Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ayanna

Ayanna

03-11-2009 om 20:47

Allergische reactie (uitslag in gezicht)

Sinds een kleine twee maanden heb ik last van uitslag in mijn hals, mijn wangen, voorhoofd en sinds twee weken ook op mijn oogleden. Het jeukt verschrikkelijk en als ik het niet 'vet' houd, dan gaat het (met name in mijn hals) een beetje branderig pijn doen.
Ik heb zelf het vermoeden dat ik ineens reageer op melk en melkproducten. Begin augustus ben ik uit het ziekenhuis gekomen, na een verblijf van 14 dagen ivm longontsteking en longvliesontsteking. De eerste weken dat ik thuis was heb ik heel veel melk gedronken en andere zuivelproducten gebruikt. En ik kreeg uitslag. Toen dacht ik dat het misschien een nawerking was van alle medicatie die ik heb gehad. Ik heb 5 verschillende soorten ab gehad in een maand tijd. Daarnaast morfine, veel (heel veel!) paracetamol, diclofenac en slaaptabletten. Voor iemand die heel af en toe een paracetamol neemt, behoorlijk veel dus. Ik dacht dus dat mijn lichaam bezig was met het opruimene van alle troep, vandaar de uitslag. En idd, na verloop van tijd werd het minder.
Ik ben een paar weken uitslagvrij geweest en toen kwam het weer opzetten. Ik ben toen gaan nadenken of er iets was wat ik at of dronk wat dit kon veroorzaken. Ik gebruik namelijk geen nieuwe cremes, wasmiddel, zeep of iets dergelijks. En het enige wat ik kon bedenken was dat ik in die dagen weer veel melk aan het drinken was. Volle melk zelfs, iets wat ik normaal nooit in huis heb. Ik ben een maand geleden gestopt met melk drinken, maar heb verder geen maatregelen genomen. Ik heb dus niet alle melkproducten geschrapt. De uitslag werd minder, was bijna weg, op twee vuurrode plekken op mijn oogleden na.
Afgelopen weekend heb ik op zaterdag twee stukjes kinderchocolade gegeten. Op zondag een stuk kwarktaart en gisteren twee mergpijpjes.(jahaa, ik weet het...ik ben een snoepkont) En de uitslag is weer helemaal terug. Ik ga morgen een afspraak maken met ha, want het is nu niet meer leuk. De jeuk is verschrikkelijk, met name mijn oogleden.
Ik heb in mijn hele leven (ben nu 41) nog nooit gereageerd op voedsel oid. De enige allergie die ik heb gehad was een zonne-allergie. Begonnen toen ik 19 jaar was en ineens spontaan verdwenen toen ik 33 was. Kan dit zomaar op latere leeftijd? Voor mijn gevoel moet er toch een link zijn met alle medicatie die ik heb gehad. Net alsof er iets verstoord is bij mij door al die 'troep'. En zou het ook weer over kunnen gaan? Ik hoop morgen of anders donderdag bij ha terecht te kunnen, maar ben benieuwd of iemand dit herkent.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jakiro

Jakiro

03-11-2009 om 22:32

Nsaid

Diclofenac valt onder de NSAID en ja, daar kan je bij langdurig, overmatig gebruik huiduitslag van krijgen.
Een vriendin van mij heeft vooral (een jaar na het gebruik ervan) last van eczeemachtige verschijnselen op haar oogleden.
Jakiro

Puck2

Puck2

04-11-2009 om 09:20

Uitproberen

Als je zelf het idee hebt dat het van bepaalde voedingsmiddelen komt dan is het eerste dat je kunt doen die middelen schrappen van je menu, evt. in overleg met de dietist. En verder zou het misschien best nog een reactie kunnen zijn op alle medicatie die je hebt gehad. Antibiotica staan ook bekend om hun allergische reakties en die kunnen volgens mij ook nog een tijd na het stoppen met de medicatie optreden. Een bezoekje aan de huisarts lijkt me idd niet onverstandig. Die kan je advies geven over wat je er het beste op kan smeren en als je er erg veel last van hebt kun je misschien antihistaminicazalf of pillen krijgen.

Hier wel

veel reacties op allerlei dingen. Ik heb het laten testen in het ziekenhuis toen ik gek werd van de bulten en jeuk (netelroos).

In stressvolle periodes komt het sneller opzetten en dan slik ik weer een tijdje antihistamine. Ik heb een jaar de hele lijst van dingen waar ik op reageer niet gegeten maar dat is ook zo flauw. Dus als ik last heb dan neem ik een pilletje en dan is het meteen weer weg.

Ayanna

Ayanna

05-11-2009 om 14:27

Test

Vandaag naar ha geweest en cortizonencreme gekregen. Volgende week donderdag een allergietest. Voorlopig alle melk en aanverwante zaken zoveel mogelijk proberen te vermijden. Ha klinkt het aannemelijk in de oren, maar hij wil eerst test afwachten.

Ayanna

Ayanna

13-11-2009 om 15:17

Test gehad

Gisteren allergietest gehad en daar kwam huisstofmijt uit. Vandaag bloed laten prikken en dat wordt onderzocht op allergie mbt voedsel. Ik drink nu helemaal geen melk meer en eet geen kaas meer. Ik sta echter niet alle pakjes en zakjes te analyseren en eet wel nog chocolade. Met als gevolg dat uitslag zo goed als weg is, op 1 klein rood plekje op mijn ooglid na. Twee dagen geleden lasagna gegeten en tadaaa.....plekje op oog wordt weer groter en begint ook weer giga te jeuken. Het kan dus bijna niet anders dat daar in de link zit. Nu maar afwachten of dat ook uit het bloedonderzoek naar voren komt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.