Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lieske B

Lieske B

23-10-2009 om 22:14

Apart gevoel in de onderbuik

Hallo,

Sinds een paar weken heb ik een "vreemd" gevoel in de onderbuik, ter hoogte van de baarmoeder, onderkant.
Het voelt, klinkt heel raar, maar dit lijkt er het meest op, alsof er een mobieltje op trilstand afgaat.
Het gebeurt aan aantal keren per dag. Maakt niet uit of ik sta of zit. Het doet geen pijn, alleen dat vreemde, trillende gevoel. Duurt maar een paar seconden per keer.
Ik zit volop in de overgang, weet niet of het daarmee te maken kan hebben.
Ik vind het niet echt iets om mee naar de huisarts te gaan, maar toch ben ik benieuw wat het kan wezen.

Iemand dit dit herkend ?

Lieske

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ruiter

Ruiter

23-10-2009 om 22:29

Herken ik

Wel dat gevoel, ik zat nog te bedenken dat het wel leek alsof ik zwanger was.. Nu ben ik dat niet maar zo voelde het wel.. Ik ben niet in de overgang dus of het daar mee te maken heeft? IIg deed ik het af als vage spiertrekkingen..
gr

Ja! herkenning

Dit had ik jaren lang. Echt een soort gezoem in de regionen van de baarmoeder. Ik denk dat het een soort spiertrilling is.

Ik heb later een neuromusculaire aandoening gekregen waarbij overal spiertrillinkjes op gingen treden. Geen paniek: op zich zijn zulke spiertrillingen meestal geen teken van iets ergers, maar als er ook andere dingen aan de hand zijn, zoals spierzwakte, zou je misschien toch even naar de huisarts kunnen er mee.

Dineke69

Dineke69

24-10-2009 om 20:19

Ook

Voor mij heel herkenbaar, ik heb wel eens gedacht dat het ook wel erg leek op de eerste beweginkjes die je voelt als je zwanger bent.
Maar ik heb geen idee hoe het komt.

Lieske B

Lieske B

25-10-2009 om 21:55

Gerustgesteld

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb vandaag nog niks gevoeld, vreemd genoeg.
En dat gevoel alsof je een baby in de buik voelt bewegen, terwijl je zeker weet dat je niet zwanger bent, heb ik ook al eerder gevoelt. 2 zwangerschappen gehad, dat gevoel was dus niet vreemd.

Maar dit trillende gevoel kon ik niet plaatsen.
Geen zorgen meer.

groeten, Lieske

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.