Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Antibiotica baby - zorgen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

06-12-2011 om 12:14

Pluk

"Zonder bacterieen kunnen we ons voedsel niet eens verteren"

of produceren.

Irene

Irene

06-12-2011 om 12:44

Marjolein: tanden

De meeste antibiotica zijn absoluut niet schadelijk voor de tanden. Er bestaan wel antibiotica die slecht zijn voor het gebit, maar deze wordt niet aan kinderen voorgeschreven!

rosa

rosa

06-12-2011 om 13:14

Irene

Er is wel discussie over het effect van amoxicilline op de vorming van het glazuur bij heel kleine kinderen.
Maar geen antibiotica geven lijkt me geen optie.

Regien

Regien

06-12-2011 om 14:25 Topicstarter

Kno geweest en osteopaat gebeld

Gisteren ben ik naar de KNO arts geweest. We hebben een goed gesprek gehad. We gaan de oren nog wel bestrijden met het toedienen van plaatselijke antibiotica (oordruppels) maar niet meer met algehele antibiotica. We moeten 1 keer in de 2 weken op consult komen om de oortjes schoon te laten maken en te controleren of de buisjes nog afdoende werken. Als ze geopereerd is in mei, haar gehemelte gesloten wordt, zou het beter moeten worden.
De osteopaat gaf duidelijk aan dat het nu geen zin heeft om te komen: ook voor haar is het dweilen met de kraan open. Ik ben erg blij met deze eerlijkheid. Ze vertelde wellicht na de operatie wel iets te kunnen betekenen.
Voor de darmflora van mijn dochter heb ik enterol gekocht bij de apotheek. Bij iemand bekend?

Onno

Onno

06-12-2011 om 22:46

Toch is genezen iets anders dan de boel schoonboenen.

Er is een verschil tussen de ziekte bestrijden of iemand zijn gezondheid weer teruggeven. Een KNO-arts kan nu eenmaal niet anders dan allopatisch denken, het blijft symptoombestrijding. Ik hoop voor je dat dit allemaal goed uitpakt en dat je kind er geen blijvende schade van zal ondervinden.

dc

dc

06-12-2011 om 23:09

Hou nou op zeg

Je zegt niets nuttigs en niets onderbouwds. Laat Regien nou lekker het advies van haar arts volgen, die meer van de gevolgen van een open gehemelte zal weten dan jij.

En dat geblaat van " en dat je kind er geen blijvende schade van zal ondervinden." is zwaar onder de gordel. Zonder antibiotica gaan veel kinderen gewoon DOOD!!

Homeopathie

bestrijd even goed symptomen, en geneest helemaal niet.
Ben trouwens wel benieuwd met wat voor verdunning je een open gehemelte kunt genezen?

Massi Nissa

Massi Nissa

07-12-2011 om 10:52

Schade

Veel en vaak antibiotica krijgen kan wel degelijk gezondheidsschade opleveren. Ik was een 'orenkind' en kreeg sloten roze Clamoxyl. Mijn moeder had dat standaard in de koelkast staan, de huisarts was er heel vrijgevig mee en mijn moeder had natuurlijk veel kinderen, dus ze kreeg het gewoon op voorraad in de jaren zeventig. Bij ons thuis waren er drie kinderen die erg veel ab kregen (waaronder ikzelf). Alle drie hebben we slechte gebitten, de andere kinderen niet of veel minder erg, en alle drie hebben we nu auto-immuunaandoeningen. Ik vind dat opmerkelijk.
Ik heb nu trouwens zelf een fikse ab-kuur voor het eerst in jaren (voorhoofdsholteontsteking) en prompt krijg ik er gratis en voor niets een schimmelinfectie bij en diarree. Antibiotica is fantastisch, ik zou zelf waarschijnlijk dood zijn als het niet bestond (heb ernstige meningitis gehad als zevenjarige), maar het is niet onschuldig.
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

07-12-2011 om 10:55

Regien

Meid, wat een zorgen met je lieve meisje. Wat hoop ik dat het na de operatie in mei allemaal verleden tijd zal zijn. Houd je ons op de hoogte, ook tegen die tijd? Lijkt me heel verstandig wat de KNO-arts voorstelt, die oortjes heel goed in de gaten houden en lokaal ab toedienen.
En ik ben natuurlijk niet tegen ab, zoals gezegd, ik dank er mijn leven aan.
Groetjes
Massi

Regien

Regien

07-12-2011 om 20:54 Topicstarter

Massi

Bedankt voor je lieve berichtje!
Ons meisje is en blijft een heel vrolijk en vriendelijk meisje! Ze lacht de hele dag en brabbelt er op los, gelukkig maar! Het lijkt haar allemaal niet erg veel te doen, heel fijn uiteraard! Ik wil alleen zuinig zijn op haar lichaampje voor de toekomst en het beste voor haar doen op dit moment. Hopelijk lukt dat!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.