Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

jessica5

jessica5

26-02-2010 om 23:04

Allergische reactie op koffie?

Zoon (12) liet me gisteravond iets vreemds zien. Zijn romp,benen en armen zitten onder de eczeem plekken. Sommige zijn heel klein en sommige erg groot en rood. Hij heeft geen jeuk en voelt zich niet beroerd.Plekken zijn vandaag niet erger geworden maar ook niet minder.Opvallend is dat er op zijn handen,voeten en gezicht niets zit.
Hij heeft wel een huisstofmijt allergie(is daar op getest).
Het enigste wat hij nieuw heeft gehad is een half kopje koffie. Ik ben ook niet van was middelmerk verandert en hij had ook geen nieuwe kleding aan.Zou dit een allergie voor koffie kunnen zijn?.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

27-02-2010 om 10:20

Nee, volgens mij niet

Een allergische reaktie krijg je niet de eerste keer als je aan een allergeen wordt blootgesteld maar bouw je langzaam of heel snel op. Daarom wil het ook helemaal niet zeggen dat als jij het zelfde wasmiddel gebruikt dat het daar niet van kan komen. Ikzelf heb jarenlang zonder problemen een kat gehad en ineens werd ik er hartstikke allergisch voor.

Tanneke

Tanneke

28-02-2010 om 16:51

Koffiezetter

Hoi Jessica,

Toen ik je vraag las moest ik denken aan een voormalige buurvrouw van ons, die overal eczeem en jeuk kreeg.
Ze heeft op een gegeven moment een schrift bijgehouden wanneer het het ergst was en schreef op wat ze at enzo.Ze had het bijvoorbeeld niet zo erg in het weekend of als ze langere tijden thuis was.

Bleek dat ze een soort allergie had voor koper ofzoiets, wat in de koffie filter bleek te zitten in de koffie automaat op het werk.Daar zijn ze heel toevallig achter gekomen.
Ik weet niet precies meer hoe het exact zat,maar ik dacht dus meteen; misschien niet de koffie,maar het apparaat of iets anders heel toevalligs.

Vreemd..maar je weet dus maar nooit.

Succes ermee...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.