Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kaatje66

kaatje66

17-04-2013 om 18:32

Amandelen

Onze dochter heeft nu de zoveelst voorhoofsholte-ontsteking.. Anderhalve maand geleden antibiotica gehad en nu dus weer. Kuur lijkt na 5 dagen niet aan te slaan, net zoals de vorige. Huisarts stuurt haar nu door naar Kno arts met de vraag of de hele grote amandelen in haar keel en wellicht de neusamandel debet kunnen zijn aan de vele voorhoofsholte-ontstekingen. Dochter is erg moe ondanks dat ze genoeg slaapt, heeft ontzettende hoofspijn, en lijkt gewoon niet op te knappen.

Wie heeft hier misschien ook ervaring mee. Dus ontzettend grote amandelen, die putjes vertonen van doorgemaakte ontstekingen, in combinatie met voorhoofsholte-ontstekingen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MariaV

MariaV

18-04-2013 om 11:54

Eigen ervaring

Mijn amandelen zijn halverwege mijn 20-er jaren voor de tweede keer verwijderd en ik ben er enorm door opgeknapt. Ik had "altijd" keelontsteking, daarna niet meer. Bovendien kreeg ik veel meer energie. Als je wat in het archief op "amandelen" zoekt, vind je vast wel een uitgebreidere post van mij hierover.

Christel

Christel

18-04-2013 om 11:59

Slaapapneu

Grote keelamandelen kunnen ook slaapapneu veroorzaken. Mijn dochters ademhaling stokt 's nachts zo'n 2 keer per kwartier. De kno-arts vertelde dat de (grote) keelamandelen tegen elkaar aan komen 's nachts, daardoor stokt haar ademhaling, de hersens krijgen vervolgens een seintje "wakker worden", ze wordt dan niet wakker maar begint weer te ademen. Door die seintjes naar de hersens komt ze nooit in een diepe slaap en is ze dus altijd moe terwijl ze zo'n 11 uur per nacht slaapt. Dochters amandelen gaan er binnenkort uit en we hopen dat ze dan in elk geval eens wat minder moe wordt (andere oorzaken voor moeheid zijn al eerder uitgesloten).

mari39

mari39

18-04-2013 om 22:08

Marizoon

had dit ook, enorm vergrote en ook harde amandelen, altijd ziek of onderweg, altijd moe, slecht eten, slaapapneu. Alleen hij was nog maar een baby (de eerste 1,5 jaar), dus het duurde even voor we in de gaten hadden wat er scheelde.
Keelamandelen doen ze in principe niet voor het 2jaar, behalve als er ook slaapapneu is. Dan dus direct want dat is echt niet goed. Daags na de operatie had ik een ander kind: beter eten, slapen, meer energie, en vooral bijna nooit meer ziek. Verademing voor hem maar ook voor ons als ouders!!

Henriette123

Henriette123

19-04-2013 om 12:27

Amandelen

Zoon van toen 5 had ook veel klachten, en was bijna altijd verkouden, ziek, moe, en niet lekker in zijn vel. Rolde van kuur in kuur, met weinig resultaat. We hadden de indruk, hij was 5, dat hij ook hoofdpijn had.Zijn amandelen waren zo groot dat hij bijvoorbeeld niet op een normale wijze rauwe andijvie kon eten, en op zijn amandelen waren ook oude ontstekingshaarden te zien volgens de artsen. Nadat zijn amandelen eruit gehaald waren, kregen wij echt een ander kind; kortom als de kno arts denkt dat die amandelen de oorzaak van haar klachten zijn, zou ik zeggen zo snel mogelijk laten verwijderen.

essanlau

essanlau

19-04-2013 om 19:51

Hier ook

Bij oudste zoon zijn net voor zijn 3e jaar ook de keelamendelen verwijderd. Werd toen regelmatig wakker en snurkte als een beste. Kwijlde toen ook altijd nog. Bleek dus grote keelamendelen en iets vergrootte neusamandelen te hebben. Neusamandelen zijn anderhalf jaar later nog eens verwijderd (die kunnen aangroeien).
Direct na de operatie sliep hij weer goed en was inderdaad uitgeruster. Hij snurkte ook niet meer, dat was wel even wennen.
Hij is nog altijd wel makkelijk verkouden (nu 6jaar) maar verkoudheden duren niet meer zo lang en gaan over, voorheen niet.
Esther

Fleur Mas

Fleur Mas

19-04-2013 om 20:27

Hier ook

Toen zoontje 3.5 en 5 was zijn er buisjes geplaatst en zijn de neusamandelen gepeld.Door kno arts is toen verteld dat hij een enorme keelamandel had, maar dat ze daar niets aan deden.Nu is hij absoluut niet verkouden maar praat zo vreselijk door zijn neus alsof hij midden in een extreme verkoudheid zit, ook snurkt hij vreselijk,zou die keelamandel ook te maken kunnen hebben met zijn nasale spraak?

kaatje66

kaatje66

19-04-2013 om 20:50

Bedankt

Bedankt voor deze reacties.nas donderdag naar kno arts. We zijn benieuwd. Ook onze dochter is op allerlei dingen geprikt, zoalscpfeifer, bloedarmoede, bezinking etc. Maar daar kmt niks uit.
Jullie horen hoe het is afgelopen....

kaatje66

kaatje66

25-04-2013 om 21:30

Kno arts geweest (lang)

vandaag geweest, en net zoals bij bezoek aan de tandarts dat de kiespijn over is, had ze vandaag een goede dag en is de antibiotica kuur toch nog aangeslagen. Kno arts heeft oren keel en neus onderzocht. Foto gemaakt van holtes. Op foto was niks opzienbarends te zien. Onderzoek van neus met camera leverde een grote neusamandel op en de vraag of zij snurkte. Hierop antwoordde dochterlief nee, en ik vervolgens dat ik het niet wist want ook ik slaap 's nachts. Dochter kwam er pas later achter dat haar vriendinnen altijd wel vertelde bij logeerpartijen dat ze snurkte!!! Keel was op dit moment ook niet ontstoken maar wel grote amandel. Dus op dit moment geen absolute noodzaak om amandelen er uit te halen. Het was geen heilig moeten om de amandelen er uit te halen, aldus KNO arts. Dochter vertelde nog wel dat ze zo moe is, moeite heeft met slikken, dat ze nu vanaf oktober al ziek, zwak en misselijk is en al verschillende antibioticakuren heeft gehad. Hier ging KNO arts eigenlijk niet verder op in en stelde voor om nog af te wachten tot na de zomer. Indien er nog klachten waren dan terugkomen en anders zag hij ons nooit meer terug. Omdat ze eigenlijk erg overdonderd was heeft ze, en ik natuurlijk ook, er mee ingestemd.
Later toen we thuis waren heeft ze nog eens goed nagedacht en voelde ze zich niet erg serieus genomen. Ze loopt nu al lang met deze klachten en ze verwacht dan ook niet dat het nu ineens beter zal gaan. en als ze moet wachten tot na de vakantie duurt het weer weken voordat ze aan de beurt is, dan nog ong 3 weken tot operatie, en 2 weken herstel. En zo zegt ze ik zit in mijn examenjaar waar ik niet veel kan missen, en nu kan ze dat dus nog wel. het zijn dan toch de laatste weken voor de vakantie. DUs we zijn terug gegaan naar ziekenhuis hebben het dilemma voorgelegd en hebben toch maar verzocht om operatie in te gaan plannen. Helaas was kno arts niet meer aanwezig en is er nog geen toestemming. hij belt na zijn vakantie 6 mei terug. we zijn benieuwd. Dochterlief heeft hier zelf voor gekozen en besloten zonder bemoeienis van mij. Ze is als de dood voor spuiten etc. dus je moet je eigen toch wel beroerd voelen als ze dit zelf voorstelt!!!!

we wachten weer af!!!!

kaatje66

kaatje66

03-05-2013 om 11:31

En ja hoor

Vannacht weer ziek kind, koorts, ontzettende keelpijn en oorpijn. Dadelijk naar de huisarts en kijken of die misschien een mailtje/telefoontje er aan kan wagen. Zodat de kno arts weet waar hij over praat als hij maandag naar hier toe belt.
We gaan hier dus echt niet maanden mee door.

tonny

tonny

03-05-2013 om 17:06

Na het examen plannen!

Mijn dochter (21) heeft vorig jaar juni haar amandelen laten verwijderen, keel- en neus. Het viel haar tegen hoe beroerd je erna bent - niet alleen die zeker keel waarop je bent voorbereid, maar de algehele malaise. Zéker 2 weken, niet korter.

Maar geholpen heeft het wel, vertelde ze gisteravond. Ze heeft altijd in haar agenda aangetekend als ze ziek was, en dat was het afgelopen jaar duidelijk minder.

kaatje66

kaatje66

04-05-2013 om 21:14

Tonnynexamen volgend jaar bedoelde ik

Ik las mijn verhaal even terug en het stond wat onduidelijk. Ik had het over de zomervakantie.mde knomarts wil als het nodigmis pas na de zomer opereren. Als ze dan nog last heeft mochten we komen. Dus dat wordt dan eerst 2 weken wachten op,afspraak daarna wachlijst operatie van 3 weken. Dan zit je al in oktober. Dan zit ze in de 4e en heeft ze al tentamenweken.. Vandaar dat ze nu wil.
Gisteren is ze na de dokter geweest, gelukkig niet ontstoken, wel vocht achter,oren, wat dus komt van telekns terugkerende verkoudheden zei de dokter.mze heeft een mail gestuurd naar knomarts om tochneerder te opereren. Dochterlief is te vaak ziek..
Maandag weten we meer.

kaatje66

kaatje66

11-05-2013 om 00:46

As vrijdag operatie

Kogel is door de kerk.,kno-arts heeft akkoord gegeven. Ze is er tussen geplaatst. Vrijdag 17 mei is ze aan de beurt. Ze moest wel op een herstelperiode van 2 weken rekenen. Maar dat heeft ze er wel voor over....

kaatje66

kaatje66

18-05-2013 om 18:50

Gisteren geopereerd

Dochterlief is gisteren geopereerd, ze is zo zielig en ziek. Ontzettend veel pijn. Echt een hoopje ellende. En we willen haar wel helpen, de piijn wegnemen maar dat kunnen we niet. Ze drinkt wel en ook ijsjes. Hopelijk gaat het elke dag een stukje beter. De kno arts kwam vertellen dat ze echt heel groot en opgezwollen waren, en dat het maar goed was dat ze er uit zijn.....

Fijn

Dat ze eraf is. Hopelijk gaat het snel beter en heeft ze er profijt van!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.