Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nicken

Nicken

12-01-2020 om 23:09

Alternatief voor buisjes

Hallo, onze dochter Charlotte werd onlangs 11, en kreeg ook onlangs voor de 12de keer buisjes gestoken. Dit werd telkens gedaan omdat ze door een gebrekkige ontwikkeling van haar buis van eustachius vochtophoping achter haar trommelvlies niet kwijt kan, en hierdoor ernstige gehoorproblemen krijgt, wat voor de nodige problemen zorgt op school. Helaas blijven de buisjes telkens maar heel korte periode zitten, om een of andere reden komen ze er heel vlug terug uit. Er werden al verschillende soorten buisjes geprobeerd, alsook gingen we al bij verschillende NKO artsen (4 verschillende) ten rade. Telkens blijkt opnieuw buisjes steken de enige oplossing. Nu begin ik mij toch wat zorgen te maken over de frequente verdovingen, alsook eventueel permanente schade (littekenweefsel) op het trommelvlies.
Zijn er mensen met gelijkaardige problemen die eventueel een alternatieve behandeling kunnen aanbevelen?
Mvg
Nick

Allergie?

Ik roep ook maar wat, maar zoon had indertijd pusoortjes. Er was al sprake van buisjes maar dat bleek niet meer nodig nadat hij mee ging doen met een dieet van nul koemelkeiwit. Hij had al zoveel mogelijk zonder melk vanwege een koemelkeiwitallergie maar dat bleek niet genoeg.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-01-2020 om 08:01

Roken?

Roken jullie toevallig? Dat schijnt nl. een andere oorzaak van chronische oorontsteking te zijn: rokende ouders.

Pirata

Pirata

13-01-2020 om 08:08

Vast buisje

Ze hebben vermoedelijk ook al "vaste" buisjes geprobeerd? Bij mij zijn die 3 jaar blijven zitten.

Nicken

Nicken

13-01-2020 om 09:49

Buisjes

Roken doen we niet, en vaste buisjes met een soort weerhaken zijn ook al verschillende keren geprobeerd.
Probleem met de voeding zou heel misschien wel kunnen hoor, maar vind dat eens uit waaraan juist... Volgens de dokters ligt het aan de nog niet volledig ontwikkelde buis van eustachius die het oor moet gaan verluchten als het ware. Zolang dat niet naar behoren gebeurt moet er een handje geholpen worden met buisjes. Dat is althans de uitleg die wij kregen. Nu dachten we van eventueel eens naar een universitair ziekenhuis ten rade te gaan. Zouden ze daar misschien wat meer kunnen/weten? Zonder ons kind als proefkonijn te behandelen...

Niki73

Niki73

13-01-2020 om 09:50

Inderdaad Pirata

Bij mijn dochter bleven de diabolovormige buisjes veel langer zitten.

Verder dagelijks veel fysiologische zoutoplossing in de neus sprayen, zodat slijm zoveel mogelijk oplost voordat het problemen veroorzaakt.

Heeft ze haar neus- en keelamandelen nog? Die verwijderen maakte hier een heel groot verschil.

Nicken

Nicken

13-01-2020 om 11:30

Ook

Poliepen, amandelen werden ook reeds aan haar 3 jaar verwijderd. Volgende week alvast weeral binnen om een buisje dat nu blijkbaar achter het terug dichtgegroeide trommelvlies vast zit te verwijderen, en waarschijnlijk ondertussen ook weten weeral nieuwe buisjes te steken...

Guppie

Guppie

15-01-2020 om 21:25

Voeding

Suiker en zuivel werken in elk geval niet gunstig vanwege slijmvorming.
Als antibiotica worden gebruikt een kuurtje dan ondersteunen met probiotica en voedingssupplementen.
https://www.rtvutrecht.nl/radiomutrecht/jaaphuibers/1065937/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.