk wel even maar zie niks. Geen steekplekje oid. Later die dag (werk dag kids bso) zie ik dat haar hand wel ernstig pukkelig is. En ze jeukt ook op haar voet, ook pukkelig dus. Pukkeltjes kleiner als kippenvel en inmiddels over haar hele lichaam behalve haar gezicht.Ik denk allergie gaat wel over. Woensdag drukke dag ivm sporten enzo oudere kinderen. 's avonds voor het eten is ze hangerig en blijkt dus koorts te hebben, later op de avond 39.9 En nog steeds die pukkeltjes dochterlief heeft ook wel last van jeuk. Omdat haar juf zwanger is wil ik zekerheid en gaan we donderdag naar de ha, die concludeert een allergie, maar wat ik mij afvraag kan je bij een allergische reactie ook koorts krijgen? Ik had het nog nooit gehoord. Dochterlief heeft nu een antihystamine drankje. Want ook vandaag had ze nog koorts 38.9 Volgens ha moet het na 3 dagen verbeteren..
Herkent iemand het koorts/allergie? Gewoon uit nieuwsgierigheid en omdat ik wil weten of het vaker voorkomt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jacoline29

Jacoline29

25-09-2009 om 10:13

Kan heel goed

Zoonlief bleek achter af lactose intolerantie te hebben(allergie tegen melkeiwit).Hij kreeg ook hoge koorts en was daarbij ook beroerd.
Het lichaam wilt van die spullen die ze als niet eigen zien af en een natuurlijk afweer middel is dan koorts.

ayla

ayla

25-09-2009 om 10:23

dochter had vroeger ook vaak verhoging tot koorts, nu met dieet is dat een stuk minder

Janeway

Janeway

25-09-2009 om 11:25

Tnx

Ok weet ik voorlopig genoeg, ik hoop dat het drankje wat ze heeft gekregen snel gaat helpen..

Puck2

Puck2

25-09-2009 om 16:13

Euh jacoline, dat klopt echt niet

Jacoline, gooi je nu niet een aantal dingen vreselijk door elkaar? Een intolerantie is beslist GEEN allergie, er zit een ander werkingsmechanisme onder en lactose heeft helemaal niets met melkeiwit te maken, het is melksuiker, een koolhydraat dus.
Ik herken overigens koorts zelf niet als een bijverschijnsel van allergiën, maar dat het voor kan komen daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Jacoline29

Jacoline29

26-09-2009 om 12:15

Puck

Zou kunnen hoor,het lijkt er op als ik onderstaande leest.

Er zijn twee definities van de term allergie. Sommigen (met name medici) beperken de betekenis van de term allergie tot die verschijnselen die veroorzaakt worden door een verkeerde werking van het immuunsysteem. Al het andere wordt intolerantie of overgevoeligheid genoemd. In de praktijk hanteren artsen een huidtest als maatstaf. Wanneer de huid reageert op een allergietest dan is er sprake van een allergie.
Zelf heb ik ook een koortsreactie gehad op muggenbeten zo groot al een vroegere rijksdaalder,dus ook een allergie

Janeway

Janeway

26-09-2009 om 23:48

Gaat beter

Het gaat beter met de dame, nu is de dame wel bekend met koemelkeiwit allergie in haar zuigelingen tot peuterleeftijd. Nu krijgt ze eigenlijk gewoon alles weer. Maar is toch nog wel gevoelig zoals blijkt. Haar huid is weer rustiger en de koorts is over.. Iets om in de gaten te houden, dat wel..

Puck2

Puck2

27-09-2009 om 10:12

Fijn janeway

Fijn dat het al wat beter gaat. Als je dochter als ukkepuk kea heeft gehad dan heeft ze een allergische aanleg. Je zegt dat ze NOG WEL gevoelig is. Ik hoop niet dat ik je ontmoedig, maar ze zal haar hele leven waarschijnlijk gevoelig blijven en loopt een grotere kans op andere allergiën zoals hooikoorts, hijsstofmijtallergie, contactallergiën e.d. en astma-achtige klachten dan mensen die die allergische aanleg niet hebben. Maar met een beetje geluk krijgt ze dat allemaal niet en blijft het beperkt tot gigamuggenbulten.
En Jacoline: hoe zit het nu met de lactose en eiwit: als jij er vanuit gegaan bent dat eiwit de boosdoener is en je zoontje dus rustig lactose geeft, dan zet het niet zoveel zoden aan de dijk en volgens mij interpreteer je het stukje tekst dat je aanhaalt niet goed. Ik interpreteer hem in ieder geval anders en kan op geen enkele manier van lactose een allergie maken.

Jacoline29

Jacoline29

27-09-2009 om 18:35

Puck

Lactose is melksuiker,ik haal het ook steeds door elkaar.
Tegen die suikers kan zoonlief niet en hij volgt een lactose vrij dieet en heeft kerutabs mocht hij wel eens wat lekkers vinden.Door die intolerantie kreeg zoonlief een ontstekingsreactie van het afweersysteem,dat het teveel was aan lactose,zijn ze achtergekomen,en hij bleek een parasiet te hebben.
Ik haal het steeds door elkaar,stom zeg.

Puck2

Puck2

28-09-2009 om 10:47

Nou jacoline

.. zolang je melkeiwit en melksuiker maar niet in het dieet van je zoon verwisseld valt het nog wel mee met de stommigheid toch?. Ik zag al een zielig ziek jongetje voor me dat gewoon lactose kreeg en onnodig melkeiwit onthouden werd. Maar gelukkig niet.

Jacoline29

Jacoline29

28-09-2009 om 12:32

Puck lol

nee,gelukkig niet,want dan heb ik een probleem een kind met dik 39 koorts en kreperend/kromliggend v/d pijn,totdat zijn lichaam de ophoping heeft weggewerkt,want dat is bij zoonlief aan de hand,het stapelt bij hem op en kan niet goed afgebroken worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.