Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

magda

magda

24-06-2009 om 21:54

Als alles tegen zit wat doe je dan

Het lijkt net of het laatste half jaar alles alleen maar tegen zit. In een notedop: man vrij zwaar ziek, heb het zelf daardoor zwaar en niet lekker in mijn vel, daardoor mijn promotie gemist waar ik al jaren op wacht. Ik kan nog weinig hebben en herken mijzelf af en toe niet. De afgelopen week: huilbui op school omdat zoon verplicht naar een andere klas moest omdat dit logistiek makkelijker is, huilbui omdat mijn telefoon was gestolen, etc. Normaal kan ik best veel hebben maar nu ben ik telkens maar emotioneel.
Ik wil weer gewoon dat dingen mee zitten, het zit allemaal zo tegen lijkt het..
Wie herkent dit? Ik probeer wel leuke dingen te doen voor mezelf maar het voelt de laatste tijd of alles maar mislukt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gallifrey

Gallifrey

25-06-2009 om 15:18

Herkenbaar

Vervelend als het zo tegen zit. Dat emotionele ken ik zo goed. Ik heb zelf een grote tegenslag te verduren gehad. Oppervlakkig lijkt het alsof ik daar best goed mee om kan gaan. Zo voelt het ook. Ik heb het geaccepteerd en kan verder met het leven, denk ik dan. En dan raak ik vervolgens helemaal overstuur als ik de macaroni aan laat branden. Dat grote verdriet zit blijkbaar net onder de oppervlakte en kan door het minste of geringste losbreken.
Ik heb geen pasklaar antwoord voor je. Niet eens tips. Ik ben er zelf duidelijk nog niet uit.
Een tip misschien: je zegt dat het líjkt of het tegenzit. Misschien moet je voor je jezelf toegeven dat het niet alleen zo lijkt maar dat het echt zo is. En misschien is het bij andere mensen nog veel erger, maar dat neemt niet weg dat dit voor jou een groot verdriet is. En je kunt wel willen dat het vanaf nu weer leuk wordt, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Je mag best medelijden met jezelf hebben of een keer goed vloeken.
Geen idee of dit logisch klinkt en of je er iets mee kunt. In ieder geval sterkte!

Rafelkap

Rafelkap

27-06-2009 om 08:18

Hulp

Van mensen om me heen weet ik dat ze in zo'n geval hulp zochten, bij psycholoog of psychotherapeut. Dit is wel iets om voor naar de huisarts te gaan en niet in je eentje 'op te lossen'. Sterkte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.