Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jun

Jun

05-12-2008 om 11:28

Antibiotica en de pil?

Als je antibiotica slikt moet je tot twee weken na het stoppen met de AB een condoom gebruiken.
Geldt dat ook als je 5 dagen AB slikt in je stopweek? Mijn apothekers-assistent neemt altijd het het zekere voor het onzekere, dus die zegt dat het dan ook geldt.
Maar als ik iets vervelends moet doen heb ik graag een goede onderbouwing.
Wat is eigenlijk de interactie tussen AB en de pil? Ik kom met googlen niet verder dan een versnelde darmwerking en het niet goed opnemen van de pil. Dat lijkt mij in dit geval geen reden. (En wat als je geen last hebt van je darmen, dan word de pil toch goed opgenomen?)
Ik hoop dat er iemand is die deze vragen kan be-antwoorden.
Groet van Jun

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sanne.

Sanne.

05-12-2008 om 13:02

Risico

Ik zou het risico niet nemen........tenzij je er nog 1 wil

Een oud-collega van mij is na flink ziek te zijn geweest (diarree enzo) toch zwanger geraakt door de pil heen, dus zo goed wordt ie dan toch echt niet opgenomen.

Zelf laatst 2 keer kort achter elkaar AB gehad en gewoon een leuke periode van gemaakt Zorg wel voor een goed merk condooms in elk geval, de goedkope Jippies die ze bij de apotheek hadden zijn niet aan te raden.

dc

dc

05-12-2008 om 21:03

Resultaat

ik ben het resultaat van antibiotica en de pil

Ik zou dus zeker het risico niet nemen.

Dropke

Dropke

06-12-2008 om 22:53

Geen risico

Neem dat risico niet. Ik ben ook gewoon zwanger geworden. Het werd een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik verloor het kindje en bijna mijn leven. Dat wil je niet en het risico hoef je niet te nemen.

Dropke

Chantelle

Chantelle

07-12-2008 om 10:59

Volgens mij...

Antibiotica zorgt ervoor dat je darmen de hormonen minder goed opnemen. Ik kan me goed voorstellen dat dit wel een tijdje doorgaat (mijn zoontje heeft net een zware antibioticakuur gehad en zijn darmen zijn helemaal uit hun doen). Dus als jij met de AB bent gestopt is je darmwerking nog niet goed en wordt de pil niet goed opgenoemen. Tja, en misschien rommelen je darmen (nog) niet, ik zou het er niet op gokken...

Jun

Jun

08-12-2008 om 20:26 Topicstarter

Ok

Ik zal geen risico's nemen. Misschien de durex play collectie eens bestuderen in plaats van bijsluiters
Groetjes van Jun

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.